V 5:30 vás vzbudí sekačka a tak máte při brzké procházce po hřišti spoustu času přemýšlet. Brouzdáte bosky rosou obalenými stébly trávy a dumáte nad tím, proč od 8 ráno nestojí lidi frontu u recepce, když je na tom golfu tak nádherně...
IMG_4636.JPG

Golfových hřišť je u nás spousta a další větší i menší vznikají nebo se alespoň plánují. Golfistů je oproti tomu málo, respektive méně a méně. Hřiště, která jsou solidně obsazena po větší část dne, spočítáte na prstech jedné ruky. Všude, kam přijdete, tak slyšíte že hráčů dřív bývalo víc a že by se s tím mělo něco dělat. Ale co?

Golfisté

Myšlenka, která má svou logiku. Sami golfisté jsou přece chodící reklamou a mají známé a přátele a kamarády, tak bychom to mohli nějak vymyslet, aby je ke golfu lákali. Takže uděláme projekty a akce a motivace. Tak proč tohle nefunguje?

ČGF

Zde by měla být motivace jasná, její ekonomika je založena na množství členů jednotlivých klubů. Navíc o směřování rozhodují samotní golfoví činovníci. Tak proč nejsou spoty v TV, reklamy nebo rozhovory v rádiích, články v novinách? Proč se od projektu Hraj Golf Změň Život nic nevytvořilo, co by do světa křičelo, že golf je super?

A pozor, ony projekty vznikají, ale jsou takové potiché. Se školou na golf je bomba projekt, každé dítě je nadšené, když vezme hůl do ruky a odpálí míček. Tak proč si o tom nepřečtu ráno u kafe na iDnesu? Proč není Facebook zaplaven fotkami hrajících dětí?

Kluby a hřiště

Zde o zájmu o nárůst množství golfistů nemůže být pochyb, přesto narazíte na situace, kdy vám na poptávku o pořádání víkendové akce z deseti resortů odpoví čtyři. Navíc každý, kdo si může v českém golfu dovolit širokospektrální reklamu, si to rozmyslí. Naposledy to udělal CZ Golf a koukněte jak dopadl. Ono totiž platit reklamu, která sice zasáhne “každého“ je určitě cestou ke zvýšení počtu golfistů, ale jaksi nutně neznamená, že ten golfista přijde zrovna ke mě. A přeci nebudu platit reklamu konkurenci. A ruku na srdce, těch co na to mají, taky není mnoho.

Takže budeme čekat, jestli ČGF něco nevymyslí a hráče mi nevyrobí? Ale pozor, nováček mi poničí hřiště a neumí se na něm chovat, takže pěkně s ním do kurzu a trenéra je přece potřeba zaplatit.

Aby to neskončilo tím, že sice budeme mít krásná a bezchybná golfová hřiště, ale nikdo na nich nebude hrát...

Co s tím?

Takže přestože máme všichni stejné zájmy, nějak to nefunguje. A ano, můžeme se bránit štítem klišé, že golf má nálepku snobského sportu, je drahé vybavení, žere to čas,...Ale věří tomuhle skutečně ještě někdo? Nebo že bychom už opravdu vyčerpali potenciál populace? Nemyslím si.

Takže přátelé, co s tím?
Další článek v seriálu 'Deníček golfového manažera': Deníček golfového manažera 7. – Jak být dobrým maršálem?
Předchozí článek v seriálu 'Deníček golfového manažera': Deníček golfového manažera 5. – Kolik to stojí?