Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Anketa Elektrokolo, koloběžka nebo prd?

Co by vás lákalo více k využití během dovolené?

  • Elektrokolo za cca 600 - 800 Kč/ den

    Hlasy: 3 12,0%
  • Koloběžka za cca 300 - 400 Kč/ den

    Hlasy: 2 8,0%
  • Oboje rád vyzkouším

    Hlasy: 1 4,0%
  • Nic z toho

    Hlasy: 19 76,0%

  • Hlasovalo
    25

mkopcak

Guru fóra
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
7,4
Další z hořehledských marketingových průzkumů:). Uvažuji nad rozšířením služeb pro naše návštěvníky, prioritně asi hotelové hosty, ale půjčit to lze v podstatě komukoli. Hotel leží 50 m od nově vybudované cyklostezky spojující Plzeň s Brdy. Do Brd je to samozřejmě do kopce, ale láká nedotčená příroda a kilometry kvalitních cyklostezek bez živé duše. Spálené Poříčí je pak jen 3km daleko, je tam zámek, koupání, cukrárna,...na odpolední rodinnou projížďku za zmrzlinou pro děti tak akorát. A průzkumem trhu jsem dospěl v podstatě k následujícím variantám:
  • Elektrokola za vlastní - pořídit za své (cca 200k za 4 kola), nést veškerá rizika a servis, ale tržby z půjčovného jen pro sebe.
  • Elektrokola na leasing - dostal jsem nabídku 4 kol za 16 500 Kč/ měsíc (spláceno po dobu 14ti měsíců jen v cyklosezóně), část rizik (pojištění, základní servis,...) nese pronajímatel. Po ukončení leasingu možnost odkupu za zůstatkovou cenu. K tomu fešná dobíjecí stanice a marketing dodavatele.
  • Kola za vlastní - investice cca 100k za 4 kola, veškerá rizika i pozitiva za mnou.
  • Koloběžky - investice cca 50k za 10 kolobrnd vše velikostí (tzn. i pro děti)
Elektrokola jsou v módě, lidé na to slyší, je to zajímavý artikl. Nevýhodou je vyšší pořizovací cena, nutnost mít vícero variant pro pány, dámy, větší děti, menší děti,... a především potenciálně nákladná údržba (má to převody). Nemluvě o dalších doplňcích - helmy, dětské sedačky,...

Kolobrndy mohou být podobně lákavé (sice každý známe, ale kdy jsme na ní vlastně kdo jel?), jsou výrazně levnější a snazší na údržbu. Navíc stačí v podstatě 2 varianty - dospělá a dětská. Po vlastní zkušenosti mohu říct, že ujet na tom 15 km už je celkem záhul, tzn. na celodenní výlet do brdských kopců pro netrénované to není.

Samozřejmě poslední variantou je vyprdnout se na tenhle směr, protože víkendovou obsazenost od května do září (kdy má smysl na těhle hejblatech jezdit) mám 95% a nikam to už neposunu. A bude s tím jen víc trápení, kterýho už mám takhle jinde dost. Ve výsledku budu rád, když se mi to zaplatí a po pár letech tu budu mít neprodejnej šrot.

Budu rád nejen za hlas, ale i za případný komentář, co během svých dovolených využíváte, proč a za jaké peníze. Opět mi to pomůže v rozhodování, kam svou energii upírat. Díky moc, M.
 
Další z hořehledských marketingových průzkumů:). Uvažuji nad rozšířením služeb pro naše návštěvníky, prioritně asi hotelové hosty, ale půjčit to lze v podstatě komukoli. Hotel leží 50 m od nově vybudované cyklostezky spojující Plzeň s Brdy. Do Brd je to samozřejmě do kopce, ale láká nedotčená příroda a kilometry kvalitních cyklostezek bez živé duše. Spálené Poříčí je pak jen 3km daleko, je tam zámek, koupání, cukrárna,...na odpolední rodinnou projížďku za zmrzlinou pro děti tak akorát. A průzkumem trhu jsem dospěl v podstatě k následujícím variantám:
  • Elektrokola za vlastní - pořídit za své (cca 200k za 4 kola), nést veškerá rizika a servis, ale tržby z půjčovného jen pro sebe.
  • Elektrokola na leasing - dostal jsem nabídku 4 kol za 16 500 Kč/ měsíc (spláceno po dobu 14ti měsíců jen v cyklosezóně), část rizik (pojištění, základní servis,...) nese pronajímatel. Po ukončení leasingu možnost odkupu za zůstatkovou cenu. K tomu fešná dobíjecí stanice a marketing dodavatele.
  • Kola za vlastní - investice cca 100k za 4 kola, veškerá rizika i pozitiva za mnou.
  • Koloběžky - investice cca 50k za 10 kolobrnd vše velikostí (tzn. i pro děti)
Elektrokola jsou v módě, lidé na to slyší, je to zajímavý artikl. Nevýhodou je vyšší pořizovací cena, nutnost mít vícero variant pro pány, dámy, větší děti, menší děti,... a především potenciálně nákladná údržba (má to převody). Nemluvě o dalších doplňcích - helmy, dětské sedačky,...

Kolobrndy mohou být podobně lákavé (sice každý známe, ale kdy jsme na ní vlastně kdo jel?), jsou výrazně levnější a snazší na údržbu. Navíc stačí v podstatě 2 varianty - dospělá a dětská. Po vlastní zkušenosti mohu říct, že ujet na tom 15 km už je celkem záhul, tzn. na celodenní výlet do brdských kopců pro netrénované to není.

Samozřejmě poslední variantou je vyprdnout se na tenhle směr, protože víkendovou obsazenost od května do září (kdy má smysl na těhle hejblatech jezdit) mám 95% a nikam to už neposunu. A bude s tím jen víc trápení, kterýho už mám takhle jinde dost. Ve výsledku budu rád, když se mi to zaplatí a po pár letech tu budu mít neprodejnej šrot.

Budu rád nejen za hlas, ale i za případný komentář, co během svých dovolených využíváte, proč a za jaké peníze. Opět mi to pomůže v rozhodování, kam svou energii upírat. Díky moc, M.
Můj osobní názor je, že půjčovna kol/koloběžek má smysl tak maximálně v placatým městě na památky, parky apod. Sám jsem vášnivý cyklista a brdy mám sjeté křížem krážem, takže si troufám tvrdit, že zrovna tato lokalita přitáhne spíše sportovněji založené rodiny, které již mají vlastní kola a související vybavení. Pokud bych něco uvítal, pak je to právě zázemí pro kolo jako je zabezpečená pojištěná místnost, možnost umytí apod. Po mých cestách s kolem na nosiči to vidím jako nedostatkové zboží, takové nabídky prakticky nejsou, a tam, kde si nepronajímáme celý dům či velký apartmán, pak spíme s koly v ložnici... Současně, mám spočítáno, že péče o kolo a údržba stojí cca 2 Kč/km, a to se nejdená o e-kola, kde to může být ještě vyšší (zejména postupné snižování kapacity baterie apod). V neposlední řadě si též troufám tvrdit, že se k půjčenému kolu budou lidé chovat méně ohleduplně, než k vlastnímu, takže o to častější bude servis.
 
Pokud bych něco uvítal, pak je to právě zázemí pro kolo jako je zabezpečená pojištěná místnost, možnost umytí apod. Po mých cestách s kolem na nosiči to vidím jako nedostatkové zboží, takové nabídky prakticky nejsou, a tam, kde si nepronajímáme celý dům či velký apartmán, pak spíme s koly v ložnici...
Díky moc za reakci, ten náklad na KM je hodně zajímavej. Jinak zabezpečenou místnost máme (vejde se do ní odhadem 150 kol), je v ní i možnost kolo si nabít. Hned před jejím vchodem je pak prostor na mytí a dofouknutí - ten samý prostor slouží golfistům na mytí holí:).
 
My byli ted tri roky po sobe s sirsi rodinou a kamarady na Malevilu. Letos si tata vsiml, ze pujcuji elektrokola, pujcil tusim 4 kusy na dva dny a vsichni z toho byli uplne nadseni. Cyklisti rozhodne nejsme, takze kola i vzhledem k mistnimu terenu jsme vlastni nebrali, ale diky elektrokolum to tam zbytek celkem hezky projel (ja hral radsi golf :)) takze za nasi rodinu elektrokolo na projeti se v kopcich super, otazka ale je, jestli se ta investice nejak rozume vrati...
Malevil je precijen o neco vetsi, takze i poptavka bude asi o neco vyssi. Zajimalo by me, kolik ubytovanych hostu si to muze realne pujcit?? Podle me to procento je strasne nizky a pro mensi hotely/penziony takovou vec vlastnit asi nema ekonomicky smysl??
Kolobezky za me urcite neee, to je max na priblizeni se ve meste, ale ne na vylet...
 
Můj názor je podobný těm přede mnou.. Nejsem žádný velký cyklistika,letos asi 600 km, jezdíme všichni (3ks), kola na dovolenou vozím na nosiči. Ekonomicky mi to smysl nedává vůbec, spíše jen doplňková služba. Myslím tím kola na sádlo, ne elektro. Elektro samozřejmě do Brd dává smysl, ale pořizovací cena, údržba, potažmo určitě výběr kauce, zmiňovaná životnost aku. A z mého pohledu spotřebitele mě odrazuje cena. Když budeš nejlevnější tak 600 za kus,tj 1800 denně, za to žeru jako pán. Chtěl jsem to zkusit v Krkonoších, ale nakonec jsme ťapali míň ale zadarmo.. A můžeš si dát steak..😁😁😁. A když půjčíš elektro někomu kdo normálně nejezdí tak je schopný se na něm zabít. Takže to je asi tak za mě..
 
My jezdíme na dovolenou jen tam, kde je v okolí půjčovna elektrokol. Přes rok na kolech vůbec nejezdíme, takže nemá smysl si je kupovat. Chodit pěšky, pokud není na každých cca +-300 metrech jamka na golfový míček, mě bytostně nebaví, takže ty peníze za to rád dám. Půjčujem si je ale ve speciálkách, kde se prodejem a půjčováním kol živí, takže maj zázemí. V případě menšího hotelu či penzionu je to pro mě pocitově spíš otázka nějaké prestiže. Že se ti to rozumě vrátí si nemyslím. Podle mě by možná bylo lepší zjistit, jestli v okolí není nějaká půjčovna a domluvit se s ní na nějaké spolupráci. Když ti daj nějaký procento za půjčení přes tebe, můžeš nabídnout svým hostům zdarma dovoz a odvoz kol na a z hotelu.;)
 
Mám hodně kamarádů co jezdí na kolech, cyklisti mají své kolo bez elektřiny a jezdí hodně , starší mají ekolo a jezdí taky hodně a ti senioři bez ekola ani nevyjedou.
Půjčovny ekol v horských / kopcovitých terénech mají své místo a najdou si své půjčovatele , pokud jsou místně cyklostezky budou se půjčovat asi tak jako bugyny na kopcovitých golfových hřištích.
Chce to klientelu a dojezdové místa , památky , rozhledny ,…

 
Podle mě by možná bylo lepší zjistit, jestli v okolí není nějaká půjčovna a domluvit se s ní na nějaké spolupráci. Když ti daj nějaký procento za půjčení přes tebe, můžeš nabídnout svým hostům zdarma dovoz a odvoz kol na a z hotelu.;)
To už mám taky za sebou:). Obě dvě půjčovny, co tu byly, jsou už zavřený. Nehledě na to, že to vožení kol je nereálný - na to nemá nikdo čas.
 
… cyklisti mají své kolo bez elektřiny a jezdí hodně , starší mají ekolo a jezdí taky hodně a ti senioři bez ekola ani nevyjedou …
A jak se tedy nazývají ti ostatní? Elektrocyklisti? 🤭

Já jen abych věděl, až vejde v platnost objíždění cyklistů min. 1,5m. Takže lidi na elektrokolech nebude třeba v této min. vzdálenosti objíždět? 🤔
 
To už mám taky za sebou:). Obě dvě půjčovny, co tu byly, jsou už zavřený. Nehledě na to, že to vožení kol je nereálný - na to nemá nikdo čas.
Tak pokud zkrachovaly speciální půjčovny, tak bych to s tou hotelovou půjčovnou viděl bledě.
Smysl by mi to dávalo jako službu, která zvýší obsazenost hotelu, klidně i za cenu nákladů. Ale pokud máš (jak píšeš) v sezóně obsazenost 95%, tak mi to smysl nedává.
 
Samozřejmě poslední variantou je vyprdnout se na tenhle směr, protože víkendovou obsazenost od května do září (kdy má smysl na těhle hejblatech jezdit) mám 95% a nikam to už neposunu. A bude s tím jen víc trápení, kterýho už mám takhle jinde dost. Ve výsledku budu rád, když se mi to zaplatí a po pár letech tu budu mít neprodejnej šrot.

Ta otázka může být i položena jinak, než jestli to naláká novou klientelu. To asi kapacitně v tuto chvíli není potřeba a půjčovna elektrokol pravděpodobně nebude ten parametr, který by měl významnější efekt. Zároveň, pokud počítám správně, tak 7*16.500 = 115.500,- Kč/rok. Řečí peněz - zajistí ta kola v tomto to, aby se to alespoň dostal tento náklad na nulu? Myslím si, že ne a za starosti kolem to podle mého nestojí: ano, stokrát za tím může být outsorcing dodavatele, ale ve výsledku to stejně budeš řešit ty (resp. personál hotelu), každý dotaz, stížnost, nefukčnost a stav (bude vnímána jako minus hotelu, nikoli poskytovatele kol) atp. Skoro se mi až chce říct, kdyby to fungovalo, tak by PRE naopak měl platit tobě, aby to u tebe mohlo být a ne ty jim. :)

K první větě - je to něco, co mě donutí se do resortu vrátit? Ne, nejspíš ne. Co mě osobně vyjma jiného (golf) láka s rodinou na jiných resortech pro opakovaný pobyt se ženou? Hezké ubytování, kuchyně, prostředí a čím sem starší, tak hezký a přístupný wellness (i když chápu, že to není tématem otázky). Prostě něco, co nemám při běžném provozu běžně doma a proč jedu někam, kde si chci odpočinout a ideálně relaxovat. Ale půjčovnu elektrokol pro malý hotel považuju za nesmysl skoro po všech stránkách, půjčovnu manuálníh koloběžek za trochu menší nesmysl - přinejhorším se udají někde dál, nebo je využijete jako rodina vy. :)
 
Upraveno:
Kolobezka max do mesta. U vas ma smysl kolo. Tim nerikam, ze se ti to vyplati..
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom