Téma, které mi už nějaký čas vrtá v hlavě. Lze reklamovat fee?
Nemám chuť to ani někdy zkoušet, ale zajímá mě to teoreticky. V podstatě reklamovat lze cokoli, co koupím, případně co si objednám. Např. jídlo v restauraci. viz dřívejší článek dtestu - obrana spotřebitele: https://www.dtest.cz/clanek-6317/nebojte-se-reklamovat-jidlo-v-restauraci. Na konci článku je sumarizace:
"Jde-li o prokazatelné, měřitelné nedostatky, obsluha se s vámi většinou hádat nebude. Složitější je to u vad subjektivní povahy, týkající se chuti či konzistence. Tam se názory samozřejmě mohou rozcházet a s reklamací nemusíte uspět. Pak vám nezbude než se takovému podniku příště vyhnout, případně mu udělit negativní hodnocení. Můžete také podat podnět některému ze státních dozorových orgánů."
(K fee a ke golfu jsem nic nenašel a ani nic, co by mi přišlo podobného)
Stejně tak se posilují práva spotřebitelů i u zájezdů atd. Nejsem toho úplně zastáncem a je mi osobně odporná praxe některých, kdy si často koupí něco přes internet, týden používají a pak se snaží vracet bez udání důvodu, případně s tím kalkulují na úkor dodavatele už dopředu. Ale na druhou stranu si dokážu představit, že koupený zážitek - "fee" někdy nemusí splňovat slibované kvality a očekávání. Vím, že je tu na jamce pár právníků, mohli by se mi k tomu vyjádřit? Může fungovat reklamace u fee a co by bylo možné reklamovat a co ne?
Zhruba to chápu tak - že pokud nemám informace o nějaké vadě dopředu, tak mohu požadovat přiměřenou slevu při plné palbě... např. na hřišti je uzavřena jedna jamka. Co teoreticky rozvorané hřiště? Nebo to je součást hry - a reklamovat nelze? Příroda je pravděpodobně mimo, prostě pršet může... pak mě napadá: co extrémně pomalá hra? Je to důvod k reklamaci, když je plné hřiště a místo hry v čase 4:40 se hraje 6 hodin, nebo není? U golfu je ti jiné, než jinde - na první jamce může být situace diametrálně odlišná, než někde později ve hře.
?
Nemám chuť to ani někdy zkoušet, ale zajímá mě to teoreticky. V podstatě reklamovat lze cokoli, co koupím, případně co si objednám. Např. jídlo v restauraci. viz dřívejší článek dtestu - obrana spotřebitele: https://www.dtest.cz/clanek-6317/nebojte-se-reklamovat-jidlo-v-restauraci. Na konci článku je sumarizace:
"Jde-li o prokazatelné, měřitelné nedostatky, obsluha se s vámi většinou hádat nebude. Složitější je to u vad subjektivní povahy, týkající se chuti či konzistence. Tam se názory samozřejmě mohou rozcházet a s reklamací nemusíte uspět. Pak vám nezbude než se takovému podniku příště vyhnout, případně mu udělit negativní hodnocení. Můžete také podat podnět některému ze státních dozorových orgánů."
(K fee a ke golfu jsem nic nenašel a ani nic, co by mi přišlo podobného)
Stejně tak se posilují práva spotřebitelů i u zájezdů atd. Nejsem toho úplně zastáncem a je mi osobně odporná praxe některých, kdy si často koupí něco přes internet, týden používají a pak se snaží vracet bez udání důvodu, případně s tím kalkulují na úkor dodavatele už dopředu. Ale na druhou stranu si dokážu představit, že koupený zážitek - "fee" někdy nemusí splňovat slibované kvality a očekávání. Vím, že je tu na jamce pár právníků, mohli by se mi k tomu vyjádřit? Může fungovat reklamace u fee a co by bylo možné reklamovat a co ne?
Zhruba to chápu tak - že pokud nemám informace o nějaké vadě dopředu, tak mohu požadovat přiměřenou slevu při plné palbě... např. na hřišti je uzavřena jedna jamka. Co teoreticky rozvorané hřiště? Nebo to je součást hry - a reklamovat nelze? Příroda je pravděpodobně mimo, prostě pršet může... pak mě napadá: co extrémně pomalá hra? Je to důvod k reklamaci, když je plné hřiště a místo hry v čase 4:40 se hraje 6 hodin, nebo není? U golfu je ti jiné, než jinde - na první jamce může být situace diametrálně odlišná, než někde později ve hře.
?
Upraveno: