Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Reklamace fee

requo

Guru fóra
19.jamka
Jméno
Michal
Přijmení
Šatal
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
+- 17
Téma, které mi už nějaký čas vrtá v hlavě. Lze reklamovat fee?

Nemám chuť to ani někdy zkoušet, ale zajímá mě to teoreticky. V podstatě reklamovat lze cokoli, co koupím, případně co si objednám. Např. jídlo v restauraci. viz dřívejší článek dtestu - obrana spotřebitele: https://www.dtest.cz/clanek-6317/nebojte-se-reklamovat-jidlo-v-restauraci. Na konci článku je sumarizace:

"Jde-li o prokazatelné, měřitelné nedostatky, obsluha se s vámi většinou hádat nebude. Složitější je to u vad subjektivní povahy, týkající se chuti či konzistence. Tam se názory samozřejmě mohou rozcházet a s reklamací nemusíte uspět. Pak vám nezbude než se takovému podniku příště vyhnout, případně mu udělit negativní hodnocení. Můžete také podat podnět některému ze státních dozorových orgánů."

(K fee a ke golfu jsem nic nenašel a ani nic, co by mi přišlo podobného)

Stejně tak se posilují práva spotřebitelů i u zájezdů atd. Nejsem toho úplně zastáncem a je mi osobně odporná praxe některých, kdy si často koupí něco přes internet, týden používají a pak se snaží vracet bez udání důvodu, případně s tím kalkulují na úkor dodavatele už dopředu. Ale na druhou stranu si dokážu představit, že koupený zážitek - "fee" někdy nemusí splňovat slibované kvality a očekávání. Vím, že je tu na jamce pár právníků, mohli by se mi k tomu vyjádřit? Může fungovat reklamace u fee a co by bylo možné reklamovat a co ne?

Zhruba to chápu tak - že pokud nemám informace o nějaké vadě dopředu, tak mohu požadovat přiměřenou slevu při plné palbě... např. na hřišti je uzavřena jedna jamka. Co teoreticky rozvorané hřiště? Nebo to je součást hry - a reklamovat nelze? Příroda je pravděpodobně mimo, prostě pršet může... pak mě napadá: co extrémně pomalá hra? Je to důvod k reklamaci, když je plné hřiště a místo hry v čase 4:40 se hraje 6 hodin, nebo není? U golfu je ti jiné, než jinde - na první jamce může být situace diametrálně odlišná, než někde později ve hře.

?
 
Upraveno:
Nejsem sice právník, ale dle mého zaplacením fee si kupuješ službu. Ta by měla být jasně definována, což může být oříšek při následné reklamaci.
Nicméně reklamace by měla být u služby uplatněna neprodleně po zjištění závady.
Asi úspěch by měla reklamace zavření jedné jamky, připadně i výrazná omezení obvyklé kvality (např. aerifikace grýnů). Ale jen v tom případě, že jsi na tyto skutečnosti nebyl upozorněn před zakoupením služby (fee).
 
je to jako s lístkem do kina - u služby je vždy trochu problém ale proč nereklamovat?
já bych doporučila pořídit fotodokumentaci a podle povahy "vady" pak uplatnit nároky
 
je to jako s lístkem do kina - u služby je vždy trochu problém ale proč nereklamovat?
já bych doporučila pořídit fotodokumentaci a podle povahy "vady" pak uplatnit nároky

Film v kině? Přijde mi to odlišné... ok, nebudu reklamnovat film jako takový, ale třeba špatné sedačky, že vedle probíhá rekonstrukce a je slyšet vrtačka. Dobře. Přetáhnu to na hřiště - tady chápu, že stav hřiště dopředu se reklamovat za určitých okolností. A pořídit fotodoumentaci. Jak to pak funguje - stačí, když informace o aktuálním stavu hřiště je na webu? Nebo to nestačí?

- vzdálené odbavení - zaplatím se fee přes teetime dopředu, odbavím se vzdáleně, a až na místě zjistím, že stav hřiště je tragický... a provozovatel mi bude říkat, že na webu to info mají
- Patří aerifikace mezi věci, které může hráč teoreticky reklamovat, nebo ne, pokud na ní nebude dopředu upozorněn? Nebo to, že vím, že v určité měsíce probíhá prostě aerifikace a že to nastat může není důvod k ereklamaci?
- A co třeba extrémní čekárna? Zvlášť když jsou "definované" časy průchodu jamek, tzn. hra má trvat 4 hodiny a ne moji vinou trvá 6 hodin?

?
 
Právní rozbor by byl dozajista zajímavý, já ti mohu dát svůj lidský postoj provozovatele. Za celých 10 let se mi nestalo, že by za mnou přišel někdo a chtěl fee reklamovat ve smyslu, že za zaplacené peníze nedostal odpovídající službu. Samozřejmě pak existují recenze, kde si lidé stěžuji nebo komentují různé parametry - kvalita hracích ploch, množství stromů, autů, kvalita bunkerů, rychlost hry, výhledy, design jamek, úroveň obsluhujícího personálu, počasí,...

A jak píše @Mirek_62 , řadu z těchto parametrů bys mohl/ měl mít v provozním řádu definovanou. Ale i tak těžko pojmeš základní objektivitu, protože pro jednoho moc rychlé, pro druhého moc pomalé, moc tvrdé, moc vysoké,...

My se snažíme všem případným problémům předcházet včasnou komunikací (web, FCB, recepce) a případnou kompenzací v podobě snížení ceny. Byť např. aerifikaci já osobně nepovažuji za důvod ke zlevnění, protože je to jasná součást péče o hřiště a musí se udělat. Přesto na toto období fee zlevňujeme. Případné uzavření jamek jsme kompenzovali již dávno řešením v podobě neomezené hry.

A pokud se přeci jen objeví někdo nespokojený, prostě mu nabídnu náhradu hru zdarma. Nic mne to nestojí a on bude mít možnost si ji vybrat kdykoli jindy. Řešíme tak i počasí - pokud někomu hru přeruší bouřka, má nárok si k nám přijet zahrát znovu zdarma příště a své kolo si užít bez rozmaru počasí.
 
Film v kině? Přijde mi to odlišné... ok, nebudu reklamnovat film jako takový, ale třeba špatné sedačky, že vedle probíhá rekonstrukce a je slyšet vrtačka. Dobře. Přetáhnu to na hřiště - tady chápu, že stav hřiště dopředu se reklamovat za určitých okolností. A pořídit fotodoumentaci. Jak to pak funguje - stačí, když informace o aktuálním stavu hřiště je na webu? Nebo to nestačí?

- vzdálené odbavení - zaplatím se fee přes teetime dopředu, odbavím se vzdáleně, a až na místě zjistím, že stav hřiště je tragický... a provozovatel mi bude říkat, že na webu to info mají
- Patří aerifikace mezi věci, které může hráč teoreticky reklamovat, nebo ne, pokud na ní nebude dopředu upozorněn? Nebo to, že vím, že v určité měsíce probíhá prostě aerifikace a že to nastat může není důvod k ereklamaci?
- A co třeba extrémní čekárna? Zvlášť když jsou "definované" časy průchodu jamek, tzn. hra má trvat 4 hodiny a ne moji vinou trvá 6 hodin?

?
jen velmi stručně:
ano, nemůžeš reklamovat obsah filmu ale kvalitu jeho produkce a kvalitu sálu
obecně: služba má odpovídat tomu, co je nabízeno
nabídka je to, co je o hřišti uvedeno na ofiko stránkách a jinak obvyklých místech (např. můžeš mít před branou hřiště napsáno nějaké upozornění)
je tvojí věcí, jestli jsi si zjistil běžně dostupné informace (např. že se hraje ze zimních odpališť)
stav hřiště je nutné hodnotit s ohledem na povahu golfu (podle mě nelze zpravidla reklamovat stav odpovídající běžným stavům umožňujícím podle pravidel úlevu)
 
Téma, které mi už nějaký čas vrtá v hlavě. Lze reklamovat fee?

Nemám chuť to ani někdy zkoušet, ale zajímá mě to teoreticky. V podstatě reklamovat lze cokoli, co koupím, případně co si objednám. Např. jídlo v restauraci. viz dřívejší článek dtestu - obrana spotřebitele: https://www.dtest.cz/clanek-6317/nebojte-se-reklamovat-jidlo-v-restauraci. Na konci článku je sumarizace:

"Jde-li o prokazatelné, měřitelné nedostatky, obsluha se s vámi většinou hádat nebude. Složitější je to u vad subjektivní povahy, týkající se chuti či konzistence. Tam se názory samozřejmě mohou rozcházet a s reklamací nemusíte uspět. Pak vám nezbude než se takovému podniku příště vyhnout, případně mu udělit negativní hodnocení. Můžete také podat podnět některému ze státních dozorových orgánů."

(K fee a ke golfu jsem nic nenašel a ani nic, co by mi přišlo podobného)

Stejně tak se posilují práva spotřebitelů i u zájezdů atd. Nejsem toho úplně zastáncem a je mi osobně odporná praxe některých, kdy si často koupí něco přes internet, týden používají a pak se snaží vracet bez udání důvodu, případně s tím kalkulují na úkor dodavatele už dopředu. Ale na druhou stranu si dokážu představit, že koupený zážitek - "fee" někdy nemusí splňovat slibované kvality a očekávání. Vím, že je tu na jamce pár právníků, mohli by se mi k tomu vyjádřit? Může fungovat reklamace u fee a co by bylo možné reklamovat a co ne?

Zhruba to chápu tak - že pokud nemám informace o nějaké vadě dopředu, tak mohu požadovat přiměřenou slevu při plné palbě... např. na hřišti je uzavřena jedna jamka. Co teoreticky rozvorané hřiště? Nebo to je součást hry - a reklamovat nelze? Příroda je pravděpodobně mimo, prostě pršet může... pak mě napadá: co extrémně pomalá hra? Je to důvod k reklamaci, když je plné hřiště a místo hry v čase 4:40 se hraje 6 hodin, nebo není? U golfu je ti jiné, než jinde - na první jamce může být situace diametrálně odlišná, než někde později ve hře.

?
jo a k těm časům, podle mě by bylo možné reklamovat nějaké větší zpoždění u 1 odpaliště, další zdržení jen u nějakého extrému a ještě kdyby se o zrychlení nepostarali ani přes upozornění (opět - bez zdokumentování je to smolík)
 
Za x let golfového hraní jsem reklamoval fee pouze jednou. A to úspěšně - a myslím si, že na dotčeném hřišti ještě teď dobře vědí, kdo to reklamoval a o co šlo.

Po kladné odpovědi na dotaz "Je hřiště hratelné?" a zaplacení 2 fee pro 4 s využitím 1fee2hraci jsme šli hrát. Když jsme se přiblížili ke greenu 1ky, byl rovnoměrně pokrytý vrstvou písku a úplně žlutý. Na jamce číslo 3 bylo na prostředku FW veliké jezero, odkud jsme si vytahovali míče lovítkem. A takhle to pokračovalo až do 8ky, kde už nám došla trpělivost, když nám přešli nějací ožralí lidi přes FW se slovy - "Nám řekli, že je hřiště podmáčené a máme jít jamky 1, 2 a potom 9".....

Výsledek:
  • vyklidili recepci a nechali tam jen chudinku recepční
  • v recepci vrátili zaplacenou cenu
  • vypsali 4 volná plná fee s platností na další sezonu
  • dozvěděli se, jak moc jsme spokojení:down: a že si v žádném případě nenechám tuto zkušenost pro sebe....
  • brutálně nasr....i nás jako zákazníka, který ztratil den kdy mohl hrát jinde
Tohle je moje extrémní zkušenost.

Ozvat se na blbě poskytnutou službu se určitě dá a jako zákazník ji pojďme využít, kdykoliv máme pocit neodpovídajícího poměru reálná kvalita služby vs. očekávaná kvalita v dané cenové relaci.
 
Poprve a zatim naposledy jsem reklamoval fee loni na severu Italie, opakuji, loni :D
Devitka Eppan Blue Monster se na webu tvari jako skvele hriste, cerna odpaliste, nadprumerna delka, mnoho vodnich prekazek, krasne vyhledy na hory a certifikace USGA greenu. Za 9 jamek chteli 50€, rekl jsem si, dobre, kdyz to bude dobre.
1. od klubovny se jde cca 1km podel hlavni silnice na 1. tee, coz jsem jim nijak nemel za zle, protoze to tak proste je.
Ale, hriste bylo uplne spalene, na nekterych cernych odpalistich nebyla trava vubec, a dokonce pred jednim cernym odpalistem byla 2m vysoka trava, takze neslo odpalit. Greeny cerstve zapiskovane a na hristi bylo videt, ze se o nej par dni nikdo nestaral.
Na recepci, kde byla slovenka, jsem tohle po hre resil, ze 50€ za devitku je sileny. Jejich hlavni argument byl, ze nepouzivaji chemicka hnojiva a vse je prirodni.
Bohuzel jsem nepochodil a nedostal jsem ani euro slevu.
Prikladam fotky hriste z webu, jak se prezentuji, bohuzel realne fotky jsem asi z nastvanosti smazal.
DFF13AB1-08EB-4AEC-820C-4F12B96628C8.jpeg
30F17A20-83A7-49E5-A5AB-ECB88B40A793.jpeg
1D741827-0786-4A08-BB91-5541D9D6ED45.jpeg

realne foto:

8ECC19CD-387C-4C9C-9BAA-5F785B7E3FE5.jpeg
 
Jak s tou rychlosti hry? Příklad: Přijedu o víkendu na hřiště, zaplatím víkendové fee, tzn nic za pár korun. Žádný turnaj se nehraje. A hřiště je plné, zasekané, čekárny od čtvrté jamky. Marsal nikde.

Je součástí fee, tzn koupené služby i zajištěna průchodnost hřiště? Pro mě je to součást koupeného zážitku. Kde je ta hranice?
 
Jak s tou rychlosti hry? Příklad: Přijedu o víkendu na hřiště, zaplatím víkendové fee, tzn nic za pár korun. Žádný turnaj se nehraje. A hřiště je plné, zasekané, čekárny od čtvrté jamky. Marsal nikde.

Je součástí fee, tzn koupené služby i zajištěna průchodnost hřiště? Pro mě je to součást koupeného zážitku. Kde je ta hranice?
hranice je v hlavě soudce :D
nemyslím, že by existovaly precedensy, takže je potřeba vzít rozum do hrsti, kde je to už přes čáru a proč a zdokumentovat to
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom