Mám odehráno poměrně hodně kvalitních hřišť u nás a pár v zahraničí a musím zodpovědně říci, že takto kvalitní hrací plochy jsem ještě nezažil. Skutečně v běžném hracím režimu nenarazíte na jedinou chybu, nedokonalost (a věřte že jsem hledal intenzivně). To v kombinaci s tím, že jde o mladé hřiště stavěné a orientované na sportovní golfisty, přináší zcela nový rozměr přemýšlení nad ranami.
Na většině hřišť jsem zvyklý, že FW pasti a bunkery v klidu přestřeluji. Zde jsou designovány tak, že hrají pro všechny kategorie hráčů - většina FW bunkerů má délku přesahující 40 m.
Greeny míčky absolutně nepodrží a byť mi pocitově při puttech nepřišly nijak rychlé (dle mého měly místo deklarovaných 10 stop maximálně 8,5), tak příhry musí člověk opravdu důkladně plánovat a promýšlet. Zajímavou komplikací pro mne při puttech byla samotná dokonalost povrchu. Jsem zvyklý si zaměřit na nějaký flek či stéblo trávy, to na Oaks bohužel nenajdete. Díky jednolitosti povrchu tak pro mne byly greeny velmi obtížně čitelné, což lze věřím opakovanými návštěvami dostat do ruky.
Layout hřiště mi u jamek 1 - 3 a 12 - 18 přijde perfektní. Je ve hře terén, okolní příroda, stromy, jamky se hezky vlní krajinou. Ta mezihra 4 - 11 je nudné a nezáživné pole, kterých máme v ČR víc než dost a nenutí hráče nad ničím extra přemýšlet - prostě to napal pokud možno rovně a co nejdál. Až dorostou za 30 let vysazené stromy, bude to konečně tak, jak to architekt naplánoval. Hru mi tu do té doby bude komplikovat akorát vítr a moje vlastní neschopnost.
Co je ale zcela mimo moje chápání u hřiště této úrovně je značení. Mám své zkušenosti s architekty a zde je to jasné vítězství designu nad použitelností (sláva černým háčkům na černé stěně v Čeladné).
Přijde mi nepochopitelné na jedné straně lidem leštit hole po každé ráně na drivingu a dávat jim odznáčky s vyrytým jménem po dohrání hřiště a přitom je nechat slepě tápat v orientaci jak je co daleko a kde vlastně jsem.
Z řady hřišť víme, že mapky mohou vypadat velmi esteticky a zapadnout do krajiny a přitom plnit svůj základní účel, stejně tak vzdálenostní ukazatele po krajích FW.
Místo toho jsem vždy na odpališti prostáli 2-3 minuty nad debatou, jak je co daleko a kam nejlépe hrát, abychom to vždy po odehrané ráně toho kterého nebožáka museli přehodnotit, protože se ukázalo, že tam kde to vypadalo na solidní dopad, tak je terénní zlom. A já po FW nachodil určitě kilometr navíc, když jsem hledal nejbližší sprinkler, abych z něj přečetl vzdálenost. A co čert nechce, v lese ani v heváči sprinklery nemaj:-D.
Samostatnou kapitolou je pak samotná cena hry - je nezpochybnitelné, že ta kvalita tyhle prachy prostě stojí. Otázkou je, kolik lidí si ji může dovolit opakovaně platit...