Michal Prokop
Člen fóra
Editace admina (requo): Vyčleněno 14.3.2016 v 10:30 z Padělky golfových holí v Čechách? jako samostatné téma.
---
Ještě bych rád navázal na poznámku o webu: http://valueguide.pga.com/
Podle tohoto webu se určitě nedá stanovit tuzemská cena bazarových holí. Je to web založený na jiném trhu (USA) - úplně jiná velikost spotřebitelské základny. Otázkou je i přesný vzorec jejich výpočtu cen. Mimoto se dá vždy těžko rozlišit jaký je opravdu stav hole. Osobně bych za ty ceny co to vyhazuje asi moc produktů neprodal, je to často hodně podhodnocené.
Na druhou stranu může valueguide sloužit jako jakýsi odraz dlouhodobé kvality výrobců na což mě navedla zmínka o R1 TP.
Uvedu příklad:
Titleist 913D2 Driver: 68.13 USD - původní cena nového 445 USD
Taylormade R1 TP: 40,17 USD - původní cena nového 600 USD
Obě hole jsou přímými konkurenty - oba uvedéné na trh v roce 2013.
Co je na výše zmíněném zajímavé? Především to, že porovnání současných cen defacto reflektuje oblíbenost a hodnotu kvality u hráčů. Jen to potvrzuje, že R1 TP byl marketingem předražený driver, bez vyšší kvality. Proč?
Stačí se podívat na produkční a cenovou politiku obou značek
Titleist - trvalý 2letý prodejní cyklus, kvalitní vývoj a dlouhodobé testování. Produkt se po celý životní cyklus prodává ze stejnou stabilní cenu, drží si svou hodnotu. Výprodej je většinou až po uvedení nového modelu na trh. Ve výprodejích končí jen málo holí a navíc jsou i tak zlevněny max cca o 30%.
TaylorMade - většinou roční prodejní cyklus, vyjímkou nebyl i půlroční, tomu odpovídá i výsledná kvalita. Největší přidaná hodnota je marketing. Cena při uvedení na trh přestřelená, po 3 měsících o 25% levnější, po půl roce o 50% levnější a nakonec ve se objevuje ve velkém množství ve výprodejích s až 80% slevou. Jaká je tedy asi skutečná kvalita a hodnota produktu?
Podobné srovnání snese třeba i Ping vs. Callaway. A vypadne vám Ping = Titleist a Callaway = TaylorMade
---
Ještě bych rád navázal na poznámku o webu: http://valueguide.pga.com/
Podle tohoto webu se určitě nedá stanovit tuzemská cena bazarových holí. Je to web založený na jiném trhu (USA) - úplně jiná velikost spotřebitelské základny. Otázkou je i přesný vzorec jejich výpočtu cen. Mimoto se dá vždy těžko rozlišit jaký je opravdu stav hole. Osobně bych za ty ceny co to vyhazuje asi moc produktů neprodal, je to často hodně podhodnocené.
Na druhou stranu může valueguide sloužit jako jakýsi odraz dlouhodobé kvality výrobců na což mě navedla zmínka o R1 TP.
Uvedu příklad:
Titleist 913D2 Driver: 68.13 USD - původní cena nového 445 USD
Taylormade R1 TP: 40,17 USD - původní cena nového 600 USD
Obě hole jsou přímými konkurenty - oba uvedéné na trh v roce 2013.
Co je na výše zmíněném zajímavé? Především to, že porovnání současných cen defacto reflektuje oblíbenost a hodnotu kvality u hráčů. Jen to potvrzuje, že R1 TP byl marketingem předražený driver, bez vyšší kvality. Proč?
Stačí se podívat na produkční a cenovou politiku obou značek
Titleist - trvalý 2letý prodejní cyklus, kvalitní vývoj a dlouhodobé testování. Produkt se po celý životní cyklus prodává ze stejnou stabilní cenu, drží si svou hodnotu. Výprodej je většinou až po uvedení nového modelu na trh. Ve výprodejích končí jen málo holí a navíc jsou i tak zlevněny max cca o 30%.
TaylorMade - většinou roční prodejní cyklus, vyjímkou nebyl i půlroční, tomu odpovídá i výsledná kvalita. Největší přidaná hodnota je marketing. Cena při uvedení na trh přestřelená, po 3 měsících o 25% levnější, po půl roce o 50% levnější a nakonec ve se objevuje ve velkém množství ve výprodejích s až 80% slevou. Jaká je tedy asi skutečná kvalita a hodnota produktu?
Podobné srovnání snese třeba i Ping vs. Callaway. A vypadne vám Ping = Titleist a Callaway = TaylorMade