Golfový vozík - manuál nebo elektrika?

Diskuze v 'Golfové vybavení' zahájena uživatelem: JardaK, 28.5.2017.

  1. JardaK

    JardaK Veterán fóra

    Příspěvky:
    1,007
    Shoty:
    472
    Jméno:
    Jaroslav Kubánek
    Začínám uvažovat o novém vozíku.
    Primárním důvodem je přechod na elektriku,protoze jsem línej a nebaví mě to tlačit.
    Jak sleduji v jiném tématu, může to ale znamenat potenciální potíže, které u manuálu nejsou.
    Namátkou nižší než deklarovaná kapacita baterie, nutnost správně nabíjet, možné problémy s konektory a co já vím ještě.
    Jaké máte zkušenosti s elektrikou? Převáží výhody nad nevýhodami?
    Koupili byste si elektriku znovu?
    Máte konkrétní doporučení co koupit a co ne?
     
  2. Dusko

    Dusko Aktivní člen

    Příspěvky:
    112
    Shoty:
    137
    Jméno:
    Dušan Houdek
    Nevšímej si takových poznámek jako jsou konektory nebo nabíjení. To se většinou týká starších, bazarových věcí. V případě el. vozíku doporučuji pořídit továrně novou věc, nikoliv second hand. Už jenom proto, že třeba baterie je cca polovina ceny a většinou je to právě to, co první odpochoduje. Životnost baterie je podle typu a podle zacházení 4 až 8 let a většinou je to první věc, která u staršího vozíku odejde. Zásadně nedoporučuji vozíky typu Davies Caddy (nebo Baoer apod.) - je docela drahý, a jak jinak, je to 100% China, to ale už je dneska většina, ale hlavně praskaly jim rámy a nevím, jestli se to konstrukčně nějak řešilo, spíš ne. Všeobecně bych se vyvaroval těchto hromadně dovážených šmejdů z Asie a řešil bych to něčím, kde je buď částečný nebo 100% podíl dílů z Evropy nebo USA. A pak je důležité, kolik jsi ochoten do této věci investovat.
    Nejlepší osobní zkušenosti máme já i kolegové jednoznačně se 100% anglickým výrobkem: Golf Stream, v základní verzi s olov. baterií na 18 jamek za cca 16000 Kč (jen jeden motor, řada DUO má dva, ale je dražší). Na druhém místě asi Motocaddy, ale jednoznačně řadu S. Nová řada M se nepovedla, je problém s motory a podle našich zkušeností - nehodí se vůbec do terénu. Má výkyvné opěry pro uchycení bagu, které jsou na kloubech, při sebemenším náklonu do boku se bag převalí mimo těžiště vozíku a strhne s sebou celý vozík. Totéž platí o loňské novince S7 Remote (na dálkové ovládání), má malý rozchod kol, takže i při malém náklony neudrží stabilitu a přepadá do boku. Takže model S1, je prověřený a letos vyšel nový update = naprosto ideální, odzkoušená volba - u firmy GOLFIQ mají např. Motocaddy S1 Digital 2017 za 16000 Kč včetně olov. baterie (13000 Kč bez baterie) a včetně doručení (záruka vrácení peněz). Na rozdíl od ostatních některých prodejců to doručí do dvou dnů. Máme to vyzkoušené. :)
     
    Toto se líbí: requo
  3. Dana

    Dana Veterán fóra

    Příspěvky:
    758
    Shoty:
    530
    Jméno:
    Dana Pospíšilová
    Ano, manuál nikdy. Ano, second hand je sázka do loterie. Mně celkem vyšla. Mám repasovany, oficiálně koupený S1pro DHC, se zárukou, maximální spokojenost. Bála jsem se o baterii, je v pořádku. Nabíječku jsem si zřejmě odpálila vlastní blbostí ( poslechnuto dobré rady), takže jen ten konektor. S lithiovkou mě stál 12 tisíc. Šla bych do toho znovu. U
     
  4. JardaK

    JardaK Veterán fóra

    Příspěvky:
    1,007
    Shoty:
    472
    Jméno:
    Jaroslav Kubánek
    Základní olověná baterie, dá se očekávat, že zvládne 18 jamek?
    Napadlo mě koupit dvě ty základní, pořád to je o dost levnější..
    Osobně spíš potřebuji aspoň 27, tím pádem se dostávám cenově trochu jinam :-(
    S3pro má smysl? Já rád funkce navíc, konstrukce vypadá podobně.
    K těm golf stream jsem zatím nic moc nenašel...
     
  5. Jirka75

    Jirka75 Aktivní člen

    Příspěvky:
    358
    Shoty:
    338
    Jméno:
    ten co tančí s vlky
    Ahoj. Mame doma m3 a s3
    36 jamek lithium.
    Nemusis resit pamet baterie, nabijis a jezdis jako drak. Jen jsem mel poridit 2 x stejny kvuli naprosto stejny baterii :) pak bych mel na 72 jamek :) tank by byl proti me jak prskolet.

    Baterie- Odzkouseno Kunka - 34 jamek
    Malevil 33 jamek
    Mstetice 34 jamek

    Doba nabijeni do full cca 4 hodky.

    Ale!! Staci 3 nejlehci jamky nebo kdyz jedes po rovince posetrit a mas 36 garantovanych.
    Po hre vzdy vytahnout konektor, da se nabijet i kdyz je baterie ve voziku jen vytahnes kablik a cvrcis jak pes.
    Zasadni rozdil mezi m a s je velikost pri slozenem stavu. S typ se sklada na 1/2 a M na 1/3
    Doba slozeni cca 15 vterin, rozlozeni dtto.

    Mam i clikgera, beru podle situace. Kdyz je osklivo, hlavne na podzim nosim cajky na zadech :)
     
  6. Dusko

    Dusko Aktivní člen

    Příspěvky:
    112
    Shoty:
    137
    Jméno:
    Dušan Houdek
    Golfstream: https://www.golfstream.co.uk/ (ještě jeden plus: mají volně katalog náhradních dílů: http://www.golfstream.co.uk/dynamic/browse.php)
    2 základní baterie nemá smysl, lepší je koupit olověnou na 36 jamek, těch 27 zvládne - je to + 1800 Kč
    Jestli máš rád funkce, tak S3 Pro ti určitě udělá radost :)
     
  7. JardaK

    JardaK Veterán fóra

    Příspěvky:
    1,007
    Shoty:
    472
    Jméno:
    Jaroslav Kubánek
    Jirka75: u olověné baterie taky neřešíš paměť ne? Tedy pokud je to klasická gelová..

    Dusko: jo to jsem našel, myslel jsem něco v Čechách. Tohle nekoupím aniž bych to viděl na vlastní bulvy :)
    V tom golfiq mají i něco jako powakaddy - to nebrat? Vypadá to hodně podobně motocaddy, jen k tomu mají víc příslušenství..

    Btw. Škoda těch popsaných problémů u řady M, moc se mi líbí to skládání atd.
     
    Upraveno: 28.5.2017
  8. Dusko

    Dusko Aktivní člen

    Příspěvky:
    112
    Shoty:
    137
    Jméno:
    Dušan Houdek
    U gelové baterie bys měl hlídat to, abys ji nepřebíjel.
    Golfstream prodává několik prodejců: all4golf, např. taky. Hoď si to do Google :)
    BtW. ty problémy se stabilitou jsou naše subjektivní zkušenost, když jsem četl Jirka75, tak on to asi tak nevnímá, tedy nezmínil se o tom; co se motoru a poruch týče - je to převzatý názor jednoho z manažerů all4golf a prodejců Motocaddy, Jana Kupky.
    Powacaddy... neznám, neumím.
     
  9. jan

    jan Moderator Tým 19.jamky

    Příspěvky:
    1,670
    Shoty:
    832
    Jméno:
    Honza
    Zakladni olovena je psana jako "27 jamek". Stavena je tak, ze zvladno kazdou 18tku, coz muzu potvrdit.
     
  10. Jirka75

    Jirka75 Aktivní člen

    Příspěvky:
    358
    Shoty:
    338
    Jméno:
    ten co tančí s vlky
    Olovene baterie jsou jiz prekonane myslim.
    Maji radu neduhu viz. samovybijeni a kolisani kapacity. ( da se najit na wikipedii) ze skoly si to uz nepamatuju :)

    P.S. Co myslis za problem u M rady?
    Povidej, mam ho asi rok......
     
  11. JardaK

    JardaK Veterán fóra

    Příspěvky:
    1,007
    Shoty:
    472
    Jméno:
    Jaroslav Kubánek
    Psal nahoře Dusko o M řadě... Já nic :)
     
  12. Jirka75

    Jirka75 Aktivní člen

    Příspěvky:
    358
    Shoty:
    338
    Jméno:
    ten co tančí s vlky
    :)
    Kdyz bych vybiral znova, m3 nebo s3 :)
     
  13. JardaK

    JardaK Veterán fóra

    Příspěvky:
    1,007
    Shoty:
    472
    Jméno:
    Jaroslav Kubánek
    Takže spokojenost s obouma?
     
  14. Jirka75

    Jirka75 Aktivní člen

    Příspěvky:
    358
    Shoty:
    338
    Jméno:
    ten co tančí s vlky
    Jardo ano, kdybych mel multivana nebo kufr sam pro sebe, jdu do S3.
    Kdyz potrebujes mensi balicek tak M.
    Dokoupit drzak na piti, na destnik a obal.
    Na skorku drzak jen kdyz hrajes turnaje :)
     
  15. jan

    jan Moderator Tým 19.jamky

    Příspěvky:
    1,670
    Shoty:
    832
    Jméno:
    Honza
    Za me spkojenost s Motocaddy S1. S3 je urcite lepsi, zalezi na cene, ja mam second hand. Obcas se najde inzerat za skvele penize.
    Sympa na motocaddy je siroka podpora vyrobce i distributora. Dily si muze koupit kazdy sam.
    Mam olovo. Nemam s tim problem, ale urcite je lithium lepsi. Zase je to o cene, olovo se v UK prodava za par korun a ta vaha navic me netrapi. Jezdim max 18 jamek, takze mala 27cka staci bohate.

    Oproti manualu je to opravdu o dost lepsi. U S1 mi chybi moznost poslat vozik o 30m dopredu. Resim to pomalou jizdou, ale uz jsem musel i bezet. :)
     
    Toto se líbí: Jirka75
  16. alda

    alda Aktivní člen

    Příspěvky:
    449
    Shoty:
    114
    Jméno:
    Ales Dana
    2014-09-21 18.48.29.jpg V roce 2013 jsem poridil
    Elektro Golf Trolley CADDYONE 600, 300W, 34 Ah
    Vydrzi v pohode 36 jamek kdy jedna je rovinna a druha kopcovita. Od minulého týdne mi nejde uz asi nabijet neboť porad sviti cervena ale dal jsem ji do vozika a opet objela 18 kopcovitou. Takze baterka vydrzala 4 roky.
    Podle popisu je tam olovena baterka a nemá pametovy efekt, i ochranu proti prebiti, takze jsem ji nechaval libovolne dlouho v nabijecce:

    •Besonders ausdauerstarker 34 Ah - BleiGel-Akku, der Laufleistungen (abhängig vom Gelände) von bis zu 20km – also mehr als 36 Loch - erlaubt und binnen 5 - 8 Stunden wieder aufgeladen ist. Er verfügt über keinen Memory-Effekt und kann daher nach jeder Runde unabhängig vom Ladezustand wieder aufgeladen werden

    •Überladeschutz: der Akku kann bedenkenlos bis zum nächsten Einsatz am Ladegerät belassen werden.

    Spis nez baterka tak první odeslo mechanicke rameno

    Řekl bych, ze tato stredni trida není delana na poradnou zatez. Za 2 az 4 roky je to většinou srot.
    Premyslim ci nejit radeji do Jucad, tiCad nebo kiffe a mit pokoj do konce života.Jeste jsem nehledal, ci mivaji problémy s těmito vozikama.
     
  17. jan

    jan Moderator Tým 19.jamky

    Příspěvky:
    1,670
    Shoty:
    832
    Jméno:
    Honza
    Jucad, ticad jsou fajn, ale je potreba se pripravit, ze krome vysoke porizovaci ceny je dost drahy i maintanance.
    Takze nejakou usporu v tom hledat neni dobry napad. Ona nahradni baterka do Jucadu stoji stejne jako Motocaddy S1 s olovem. :)

    O cem se tu moc nemluvi: elektricke voziky by se meli i trosku servisovat v prubehu a mnoho dilu se proste casem musi resit... nahradni pneumatiky (typicky Jucad), nova kola, ohle osy, mazat. Taktez madla voziku (opet typicky u Jucada se tato vec proste rozbije... podobne jako treba starsi clickgear).

    Za me Jucad ma smysl, kdyz na to clovek ma, a nebo kdyz opravdu resi problem s mistem. Jinak nejlepe koupit nejakou klasiku... ve finale je to jen vozejk. :)
     
    Toto se líbí: alda
  18. JardaK

    JardaK Veterán fóra

    Příspěvky:
    1,007
    Shoty:
    472
    Jméno:
    Jaroslav Kubánek
    No té údržby se obávám.
    U manuálu jsem po dvou letech opravil kolečka a to je celé.
    Pokud mě to má stát čas a peníze každou sezónu, pořídím si radši lepší manuální vozejk a bude...
     
  19. Helldriver

    Helldriver Aktivní člen

    Příspěvky:
    318
    Shoty:
    184
    Jméno:
    Jiří Žampach
    Pro známé jsem dovezl několik vozíků tady z tohoto shopu.https://shop.afterbuy.de/Golf-Trolley-|-BeeGon/u5028/

    Majitel je dobrý známý. Je to výroba Čína podle německé dokumentace. Můj začíná letos pátou sezonu a zatím jsem jen z lenosti vyměnil loni olovo za lithium. Výdrž bez problémů 27 jamek.
    Jinak zatím bez závad. Mám hodně těžký bag , tahám tam spoustu zbytečností cca 30 kg a vozík to v pohodě zvládá i na 17ku na Dýšině. Jen další bude určitě s dálkou. Je to velká úspora sil.
     
    Upraveno: 29.5.2017
  20. alda

    alda Aktivní člen

    Příspěvky:
    449
    Shoty:
    114
    Jméno:
    Ales Dana
    tak vzhledove je to presne vozik co mam, ja akorat to ma znacku CADDYONE a prasklo rameno co vede vzhuru.
    Bud nahoda, nebo skutecne pouzivaji lepsi materialy. Ale ja mu asi davam zabrat na valasskych kotarech. Nebot po oprave jsem ho pouzival na Diamondu xkrat a jedenkrat jsem ho vzal na Horal a uz opet ppraskl :(

    A s tim dalkovym ovladanim to vypad velmi dobre. Videl jsem to nekolikrat na hristi a je to parada, nemusis chodit pro vozik, jen si ho pekne navigujes kam potrebujes ....
     
    Upraveno: 30.5.2017
Načítám......

Sdílet

Načítám......