Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Requo WITB

To si piš že je ;) Sice na to nevypadá, ale je rychlej a hrozně dlouhej ranař :) Párkrát jsem to viděl na vlastní oči.
Nepodceňuj náčelníka ;)
Tak jistě, pokud hraje pravidelně min. 250m carry, tak pak jo.
 
Ale prd. :)

Nicméně... nedávám to sem zrovna do tohoto vlákna k tomu, že bych žádal o radu toho co mám a že jsem si třeba vybral špatně. Dělá mi to, co mám radost a tak jí jen v tomto "svém" vlákně sdílím :) Nijak mě názor a zkušenost ostatních k dobru nevadí (naopak díky za ní a vždy to zařazuju k sobě do vnitřní skládačky pro budoucno, vždy se budu učit a porovnávat své znalosti, zkušenosti a současné možnosti), ale jsem spokojený s tím co mám, co si v daný okamžik pořídím - mám z toho až skoro děckou radost, líbí se mi to a pokud mi to tolik nepomáhá, jak by třeba mohlo - ok, i to je možné. Mám před sebou věřím, ještě mnoho let golfu a poznávání. A díky tomu to radost zažiju ještě určitě mockrát.

Prostě... ten driver je krásnej, nelítá mi to 250 metrů carry - neříkám, že by mě to netěšilo, ale mám problémy spíše s krátkou hrou. Lítá mi to možná nějakých 200-220 - při troše štěstí i směrem, kterým chci, alespoň občas, ale to hlavní - líbí se mi. A i kdyby by mi jen tím měl dělat radost, alespoň chvíli - i to mi bohatě stačí k aktuálnímu štěstí. A aktuálně mi při těch pár pokusech velmi hezky tuhost sedla, tak uvidíme jak dál. A když to nepůjde, tak půjdeme spolu ke golfovým doktorům - trenérovi, případně na fitting ke klukům do Golfgearu, kteří Ping řeší, aby mu dali novou "páteř" (shaft). Každopádně, ale bude se mi to muset líbit i vizuálně. Myslím, že i k tomu časem dojde. :up:
 
Ale prd. :)

Nicméně... nedávám to sem zrovna do tohoto vlákna k tomu, že bych žádal o radu toho co mám a že jsem si třeba vybral špatně. Dělá mi to, co mám radost a tak jí jen v tomto "svém" vlákně sdílím :) Nijak mě názor a zkušenost ostatních k dobru nevadí (naopak díky za ní a vždy to zařazuju k sobě do vnitřní skládačky pro budoucno, vždy se budu učit a porovnávat své znalosti, zkušenosti a současné možnosti), ale jsem spokojený s tím co mám, co si v daný okamžik pořídím - mám z toho až skoro děckou radost, líbí se mi to a pokud mi to tolik nepomáhá, jak by třeba mohlo - ok, i to je možné. Mám před sebou věřím, ještě mnoho let golfu a poznávání. A díky tomu to radost zažiju ještě určitě mockrát.

Prostě... ten driver je krásnej, nelítá mi to 250 metrů carry - neříkám, že by mě to netěšilo, ale mám problémy spíše s krátkou hrou. Lítá mi to možná nějakých 200-220 - při troše štěstí i směrem, kterým chci, alespoň občas, ale to hlavní - líbí se mi. A i kdyby by mi jen tím měl dělat radost, alespoň chvíli - i to mi bohatě stačí k aktuálnímu štěstí. A aktuálně mi při těch pár pokusech velmi hezky tuhost sedla, tak uvidíme jak dál. A když to nepůjde, tak půjdeme spolu ke golfovým doktorům - trenérovi, případně na fitting ke klukům do Golfgearu, kteří Ping řeší, aby mu dali novou "páteř" (shaft). Každopádně, ale bude se mi to muset líbit i vizuálně. Myslím, že i k tomu časem dojde. :up:
Tak určitě jsem ti nechtěl kazit radost, a u holí (nejen golfových 🤭) je důležité, aby se ti líbily i vizuálně.

Jen mne prostě zarazil ten (docela atypický) shaft, navíc v kombinaci s provedením hlavy LST. 😉

Tak ať to lítá.
 
@Mirek_62: Jasný, v pohodě, pochopil jsem. :up:

Driver byl bazarový kousek, takže koupil jsem, jak bylo prodáváno - nepředpokládám, že kdybych to řešil na fittingu, tak že by to takhle dopadlo. Ale s tímto jsme to koupil... a pocitově vyzkoušel a překvapivě zatím sedí (a neměl jsem zatím prostor to víc řešit, dám tomu nějaký čas a delší zkušenost). Já obecně mám raději tužší shifty - méně se mi to kroutí a mám možná mylný pocit, že to mám více pod kontrolou, že vím, co to dělá. A že je to pro mě předvídatelnější do "směru". Netvrdím, že mě vzdálenost netěší, ale snažím se spíše víc směřovat ke konzistenci ran a konkrétnímu trénování zasahování "cílů". A jestli to bude 200 nebo 250 mě tolik teď netrápí, protože na to tu výkonnost aktuálně stejně nemám, abych to dokázal navazující hrou patřičně vytěžit a pravidelně zužitkovat.

shaft.jpeg
 
@Mirek_62: Jasný, v pohodě, pochopil jsem. :up:

Driver byl bazarový kousek, takže koupil jsem, jak bylo prodáváno - nepředpokládám, že kdybych to řešil na fittingu, tak že by to takhle dopadlo. Ale s tímto jsme to koupil... a pocitově vyzkoušel a překvapivě zatím sedí (a neměl jsem zatím prostor to víc řešit, dám tomu nějaký čas a delší zkušenost). Já obecně mám raději tužší shifty - méně se mi to kroutí a mám možná mylný pocit, že to mám více pod kontrolou, že vím, co to dělá. A že je to pro mě předvídatelnější do "směru". Netvrdím, že mě vzdálenost netěší, ale snažím se spíše víc směřovat ke konzistenci ran a konkrétnímu trénování zasahování "cílů". A jestli to bude 200 nebo 250 mě tolik teď netrápí, protože na to tu výkonnost aktuálně stejně nemám, abych to dokázal navazující hrou patřičně vytěžit a pravidelně zužitkovat.

Zobrazit přílohu 42714
Oprav si tedy ten popis na X-Stiff 😉

Ten pocit, že se to „méně kroutí" není pocit, je to skutečnost. Torque je 2,2°
 
No dobře, zeptám se. V čem přesně je rozdíl mezi x-stiff a stiff? Co jsem koukal, tak lehce v tomto případě v gramazi. Ale... u každé značky je to jiné? A úplně vysvětlení nějaké obecně jsem nenašel.

Uznávám, jsem a vždy jsem byl hodně u sportu pocitovej - zpravidla z celku. Presna čísla resim v práci, u golfu je ani nechci řešit přesné parametry a plus mínus desetinky odchylek.

Vždy kombinuji preci hůl jako celek. Jak hlavu, tak vyvážení, tak vlastnosti shaftu. A domnívám se, že zvlášť u driveru, který má velkou hlavu, se dá mnoho věcí kompenzovat a vzájemně "vykratit" nebo "posílit" kombinaci více faktorů?

Zní to hrozně neodborně, uznáván.
 
No dobře, zeptám se. V čem přesně je rozdíl mezi x-stiff a stiff? Co jsem koukal, tak lehce v tomto případě v gramazi. Ale... u každé značky je to jiné? A úplně vysvětlení nějaké obecně jsem nenašel.

Uznávám, jsem a vždy jsem byl hodně u sportu pocitovej - zpravidla z celku. Presna čísla resim v práci, u golfu je ani nechci řešit přesné parametry a plus mínus desetinky odchylek.

Vždy kombinuji preci hůl jako celek. Jak hlavu, tak vyvážení, tak vlastnosti shaftu. A domnívám se, že zvlášť u driveru, který má velkou hlavu, se dá mnoho věcí kompenzovat a vzájemně "vykratit" nebo "posílit" kombinaci více faktorů?

Zní to hrozně neodborně, uznáván.
Takže pružnosti (od nejměkčího shaftu k nejtvrdšímu) jsou (obvykle, protože na rozdíl od ocelových shaftů je v tom u „grafitu" trošku bordel, neb si to výrobci označují různě a různé jsou i parametry 😡)
L - Ladies
A - Senior
R - Regular
S - Stiff
X - Extra Stiff

Ty parametry pružnosti (to jakým způsobem reaguje shaft na pohyb k míči - prohnutí shaftu a jeho narovnání) jsou vždy navrženy pro určitý rozsah rychlosti švihu. Pokud tedy použiješ jiný shaft než odpovídá tvému švihu, tak se shaft bude prohýbat či neprohýbat mimo konstruktéry navržené parametry a hlava hole tak bude přicházet k míčku nekonzistentně (nebudeš např. schopen zahrát vysokou nebo naopak nízkou ránu) a i když tvůj švih konzistentní bude, tak se shaft bude chovat nevyzpytatelně.
Možná se to dá přirovnat k tlumičům na autě - nesprávně nastavené tlumiče nebudou udržovat kolo v požadované pozici ve vztahu k vozovce.
Nicméně ta hranice vhodných rychlostí se částečně překrývá, takže pokud jsi na horní hranici pro R, tak současně budeš o něco výš, než je spodní hranice pro S.
No a aby v tom byl dokonalý guláš, tak někteří výrobci nabízejí i jakési „mezistupně" (např. RS nebo XS).
A úplně na závěr: např. R pružnost jednoho výrobce nemusí odpovídat R pružnosti jiného výrobce 🙈
 
No zhruba tak jsem to myslel. Prostě jen pismeno konkrétního výrobce. Když se podívám na tuto tabulku... Viz link, co si mi dával


Oprav si tedy ten popis na X-Stiff 😉

Ten pocit, že se to „méně kroutí" není pocit, je to skutečnost. Torque je 2,2°

A jak to poznat? Všechny parametry u R/S/X s jednou výjimkou u hmotnosti u Blue 80 jsou stejné, včetně torgue.
 
No zhruba tak jsem to myslel. Prostě jen pismeno konkrétního výrobce. Když se podívám na tuto tabulku... Viz link, co si mi dával




A jak to poznat? Všechny parametry u R/S/X s jednou výjimkou u hmotnosti u Blue 80 jsou stejné, včetně torgue.
Torque je zkrut, ne ohyb. Čili o kolik stupňů se zkroutí (otočí) shaft ve své podélné ose (čili jak moc „uhne" špička).
K té „technické" specifikaci (fittéři mají jistě podrobnější údaje vč. grafů bendingu atd.).
Výrobci shaftů ale na svých stránkách ještě obvykle i mají tabulku, pro jaké rychlosti je jaká pružnost vhodná.
Bohužel jsem na stránkách Aldila (ani nikde jinde rychlosti pro tento shaft nenašel).
Ale např. tady je tabulka rychlostí pro aktuální jeden typ od Aldila (podobné to je i u ostatních jejich typů)

najdeš pod položkou fitting

 
V čem přesně je rozdíl mezi x-stiff a stiff?
Bude-li na našem jarním tripu možnost, rád bych toho mazlíka zkusil na drivingu...celkem mne x-stiff láká. Když už u toho jako zedník nadávám, mohla by se do ruky ta lešenářská trubka celkem hodit.
 
Bude-li na našem jarním tripu možnost, rád bych toho mazlíka zkusil na drivingu...celkem mne x-stiff láká. Když už u toho jako zedník nadávám, mohla by se do ruky ta lešenářská trubka celkem hodit.

Jasný! Ale ne že ho naucis nějaký nepěkný návyky! Hezký jemně, polehoucku, tak akorát na 200 až 220! A ne ty tvoje rány na 250! To neumíme, z toho by nás mohla bolet hlava a pak bychom museli dlouho odpočívat!
 
najdeš pod položkou fitting
Takže v podstatě bych si měl někde změřit rychlost svého švihu pro jednotlivé hole a pak si podle toho upravit shafty?

Našel jsem tohle, je tam více značek ale odkaz vede na novější verzi toho co mám u driveru v mém případě typ F3.
https://www.ustmamiya.com/golf-shafts/brands/recoil/recoil-450460-esx-iron/
Když ale porovnám délku odpalu, tak bych spíš patřil do F1, kde je větší tuhost proti kroucení. To by i vypovídlao o tom proč mi driver letí pokaždé jinam, protože díky větší kroutivosti se mi pokaždé zkroutí jinam.:) To k té teorii.
 
Takže v podstatě bych si měl někde změřit rychlost svého švihu pro jednotlivé hole a pak si podle toho upravit shafty?

Našel jsem tohle, je tam více značek ale odkaz vede na novější verzi toho co mám u driveru v mém případě typ F3.
https://www.ustmamiya.com/golf-shafts/brands/recoil/recoil-450460-esx-iron/
Když ale porovnám délku odpalu, tak bych spíš patřil do F1, kde je větší tuhost proti kroucení. To by i vypovídlao o tom proč mi driver letí pokaždé jinam, protože díky větší kroutivosti se mi pokaždé zkroutí jinam.:) To k té teorii.
1. Hodnoty vzdálenosti jsou carry, ne total (pokud znáš svou carry vzdálenost, pak ok)
2. Ty hodnoty vzdálenosti jsou pro rychlou orientaci . Ta vzdálenost počítá s ideálním smash faktorem (pro diver min. 1,45). Čili pokud netrefuješ míč přesně a máš horší smash faktor, tak budeš při stejné rychlosti hlavy hole kratší.
3. Primárně je tedy třeba se spíše řídit rychlostí hlavy (tu lze celkem spolehlivě změřit i za pomoci levnějších launch monitorů - jen je třeba dát pozor, aby LM rychlost hlavy skutečně měřil a nevypočítával).
4. Není třeba měřit všechny hole (nejsme profíci). U dřev se vychází z rychlosti hlavy driveru a zjištěná flexe obvykle vyhovuje i pro FW a hybridy a u většiny golfistů i pro železa. Ale pokud chceš mít jistotu i u želez, tak je třeba si najít hodnotu pro 7i (u některých výrobců či modelů 6i).

Nicméně nejpřesnější odpověď na ideální kombinaci shaft + hlava (a ideálně i grip) ti dá jedině fitting.
 
Když ale porovnám délku odpalu, tak bych spíš patřil do F1, kde je větší tuhost proti kroucení. To by i vypovídlao o tom proč mi driver letí pokaždé jinam, protože díky větší kroutivosti se mi pokaždé zkroutí jinam.:) To k té teorii.
To, že ti to pokaždé letí jinam (chápu to tak, že jednou vlevo, jednou vpravo) není primárně způsobeno hodnotou Torque, ale spíš švihem či nedůsledností při založení.
Ad kroucení - zjednodušeně se to dá vysvětlit tak, že určuje jak rychle a o kolik předběhne ve švihu špička hole její patku, takže při konstantním švihu a nevhodné torque se zvětšuje jen rozptyl dopadu - takže třeba 10m od osy, kam míček směřoval místo 5m. Rozhodně to není příčina toho, že jsi jednou 20m vlevo a podruhé 20m vpravo. 😉
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom