Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Recenze [VOZÍK] MGI ZIP X5 DHC

requo

Guru fóra
19.jamka
Jméno
Michal
Přijmení
Šatal
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
+- 17
Od začátku června letošního roku 2022 jsem se stal majitelem elektrického vozíku MGI ZIP X5 DHC. V modelově řadě se nejedná o žádného nováčka, tuším, že je v prodejích už od roku 2017 s postupnými mírnými modifikacemi, jedná se tedy o určitou stálici na trhu, cenově poměrně dostupnou... Rád bych se v následující recenzi s vámi podělil o osobní dojmy z tohoto vozíku, psané z pohledu člověka, který cca 5 let předtím vyzkoušel celou řadu vozíků manuálních. Byl jsem zvědavý, jestli mě vozík zaujme natolik, že převládne chuť si ho ponechat, nebo ho poslat dál a vrátit se zpátky k manuálu (což jde vždy). Aktuálně mám s vozíkem naježděno něco kolem 250 km celkem, po cca 15ti různých hřištích - od kopcovitých typu Čertovo Břemeno, Terasy po placky typu Hluboká, Poděbrady atp. Věřím, že jsem tak už nějaké praktické poznatky a postřehy získal a rád se s vámi o ně podělím. Úvodem "recenze" ještě zmíním, že si nedělám ambice na objektivitu a porovnání s ostatními vozíky - na to znalosti a praktické zkušenosti s elektronickou konkurencí zatím nemám. Je to mé dlouhodobější elektrické "poprvé".

IMG_1959.JPEG

IMG_1134.JPEG IMG_1960.JPEG IMG_1961.JPEG

Balení, cena a nákup

Aktuálně se cena tohoto vozíku pohybuje v českých krámech někde kolem 25.000 Kč. Je dobré pozorně sledovat nabídku - někde mají/měly vozík i s některým užitečným příslušenstvím a třeba i transportní taškou v ceně, jako jinde "jen" vozíkové holátko. Příslušenství pak samostatně stojí nějaké ty stokoruny až tisíce/ks (držák na pití, držák na deštník, prodlužovací držák na deštník, držák na skorku a takový háček, pláštěnka...atp.). Zároveň jsou k dispozici dvě edice baterek, ta základní je 24v/250Wh, rozšířená 24v/380Wh (tady se ale už dostanete na vyšší cenu). Obchodně je to značeno jako baterka na 18/27j a ta větší na 36 jamek. Užitečný může být i travel bag, kam pohodlně celý vozík schováte (nakonec vůbec nepoužívám). K příslušenství se ale dostanu později. Zároveň se dají sehnat i různé barevné kombinace, mně se nejvíce líbila "klasická" zeleno černá, protože a hlavně: mi jde k bagu a ladí mi s driverem od Nike. Nový vozík vám přijde v krabici, kde je pečlivě zabalený vozík, baterka, nabíječka, držák na mobil a anglický návod (bohužel nebyl v češtině a ani sem ho nikde v češtině nedohledal).


IMG_1046.JPEG IMG_1049.JPEG IMG_1047.JPEG


Konstrukce, sborka a rozborka do auta, hmotnost a trochu o kolečkách

Vozík se skládá do auta poměrně pohodlně během několikrát sekund. Napoprvé trošku tápete, ale s pomocí manuálu, případně shlédnutí užitečného instruktážního videa na youtube to zvládnete snadno (je to skoro až na konci). Co na videu není, je možnost sundat úplně postranní kolečka, případně, což mi přijde praktičtější, dát je "obráceně". Je z toho pak poměrně kompaktní buclík (69 × 59 × 40 cm - na webu naleznete toto, což plus minus odpovídá). Můžete na vozíku ponechat i baterku, já ji pravidelně vyndavám. Je velmi dobře dostupná v zadní části vozíku. Výhoda této konstrukce je v tom, že baterku můžete velmi pohodlně vyndat/nandat jak z otevřeného vozíku, tak i ze složeného. Osobně mám na vozíku zároveň na pevno dvoje dodatečné příslušenství - a to držák na nápoje a držák na deštník. Vozík lze pohodlně složit bez ztráty rozměrové hvězdičky i s tímto příslušenstvím (s držákem na skorku to jde taky, ale už o malinko přečuhuje). Ještě sem patří zmínka o hmotnosti, skoro 12 kg, bez baterky. Jako úplně lehký to není. Naštěstí v podstatě jediný, kdy hmotnost řešíte, je při dávání do auta a vyndavání z auta.

Kolečka - velká postranní kolečka mají dostatečný rozvor, nepozoroval jsem, že by vozík trpěl nějakou nestabilitou při běžném použití. Ve předu vozíku je otočné přední dvojkolečko, které lze zablokovat do pevné pozice, případně ho uvolnit a pak se otáčí. To je šikovné ale dle mého pouze na vyloženě rovinatých hřištích, kdy to usnadňuje trochu ovládání vozíku. V kopcovitých hřištích, případně kde je spousta různých škarp a potůčků či dalších nerovností a tak to bylo spíše k vzteku a musel jsem vozík mnohem více hlídat, rozuměj pevněji přidržovat. Takže nakonec tuto funkci vůbec nevyužívám a mám trvale zablokovanou jednu pozici. Vozík má i zadní, pomocné 4. výklopné kolečko. Brání překlopení vozíku dozadu ve výraznějším kopci. Např. se mi to stalo s pitím nahoře na přechodu na Hostivařskou dvojku, tuším že i na Čertově Břemeni. Ale když o tom už trošku víte a počítáte s tím, vozíku se pak stejně přidržujete, tak se obejdete i bez tohoto "vyklopení". Já tedy zpravidla jsem spokojen se základním setupem (je to i rychlejší při rozložení vozíky) - tzn. pevné přední kolečko a zaklopené (mnou nevyužívané) zadní kolečko.


IMG_2221.JPEG IMG_2222.JPEG IMG_2223.JPEG

IMG_2231.JPEG IMG_2232.JPEG


Obecně mi vozík přijde poměrně robustní i a pevný. Bag nahoře i dole přiděláte "gumou" rychle, žádné nastavování popruhů. Na fotkách pro představu jsem zkusil vyjma mého velkého cartbagu, který je na všech ostatních fotkách, a který pasuje jak ulitý, připevnit i jiný rodinný menší stand bag s nožičkami - jde to, ale pocit pevného zacvaknutí s ohledem na konstrukci trojnožky dole na bagu úplně není (možná s jinou značkou to bude lepší). Při používání vozíku nikde nic nehrká, velmi příjemným překvapením (ale je to logické a měl by to být standard) je velmi tichý chod. Bohužel ale možná chyba mého kusu, po cca 100 km se mi uvolnila osička vytahovací páčky... Která mi pak zapadla do oblasti vnitřností vozíku. Naštěstí jsme si toho všimli na parkovišti při nakládání do auta. Osička však zapadla jakoby do oblasti motůrku, takže až pak dodatečně jsem jí později doma vyklepal (podvozkem se dá dovnitř po odšroubování několika šroubků dostat) a osičku jsem našel. Takže nadále jsem po vrácení osičky na své místo vše pro jistotu překápl lepidlem a přelepil ještě elektrikářskou páskou. Viz foto s šipkou.


IMG_2229.JPEG IMG_2230.JPEG IMG_2228.JPEG


Ovládání, baterka, dojezd...

Na předchozí kapitolku volně navážu s dojmy z ovládání. Vozík držíte za poměrně pohodlná řídítka, která jsou v určitém rozsahu výškově nastavitelná. Uprostřed je displej, kde vidíte indikátor stavu baterky, číslo rychlosti (1-9), v dolní části orientační měření ujeté vzdálenosti. Displej je přehledný i čitelný, i když někdy v přímém slunci a blbém úhlu na to úplně nevidíte díky krycímu sklíčku, které občas hodí "odlesk", stačí ale přikrýt rukou a vše přečtete. Indikátor baterky je velmi orientační. Hodně dlouho vám svítí plně nabito, a pak to skáče dolů svižněji (po menším počtu jamek). Podle mě prd víte, kolik reálně v baterce zbývá, je to jen orientační. Je určitou vlastností, na kterou je potřeba si zvyknout, že rychlost 5 při plně nabité baterce je určitě jiná (rychlejší), než rychlost 5 při již nějaké najeté kilometráži (vybité baterce). Slabší "standardní" baterka 24v/250Wh mě velmi příjemně překvapila výdrží. Alespoň pro zatím. Naprosto bez problémů 27 jamek. Při pokusu jsem s tím dal i jednu 18j (ok, placatější - Barbora) + následně dvakrát 9j. (Cínovec). Dojelo. A ještě zbylo. Dokážu si ale představit, že v extrémně kopcovitém a dlouhém hřišti by to bylo pro nerváky s určitým rozptylem ran však po 18j. dobré pro jistotu pro další hru dobít. Ještě k baterce - podařilo se mi rozjet vozík i ve složeném stavu, bylo z toho poměrně na parkovišti všeobecně veselo, tak bacha na to.

IMG_1962.JPEG

Na ovládání rychlosti se používá prostřední otočný čudlík (v balení k vozíku je i jeden náhradní). Chce to trochu cviku, aby se člověk naučil grif na zrychlení, zpomalení. Úplně mi to nesedí, uvítal bych mnohem víc jedno tlačítko pro + a jedno pro -, třeba alespoň alternativně. Necítím se s tím komfortně ani po těch několika hrách. Občas hledáte, jak moc musíte kolečkem pootočit, aby se to skutečně zrychlilo právě o "jedno". Rozjezd a zastavení kliknutím na toto kolečko - obojí hezky plynulé. Co se mi párkrát stalo, že jsem nevědomky při zastavení otočil kolečkem třeba na rychlost 8 a pak jsem se při rozjezdu nestačil divit. Být trochu starší, nebo mít nějaký pohybový problém... tak by mi vozík ujel (btw. je to i takový nápad na kanadský žertík... no nic). Postranní dvě tlačítka A/B mají doprovodný smysl - přepínají údaje na displeji, umožňují změnu z počítání vzdálenost y/m atp. Zároveň je možné vozíku určit i, po jak dlouhé době má zastavit, 5/10... metrů. Využívám zatím minimálně a pouze tam, kde je naprostá rovina. Jo, vozík neumí couvat. To si uvědomíte, když zaparkujete vozík mezi mraky ostatních vozíku a nemůžete dopředu. Tak nadzvednout a vytáhnout po předním kolečku. Zvykl jsem si na to, už se do té situace nedostávám. DHC - Down Hill Control - paráda, v kopcovitých hřištích velmi příjemné, vozík neujede, drží konstantní rychlost. Což s ohledem na jeho hmotnost + bag je prima. Ještě se ale zastavím u té rychlosti - uvítal bych přeci jen dynamičtější možnost jejího nastavení, skoky mezi jednotlivými stupni mi přijdou poměrně velké, půlstupně by byly fajn. Často se mi zatím stává, že 4 (5) je pomalu, 5 (6) rychle - na a jak už padlo výše, při vybitejší baterce jsou ty rozdíly výraznější. Btw. osobní postřeh když jsem unavenej, tak mě vozík, saďour jeden, skoro honí... to je dobrý, nutí mě to držet pochodové tempo. Ještě pro doplnění vozík má možnost elektricko-magnetické parkovací brzda - stisknutím pravého tlačítka (B) po dobu tří vteřin v okamžiku zaparkujete na jakémkoli povrchu (žere to baterku) s nápisem STOP na displeji. Vyzkoušel jsem reálně asi dvakrát. Jednodušší je vozík natočit po vrstevnici, aby stál. To se naučíte velmi rychle, protože vozík při mnoha pidi kopečcích sem tam malinko popojíždí, alespoň mně.

Ještě doplním jeden zážitek, občas se mi to stane. Pohodlně (svižně s nabitou baterkou) si jdu rychlostí 5/6 za vozíkem na rovince, vozík lehce jen koriguji, k tomu si sundavám rukavice. Vozík drcne o malou nerovnost, spadne mi rukavice (nebo něco jiného) na zem. Co teď... vrátím se a shýbnu se pro rukavici, ale pak musím za vozíkem běžet, protože zatím docela odjede... nebo rychle zastavit vozík (uvědomit si to včas), sebrat rukavici... no, jak nemám s elektrickýma praxi, občas mě vozík docela vypeče. Tady si dokážu představit, že mají jednodušší život ti, co mají vyšší model Navigátor s dálkovým ovládáním.

Pro potřeby recenze jsem si na hřišti Hostivař v Praze cíleně na 12j + 6j vzal tento vozík bez baterky. Vozík umožňuje nasadit velmi snadno kolečka tak, že je možné s vozíkem fungovat manuálně (např. zapomenete nabít baterku) - prostě NEdoklapnete kolečka úplně hluboko k středové části, ale jakoby o 1 cm méně, mimo "motůrkové zarážky", viz kdyžtak návod. Hostivař je sice kratší hřiště, ale přeci jen v novějším "setupu" pár (tři) ostřejší kratší výšlapy má. Takže resumé - jde to, 18j jsem s tím odešel, ale je to pocitově dřina. Tlačíte vozík v podstatě neustále oběma rukama, jak je těžký. Plus tlustá zadní kola vyvíjí poměrně značný odpor. V hustší trávě to je opruz. Jako nouzovka ok, 18j se tak obejít dá, ale nechcete to... . Klasické manuály jsou v tomto mnohem lepší s lepší průchodností (vcelku logicky s ohledem na šíři koleček/valivý odpor a celkově menší hmotnost).

Úložné prostory a příslušenství

Úložné prostory nula. Chybí na vozíku taková ta síťka (košíček), co mají některé vozíky pod řídítky na takové to rychlé odhození čehokoli většího. Musím něco vymyslet, asi si koupím nějakou síťovku, kterou si tam přidělám. Chápu, že to ale bude jen můj osobní problém. Do vozíku si taky bez příslušenství nikam po ruce nezapíchnete ani týčko, nedáte míček... škoda. Nějaké šikovné prolisy by to mít mohlo, místo tam na to je. Holt, milý zákazníku, běž si koupit příslušenství! Kousíček nad displejem je taková výklopka, která slouží jako držák na mobilní telefon (s USB konektorem pro nabíjení - ten je ale umístěn dole pod řídítky). Vyklopíte, mobil zasunete do takového držáku, který je bokem a takto tam celý telefon zastrčíte. Osobně nepoužívám, ale co bych pro fotku níže neudělal. Pokud ji necháte zaklopenou, tak nahoře je klips, do kterého lze dát tužka a zachytnout za to skórku. Nevýhodou je, že psát se v praxi na tom nedá (moc malé) a běžné malé tužky dostupné na golf recepcích z toho za jízdy vypadávají (vyřešil jsem omotáním tužky pomocí elektrikářské pásky). Takže je to hlavně jako provizorní držák skórky (pokud ji nenosíte v kapse nebo nemáte samostatný držek jak příslušenství). Viz foto o kousek dále s plechovkou Plzně.

bbbd9c45-c3c5-4887-998f-0c2407f809fd.jpg

MGI má k vozíku celou řadu příslušenství. Držák na deštník, držák na nápoje, držák na skorku... plus méně často v podobě doprovodné sedací stoličky, raincover atp. Praktickou zkušenost mám s prvně jmenovanými. Jednoznačně doporučuji koupit držák na deštník, pro vyšší osoby jak 180 cm rovnou se samostatným extenderem (v ofiko ceně cca +-600 Kč předražený). Měřím 185 cm, s deštníkem to mám bez onoho prodlužováku navíc jen tak tak. Pořídil jsem tedy i onen extender (prodlužovací trubku) na držák na deštník, ale bohužel nelze ponechat na pevno na vozíku, protože s nasazeným bagem nejde "otočit" do funkční pozice, takže ji vozím v bagu a nasadím až v případě deště. Držák na nápoje fajn, vejde se do něj plechovka, termoláhev od čgf (sedmička). Narvete tam i litr a půl láhev (viz fotka s Magnézií) - to ale je jen na oko/foto, prakticky to v tom nedrží. Ten držák se mírně pohupuje dle sklonu vozíku, takže velká minerálka se prostě překlápí a pocitově si myslím, že by se to i s celým držákem urvalo, časem. Na stejný problém s překlápením jsem narazil i u té termoláhve - tam naopak když v ní něco je, tak ok, jakmile je už prázdná, tak se za jízdy překlápí dolů a může vypadnout. Takže vyndat a prázdnou láhev do bagu. Nebo znovu naplnit. Na otevřené nádoby s nápoji a plechovky (případně otevřené kafe) to moc není ale není, cáká to z nich - málokdy se dostanu na tak skvěle připravené hřiště, kde by nebyl žádný hrbolek.

IMG_2225.JPEG IMG_2224.JPEG IMG_2226.JPEG IMG_2227.JPEG IMG_2238.JPEG

Držák na skórku jsem si nakonec také dodatečně pořídil, uvidím, dám mu ještě šanci. Držák vyjma jiného umožňuje si do něj dát i dva míčky plus týčka (tedy nahrazuje ony chybějící úložné prostory v defaultu). Držák je poměrně pevný. Pokud v něm ale nic nemáte (skórku, míčky atp) tak za jízdy chrastí. Všimnete si toho, protože jinak jezdí vozík jako myška - pokud tedy vám nedrnčí hole a nejedete zrovna po štěrkové cestě. Skorka se do něj vejde jak kdy, některé jsou formátově malinko větší (potřeba pak zmenšit, otrhnout atp). Na obrázku (stejná foto byla použita i u začátku této kapitoly) níže je skórka např. z Kotliny Terezín, vejde se tam skoro na milimetr přesně. Krycí plast odklapnete, vydolujete tužku, skóre napíšete - držák jako psací podložka je pevný, nehýbe se - zaklapnete. Takže ok. Docela bych tady uvítal, kdyby tady byl klips i mimo ten plastový průhledný kryt. Přeci jen neleje furt. A ta tužka by taky z toho mohla jít vyndat lépe. Tohle musím ještě nějak kutilsky pořešit (gumička, dodatečný kolíček... nějaký tip někdo?). Při složení vozíku je držák poměrně robustní, takže pokud bojujete o každý milimetr v autě (jedete na golf 4 a tak), tak to trošku o nějaký ten ceňták nad/vedle řídítek "naroste". Ale dá se sundat, že. Tady se lehce dostáváme k tašce na vozík - tu zatím nemám, je někde na cestě, jak dojede, tak do recenze doplním - osobně mi nechybí, vozím vozík v kufru svého pracanta Peugeot Riftera na "naháče". :)

bbbd9c45-c3c5-4887-998f-0c2407f809fd.jpg 36922bf6-493c-42e6-bf39-fefad43879e7.jpg EFD40A8B-FEC1-4D08-B1E7-E6407F260355.jpeg

Pocity a závěrem...

Vozík je za jízdy velmi tichý, což je asi očekávané, ale i tak mě to velmi příjemně překvapilo, že o něm vlastně vůbec nevíte. Manipulace mi po několika hrách přijde už bez problémů. X funkci elektroniky nevyužívám. Určitě ale chvíli trvá, než získáte v ovládání jistotu, na turnaj bych si ho na první hru určitě nebral. Mohl by to být trošku stresík. Vyhovuje mi jeho skladnost do auta a i možnost při složeném vozíku z něho pohodlně vyndat baterku. V praxi jsem si na elektrický vozík docela zvykl, na rovinatém hřišti rozdíl oproti manuálu nepozoruju skoro žádný (tam mi to přijde i zbytečné, pokud hrajete převážně na placce, si to kupovat), v kopcích je to velká výhoda. Především proto, že po větším krpálu nejsem urvanej na odpal. Je to hodně znát. Jako fakt hodně. Využijeme to i v rodině - beru ostatním členům k sobě zásoby pití a jídla a zbytek rodiny si může užívat svoji hru více na lehko. Zároveň jsem si všiml, že mě vozík hlídá, abych při přechodech k míčku nezpomaloval... "nutí" mě díky nastavené rychlosti více držet tempo, hra je (může být) tak svižnější. Věřím, že dálkové ovládání zároveň umožní některé z výše uvedených vlastností mírně vyladit a přehodnotit, ale tento typ ho nemá. Osobně mi to zatím vyhovuje, protože přeci jen to mám pocitově zatím víc pod kontrolou, i když nebudu si nalhávat, dálkáč bude lepší a buď ho použijete, nebo ne... jen to chce ty chechtáky navíc. A to poměrně dost (cca 35.000,-, tzn. +10 tisíc). Celkově nedokážu moc posoudit, jestli cena za vozík je adekvátní. Za mě je ok - hezké, robustní, funkční, užitečné. Nemám pocit, že by to byl krám. Ale ano, určitě bych se bez něj obešel a není podmínkou k hezkému golfu. Ale pokud už ho máte/dostanete, tak je to příjemné. Ne, že ne. A zvyknete si na něj. Jako každá věc, která funguje jak má a pokud nemáte nereálná očekávání a seznámíte se s ovládáním. :up:

Btw. malý bag na zádech má také něco do sebe a nedám na něj při mnoha příležitostech dopustit. Stejně jako manuály :up: Škoda, že nemám clicgear pro fotku. Ale pro představu ještě porovnání složeného vozíku s jiným našim rodinným vozíkem - manuálním prckem [VOZÍK] Sun Mountain Reflex Golf Push Cart (4 kola). A ještě fotku kamarádova vozíku z návštěvy Darovanu v jiné barevné kombinaci (černá vs. šedý rám). A pár fotozbytků, co se jinam nevešlo.

IMG_2234.JPEG IMG_2100.JPEG IMG_1159.JPEG IMG_1228.JPEG IMG_1279.JPEG IMG_2190.JPEG

PS: Snad vám tato osobně zabarvená recenze pomůže pro případné rozhodování. Pokud budete kdokoli mít dotaz, upřesnění, laskavou opravu či doplnění mé zavádějící nebo nepřesné informace, dejte vědět v komentářích. Odpovím, či se v recenzi opravím a informaci doplním. Ještě doplňuji, že na Jamce je z roku 2018 dostupná Recenze MGI ZIP Navigátor (tedy varianty s dálkovým ovládáním) od @doktordee. :up:

---
Máte také tento vozík? Jak jste s ním spokojeni vy?
 
Upraveno:
@requo K tomu couvání - pokud to má stejnou konstrukci převodů jako motocaddy, nemusíš vozík zvedat, Stačí naklonit na stranu tak, abys zvedl jen jedno zadní kolečko. Pak couvat umí, to kolo nad zemí se bude točit obráceně....
 
Supr! Ani Michale netušíš, jak mi tato skvělá.......a pro mě naprosto ideálně blbovzdorně napsaná recenze pomohla:up:. Mám tenhle vozík ve výběru jako Nr.1......a dopis Ježíškovi bude zřejmě brzy odeslán:D
 
@requo K tomu couvání - pokud to má stejnou konstrukci převodů jako motocaddy, nemusíš vozík zvedat, Stačí naklonit na stranu tak, abys zvedl jen jedno zadní kolečko. Pak couvat umí, to kolo nad zemí se bude točit obráceně....

Díky za tip, dnes na hřišti ověřeno, tenhle postup na couvání u vozíku MGI (alespoň tohoto) funguje. Dobře vědět! Díky 👍
 
Ahoj mám ho už asi rok, najeto cca 200km, vše funguje jak píše v recenzi. Ale problémová jsou kolečka, teda spíše "čudlíky" na sundávání a nasazování. Základ je železný a na tom je bakelitový vyvýšený tlačítko. Jedno se mě před 2 měsíci ulomilo :( jde to teď taky zmáčknout, ale není to tak už komfortní. No a před 2 týdny upadlo i na druhém kole :( :(
Nikde mě vozík neupadl, kolečka mě nespadla, jen jsem kolečka normálně mačkal a nasazoval...
I tak bych ho nevyměnil 🍺
 
Od začátku června letošního roku 2022 jsem se stal majitelem elektrického vozíku MGI ZIP X5 DHC. V modelově řadě se nejedná o žádného nováčka, tuším, že je v prodejích už od roku 2017 s postupnými mírnými modifikacemi, jedná se tedy o určitou stálici na trhu, cenově poměrně dostupnou... Rád bych se v následující recenzi s vámi podělil o osobní dojmy z tohoto vozíku, psané z pohledu člověka, který cca 5 let předtím vyzkoušel celou řadu vozíků manuálních. Byl jsem zvědavý, jestli mě vozík zaujme natolik, že převládne chuť si ho ponechat, nebo ho poslat dál a vrátit se zpátky k manuálu (což jde vždy). Aktuálně mám s vozíkem naježděno něco kolem 250 km celkem, po cca 15ti různých hřištích - od kopcovitých typu Čertovo Břemeno, Terasy po placky typu Hluboká, Poděbrady atp. Věřím, že jsem tak už nějaké praktické poznatky a postřehy získal a rád se s vámi o ně podělím. Úvodem "recenze" ještě zmíním, že si nedělám ambice na objektivitu a porovnání s ostatními vozíky - na to znalosti a praktické zkušenosti s elektronickou konkurencí zatím nemám. Je to mé dlouhodobější elektrické "poprvé".

Zobrazit přílohu 32223
Zobrazit přílohu 32253Zobrazit přílohu 32254Zobrazit přílohu 32255

Balení, cena a nákup

Aktuálně se cena tohoto vozíku pohybuje v českých krámech někde kolem 25.000 Kč. Je dobré pozorně sledovat nabídku - někde mají/měly vozík i s některým užitečným příslušenstvím a třeba i transportní taškou v ceně, jako jinde "jen" vozíkové holátko. Příslušenství pak samostatně stojí nějaké ty stokoruny až tisíce/ks (držák na pití, držák na deštník, prodlužovací držák na deštník, držák na skorku a takový háček, pláštěnka...atp.). Zároveň jsou k dispozici dvě edice baterek, ta základní je 24v/250Wh, rozšířená 24v/380Wh (tady se ale už dostanete na vyšší cenu). Obchodně je to značeno jako baterka na 18/27j a ta větší na 36 jamek. Užitečný může být i travel bag, kam pohodlně celý vozík schováte (nakonec vůbec nepoužívám). K příslušenství se ale dostanu později. Zároveň se dají sehnat i různé barevné kombinace, mně se nejvíce líbila "klasická" zeleno černá, protože a hlavně: mi jde k bagu a ladí mi s driverem od Nike. Nový vozík vám přijde v krabici, kde je pečlivě zabalený vozík, baterka, nabíječka, držák na mobil a anglický návod (bohužel nebyl v češtině a ani sem ho nikde v češtině nedohledal).


Zobrazit přílohu 32224Zobrazit přílohu 32226 Zobrazit přílohu 32225


Konstrukce, sborka a rozborka do auta, hmotnost a trochu o kolečkách

Vozík se skládá do auta poměrně pohodlně během několikrát sekund. Napoprvé trošku tápete, ale s pomocí manuálu, případně shlédnutí užitečného instruktážního videa na youtube to zvládnete snadno (je to skoro až na konci). Co na videu není, je možnost sundat úplně postranní kolečka, případně, což mi přijde praktičtější, dát je "obráceně". Je z toho pak poměrně kompaktní buclík (69 × 59 × 40 cm - na webu naleznete toto, což plus minus odpovídá). Můžete na vozíku ponechat i baterku, já ji pravidelně vyndavám. Je velmi dobře dostupná v zadní části vozíku. Výhoda této konstrukce je v tom, že baterku můžete velmi pohodlně vyndat/nandat jak z otevřeného vozíku, tak i ze složeného. Osobně mám na vozíku zároveň na pevno dvoje dodatečné příslušenství - a to držák na nápoje a držák na deštník. Vozík lze pohodlně složit bez ztráty rozměrové hvězdičky i s tímto příslušenstvím (s držákem na skorku to jde taky, ale už o malinko přečuhuje). Ještě sem patří zmínka o hmotnosti, skoro 12 kg, bez baterky. Jako úplně lehký to není. Naštěstí v podstatě jediný, kdy hmotnost řešíte, je při dávání do auta a vyndavání z auta.

Kolečka - velká postranní kolečka mají dostatečný rozvor, nepozoroval jsem, že by vozík trpěl nějakou nestabilitou při běžném použití. Ve předu vozíku je otočné přední dvojkolečko, které lze zablokovat do pevné pozice, případně ho uvolnit a pak se otáčí. To je šikovné ale dle mého pouze na vyloženě rovinatých hřištích, kdy to usnadňuje trochu ovládání vozíku. V kopcovitých hřištích, případně kde je spousta různých škarp a potůčků či dalších nerovností a tak to bylo spíše k vzteku a musel jsem vozík mnohem více hlídat, rozuměj pevněji přidržovat. Takže nakonec tuto funkci vůbec nevyužívám a mám trvale zablokovanou jednu pozici. Vozík má i zadní, pomocné 4. výklopné kolečko. Brání překlopení vozíku dozadu ve výraznějším kopci. Např. se mi to stalo s pitím nahoře na přechodu na Hostivařskou dvojku, tuším že i na Čertově Břemeni. Ale když o tom už trošku víte a počítáte s tím, vozíku se pak stejně přidržujete, tak se obejdete i bez tohoto "vyklopení". Já tedy zpravidla jsem spokojen se základním setupem (je to i rychlejší při rozložení vozíky) - tzn. pevné přední kolečko a zaklopené (mnou nevyužívané) zadní kolečko.


Zobrazit přílohu 32227Zobrazit přílohu 32228Zobrazit přílohu 32229

Zobrazit přílohu 32232Zobrazit přílohu 32233


Obecně mi vozík přijde poměrně robustní i a pevný. Bag nahoře i dole přiděláte "gumou" rychle, žádné nastavování popruhů. Na fotkách pro představu jsem zkusil vyjma mého velkého cartbagu, který je na všech ostatních fotkách, a který pasuje jak ulitý, připevnit i jiný rodinný menší stand bag s nožičkami - jde to, ale pocit pevného zacvaknutí s ohledem na konstrukci trojnožky dole na bagu úplně není (možná s jinou značkou to bude lepší). Při používání vozíku nikde nic nehrká, velmi příjemným překvapením (ale je to logické a měl by to být standard) je velmi tichý chod. Bohužel ale možná chyba mého kusu, po cca 100 km se mi uvolnila osička vytahovací páčky... Která mi pak zapadla do oblasti vnitřností vozíku. Naštěstí jsme si toho všimli na parkovišti při nakládání do auta. Osička však zapadla jakoby do oblasti motůrku, takže až pak dodatečně jsem jí později doma vyklepal (podvozkem se dá dovnitř po odšroubování několika šroubků dostat) a osičku jsem našel. Takže nadále jsem po vrácení osičky na své místo vše pro jistotu překápl lepidlem a přelepil ještě elektrikářskou páskou. Viz foto s šipkou.


Zobrazit přílohu 32239 Zobrazit přílohu 32231Zobrazit přílohu 32238


Ovládání, baterka, dojezd...

Na předchozí kapitolku volně navážu s dojmy z ovládání. Vozík držíte za poměrně pohodlná řídítka, která jsou v určitém rozsahu výškově nastavitelná. Uprostřed je displej, kde vidíte indikátor stavu baterky, číslo rychlosti (1-9), v dolní části orientační měření ujeté vzdálenosti. Displej je přehledný i čitelný, i když někdy v přímém slunci a blbém úhlu na to úplně nevidíte díky krycímu sklíčku, které občas hodí "odlesk", stačí ale přikrýt rukou a vše přečtete. Indikátor baterky je velmi orientační. Hodně dlouho vám svítí plně nabito, a pak to skáče dolů svižněji (po menším počtu jamek). Podle mě prd víte, kolik reálně v baterce zbývá, je to jen orientační. Je určitou vlastností, na kterou je potřeba si zvyknout, že rychlost 5 při plně nabité baterce je určitě jiná (rychlejší), než rychlost 5 při již nějaké najeté kilometráži (vybité baterce). Slabší "standardní" baterka 24v/250Wh mě velmi příjemně překvapila výdrží. Alespoň pro zatím. Naprosto bez problémů 27 jamek. Při pokusu jsem s tím dal i jednu 18j (ok, placatější - Barbora) + následně dvakrát 9j. (Cínovec). Dojelo. A ještě zbylo. Dokážu si ale představit, že v extrémně kopcovitém a dlouhém hřišti by to bylo pro nerváky s určitým rozptylem ran však po 18j. dobré pro jistotu pro další hru dobít. Ještě k baterce - podařilo se mi rozjet vozík i ve složeném stavu, bylo z toho poměrně na parkovišti všeobecně veselo, tak bacha na to.

Zobrazit přílohu 32240

Na ovládání rychlosti se používá prostřední otočný čudlík (v balení k vozíku je i jeden náhradní). Chce to trochu cviku, aby se člověk naučil grif na zrychlení, zpomalení. Úplně mi to nesedí, uvítal bych mnohem víc jedno tlačítko pro + a jedno pro -, třeba alespoň alternativně. Necítím se s tím komfortně ani po těch několika hrách. Občas hledáte, jak moc musíte kolečkem pootočit, aby se to skutečně zrychlilo právě o "jedno". Rozjezd a zastavení kliknutím na toto kolečko - obojí hezky plynulé. Co se mi párkrát stalo, že jsem nevědomky při zastavení otočil kolečkem třeba na rychlost 8 a pak jsem se při rozjezdu nestačil divit. Být trochu starší, nebo mít nějaký pohybový problém... tak by mi vozík ujel (btw. je to i takový nápad na kanadský žertík... no nic). Postranní dvě tlačítka A/B mají doprovodný smysl - přepínají údaje na displeji, umožňují změnu z počítání vzdálenost y/m atp. Zároveň je možné vozíku určit i, po jak dlouhé době má zastavit, 5/10... metrů. Využívám zatím minimálně a pouze tam, kde je naprostá rovina. Jo, vozík neumí couvat. To si uvědomíte, když zaparkujete vozík mezi mraky ostatních vozíku a nemůžete dopředu. Tak nadzvednout a vytáhnout po předním kolečku. Zvykl jsem si na to, už se do té situace nedostávám. DHC - Down Hill Control - paráda, v kopcovitých hřištích velmi příjemné, vozík neujede, drží konstantní rychlost. Což s ohledem na jeho hmotnost + bag je prima. Ještě se ale zastavím u té rychlosti - uvítal bych přeci jen dynamičtější možnost jejího nastavení, skoky mezi jednotlivými stupni mi přijdou poměrně velké, půlstupně by byly fajn. Často se mi zatím stává, že 4 (5) je pomalu, 5 (6) rychle - na a jak už padlo výše, při vybitejší baterce jsou ty rozdíly výraznější. Btw. osobní postřeh když jsem unavenej, tak mě vozík, saďour jeden, skoro honí... to je dobrý, nutí mě to držet pochodové tempo. Ještě pro doplnění vozík má možnost elektricko-magnetické parkovací brzda - stisknutím pravého tlačítka (B) po dobu tří vteřin v okamžiku zaparkujete na jakémkoli povrchu (žere to baterku) s nápisem STOP na displeji. Vyzkoušel jsem reálně asi dvakrát. Jednodušší je vozík natočit po vrstevnici, aby stál. To se naučíte velmi rychle, protože vozík při mnoha pidi kopečcích sem tam malinko popojíždí, alespoň mně.

Ještě doplním jeden zážitek, občas se mi to stane. Pohodlně (svižně s nabitou baterkou) si jdu rychlostí 5/6 za vozíkem na rovince, vozík lehce jen koriguji, k tomu si sundavám rukavice. Vozík drcne o malou nerovnost, spadne mi rukavice (nebo něco jiného) na zem. Co teď... vrátím se a shýbnu se pro rukavici, ale pak musím za vozíkem běžet, protože zatím docela odjede... nebo rychle zastavit vozík (uvědomit si to včas), sebrat rukavici... no, jak nemám s elektrickýma praxi, občas mě vozík docela vypeče. Tady si dokážu představit, že mají jednodušší život ti, co mají vyšší model Navigátor s dálkovým ovládáním.

Pro potřeby recenze jsem si na hřišti Hostivař v Praze cíleně na 12j + 6j vzal tento vozík bez baterky. Vozík umožňuje nasadit velmi snadno kolečka tak, že je možné s vozíkem fungovat manuálně (např. zapomenete nabít baterku) - prostě NEdoklapnete kolečka úplně hluboko k středové části, ale jakoby o 1 cm méně, mimo "motůrkové zarážky", viz kdyžtak návod. Hostivař je sice kratší hřiště, ale přeci jen v novějším "setupu" pár (tři) ostřejší kratší výšlapy má. Takže resumé - jde to, 18j jsem s tím odešel, ale je to pocitově dřina. Tlačíte vozík v podstatě neustále oběma rukama, jak je těžký. Plus tlustá zadní kola vyvíjí poměrně značný odpor. V hustší trávě to je opruz. Jako nouzovka ok, 18j se tak obejít dá, ale nechcete to... . Klasické manuály jsou v tomto mnohem lepší s lepší průchodností (vcelku logicky s ohledem na šíři koleček/valivý odpor a celkově menší hmotnost).

Úložné prostory a příslušenství

Úložné prostory nula. Chybí na vozíku taková ta síťka (košíček), co mají některé vozíky pod řídítky na takové to rychlé odhození čehokoli většího. Musím něco vymyslet, asi si koupím nějakou síťovku, kterou si tam přidělám. Chápu, že to ale bude jen můj osobní problém. Do vozíku si taky bez příslušenství nikam po ruce nezapíchnete ani týčko, nedáte míček... škoda. Nějaké šikovné prolisy by to mít mohlo, místo tam na to je. Holt, milý zákazníku, běž si koupit příslušenství! Kousíček nad displejem je taková výklopka, která slouží jako držák na mobilní telefon (s USB konektorem pro nabíjení - ten je ale umístěn dole pod řídítky). Vyklopíte, mobil zasunete do takového držáku, který je bokem a takto tam celý telefon zastrčíte. Osobně nepoužívám, ale co bych pro fotku níže neudělal. Pokud ji necháte zaklopenou, tak nahoře je klips, do kterého lze dát tužka a zachytnout za to skórku. Nevýhodou je, že psát se v praxi na tom nedá (moc malé) a běžné malé tužky dostupné na golf recepcích z toho za jízdy vypadávají (vyřešil jsem omotáním tužky pomocí elektrikářské pásky). Takže je to hlavně jako provizorní držák skórky (pokud ji nenosíte v kapse nebo nemáte samostatný držek jak příslušenství). Viz foto o kousek dále s plechovkou Plzně.

Zobrazit přílohu 32242

MGI má k vozíku celou řadu příslušenství. Držák na deštník, držák na nápoje, držák na skorku... plus méně často v podobě doprovodné sedací stoličky, raincover atp. Praktickou zkušenost mám s prvně jmenovanými. Jednoznačně doporučuji koupit držák na deštník, pro vyšší osoby jak 180 cm rovnou se samostatným extenderem (v ofiko ceně cca +-600 Kč předražený). Měřím 185 cm, s deštníkem to mám bez onoho prodlužováku navíc jen tak tak. Pořídil jsem tedy i onen extender (prodlužovací trubku) na držák na deštník, ale bohužel nelze ponechat na pevno na vozíku, protože s nasazeným bagem nejde "otočit" do funkční pozice, takže ji vozím v bagu a nasadím až v případě deště. Držák na nápoje fajn, vejde se do něj plechovka, termoláhev od čgf (sedmička). Narvete tam i litr a půl láhev (viz fotka s Magnézií) - to ale je jen na oko/foto, prakticky to v tom nedrží. Ten držák se mírně pohupuje dle sklonu vozíku, takže velká minerálka se prostě překlápí a pocitově si myslím, že by se to i s celým držákem urvalo, časem. Na stejný problém s překlápením jsem narazil i u té termoláhve - tam naopak když v ní něco je, tak ok, jakmile je už prázdná, tak se za jízdy překlápí dolů a může vypadnout. Takže vyndat a prázdnou láhev do bagu. Nebo znovu naplnit. Na otevřené nádoby s nápoji a plechovky (případně otevřené kafe) to moc není ale není, cáká to z nich - málokdy se dostanu na tak skvěle připravené hřiště, kde by nebyl žádný hrbolek.

Zobrazit přílohu 32244Zobrazit přílohu 32243Zobrazit přílohu 32245Zobrazit přílohu 32246 Zobrazit přílohu 32241

Držák na skórku jsem si nakonec také dodatečně pořídil, uvidím, dám mu ještě šanci. Držák vyjma jiného umožňuje si do něj dát i dva míčky plus týčka (tedy nahrazuje ony chybějící úložné prostory v defaultu). Držák je poměrně pevný. Pokud v něm ale nic nemáte (skórku, míčky atp) tak za jízdy chrastí. Všimnete si toho, protože jinak jezdí vozík jako myška - pokud tedy vám nedrnčí hole a nejedete zrovna po štěrkové cestě. Skorka se do něj vejde jak kdy, některé jsou formátově malinko větší (potřeba pak zmenšit, otrhnout atp). Na obrázku (stejná foto byla použita i u začátku této kapitoly) níže je skórka např. z Kotliny Terezín, vejde se tam skoro na milimetr přesně. Krycí plast odklapnete, vydolujete tužku, skóre napíšete - držák jako psací podložka je pevný, nehýbe se - zaklapnete. Takže ok. Docela bych tady uvítal, kdyby tady byl klips i mimo ten plastový průhledný kryt. Přeci jen neleje furt. A ta tužka by taky z toho mohla jít vyndat lépe. Tohle musím ještě nějak kutilsky pořešit (gumička, dodatečný kolíček... nějaký tip někdo?). Při složení vozíku je držák poměrně robustní, takže pokud bojujete o každý milimetr v autě (jedete na golf 4 a tak), tak to trošku o nějaký ten ceňták nad/vedle řídítek "naroste". Ale dá se sundat, že. Tady se lehce dostáváme k tašce na vozík - tu zatím nemám, je někde na cestě, jak dojede, tak do recenze doplním - osobně mi nechybí, vozím vozík v kufru svého pracanta Peugeot Riftera na "naháče". :)

Zobrazit přílohu 32242 Zobrazit přílohu 32251Zobrazit přílohu 32270

Pocity a závěrem...

Vozík je za jízdy velmi tichý, což je asi očekávané, ale i tak mě to velmi příjemně překvapilo, že o něm vlastně vůbec nevíte. Manipulace mi po několika hrách přijde už bez problémů. X funkci elektroniky nevyužívám. Určitě ale chvíli trvá, než získáte v ovládání jistotu, na turnaj bych si ho na první hru určitě nebral. Mohl by to být trošku stresík. Vyhovuje mi jeho skladnost do auta a i možnost při složeném vozíku z něho pohodlně vyndat baterku. V praxi jsem si na elektrický vozík docela zvykl, na rovinatém hřišti rozdíl oproti manuálu nepozoruju skoro žádný (tam mi to přijde i zbytečné, pokud hrajete převážně na placce, si to kupovat), v kopcích je to velká výhoda. Především proto, že po větším krpálu nejsem urvanej na odpal. Je to hodně znát. Jako fakt hodně. Využijeme to i v rodině - beru ostatním členům k sobě zásoby pití a jídla a zbytek rodiny si může užívat svoji hru více na lehko. Zároveň jsem si všiml, že mě vozík hlídá, abych při přechodech k míčku nezpomaloval... "nutí" mě díky nastavené rychlosti více držet tempo, hra je (může být) tak svižnější. Věřím, že dálkové ovládání zároveň umožní některé z výše uvedených vlastností mírně vyladit a přehodnotit, ale tento typ ho nemá. Osobně mi to zatím vyhovuje, protože přeci jen to mám pocitově zatím víc pod kontrolou, i když nebudu si nalhávat, dálkáč bude lepší a buď ho použijete, nebo ne... jen to chce ty chechtáky navíc. A to poměrně dost (cca 35.000,-, tzn. +10 tisíc). Celkově nedokážu moc posoudit, jestli cena za vozík je adekvátní. Za mě je ok - hezké, robustní, funkční, užitečné. Nemám pocit, že by to byl krám. Ale ano, určitě bych se bez něj obešel a není podmínkou k hezkému golfu. Ale pokud už ho máte/dostanete, tak je to příjemné. Ne, že ne. A zvyknete si na něj. Jako každá věc, která funguje jak má a pokud nemáte nereálná očekávání a seznámíte se s ovládáním. :up:

Btw. malý bag na zádech má také něco do sebe a nedám na něj při mnoha příležitostech dopustit. Stejně jako manuály :up: Škoda, že nemám clicgear pro fotku. Ale pro představu ještě porovnání složeného vozíku s jiným našim rodinným vozíkem - manuálním prckem [VOZÍK] Sun Mountain Reflex Golf Push Cart (4 kola). A ještě fotku kamarádova vozíku z návštěvy Darovanu v jiné barevné kombinaci (černá vs. šedý rám). A pár fotozbytků, co se jinam nevešlo.

Zobrazit přílohu 32250 Zobrazit přílohu 32252 Zobrazit přílohu 32256Zobrazit přílohu 32257Zobrazit přílohu 32258Zobrazit přílohu 32259

PS: Snad vám tato osobně zabarvená recenze pomůže pro případné rozhodování. Pokud budete kdokoli mít dotaz, upřesnění, laskavou opravu či doplnění mé zavádějící nebo nepřesné informace, dejte vědět v komentářích. Odpovím, či se v recenzi opravím a informaci doplním. Ještě doplňuji, že na Jamce je z roku 2018 dostupná Recenze MGI ZIP Navigátor (tedy varianty s dálkovým ovládáním) od @doktordee. :up:

---
Máte také tento vozík? Jak jste s ním spokojeni vy?
díky, super recenze! Přemýšlím, že si elektriku znovu pořídím a zvažoval jsem Motocady nebo MGI. Tohle ale vypadá dobře.
 
K úvodní recenzi doplňuji aktuální zkušenost se základní baterií 24v/250Wh (ta menší).

Protože jsem si zapomněl nabíječku předchozí neděli na chatě, tak jsem nedobrovolně experimentoval s vydrží. Takže mohu potvrdit, že výdrž poměrně nové baterie bez nabíjení vydržela:

  • pondělí: 18j - Kácov (River a Forest) v mega dešti (tzn. tráva se na kolečka lepila a mraky vody všude)
  • středa: 12j - Botanika
  • pátek: 9j - Horehledy

---
baterka ještě dvě čárky. Viz foto v příloze, zbývající kapacitu nemám jak změřit. Rychlost v Hoře "6", podle mě je to tak "4,5" jako u plně nabitého. Rozdíly v rychlosti mezi stupni jsou určitě mnohem výraznější, než u plné baterky.

Tomuhle moc nerozumím, proč, takže kdyžtak tu fyziku musí zdůvodnit někdo povolanějši. Proč vybitější baterka je línější? To nelze zajistit stejný výstupní výkon?
 

Přílohy

  • 4ECD3D23-447B-4D91-BA8F-48B70953A4F3.jpeg
    4ECD3D23-447B-4D91-BA8F-48B70953A4F3.jpeg
    69,2 KB · Zobrazení: 105
Upraveno:
baterka ještě dvě čárky. Viz foto v příloze, zbývající kapacitu nemám jak změřit. Rychlost v Hoře "6", podle mě je to tak "4,5" jako u plně nabitého. Rozdíly v rychlosti mezi stupni jsou určitě mnohem výraznější, než u plné baterky.

Tomuhle moc nerozumím, proč, takže kdyžtak tu fyziku musí zdůvodnit někdo povolanějši. Proč vybitější baterka je línější? To nelze zajistit stejný výstupní výkon?
Nemusí to být nutně fyzikální záležitost, ale SW záležitost managementu baterie z důvodu prodloužení dojezdu a hlavně ochrany baterie ;)
 
Od začátku června letošního roku 2022 jsem se stal majitelem elektrického vozíku MGI ZIP X5 DHC. V modelově řadě se nejedná o žádného nováčka, tuším, že je v prodejích už od roku 2017 s postupnými mírnými modifikacemi, jedná se tedy o určitou stálici na trhu, cenově poměrně dostupnou... Rád bych se v následující recenzi s vámi podělil o osobní dojmy z tohoto vozíku, psané z pohledu člověka, který cca 5 let předtím vyzkoušel celou řadu vozíků manuálních. Byl jsem zvědavý, jestli mě vozík zaujme natolik, že převládne chuť si ho ponechat, nebo ho poslat dál a vrátit se zpátky k manuálu (což jde vždy). Aktuálně mám s vozíkem naježděno něco kolem 250 km celkem, po cca 15ti různých hřištích - od kopcovitých typu Čertovo Břemeno, Terasy po placky typu Hluboká, Poděbrady atp. Věřím, že jsem tak už nějaké praktické poznatky a postřehy získal a rád se s vámi o ně podělím. Úvodem "recenze" ještě zmíním, že si nedělám ambice na objektivitu a porovnání s ostatními vozíky - na to znalosti a praktické zkušenosti s elektronickou konkurencí zatím nemám. Je to mé dlouhodobější elektrické "poprvé".

Zobrazit přílohu 32223
Zobrazit přílohu 32253Zobrazit přílohu 32254Zobrazit přílohu 32255

Balení, cena a nákup

Aktuálně se cena tohoto vozíku pohybuje v českých krámech někde kolem 25.000 Kč. Je dobré pozorně sledovat nabídku - někde mají/měly vozík i s některým užitečným příslušenstvím a třeba i transportní taškou v ceně, jako jinde "jen" vozíkové holátko. Příslušenství pak samostatně stojí nějaké ty stokoruny až tisíce/ks (držák na pití, držák na deštník, prodlužovací držák na deštník, držák na skorku a takový háček, pláštěnka...atp.). Zároveň jsou k dispozici dvě edice baterek, ta základní je 24v/250Wh, rozšířená 24v/380Wh (tady se ale už dostanete na vyšší cenu). Obchodně je to značeno jako baterka na 18/27j a ta větší na 36 jamek. Užitečný může být i travel bag, kam pohodlně celý vozík schováte (nakonec vůbec nepoužívám). K příslušenství se ale dostanu později. Zároveň se dají sehnat i různé barevné kombinace, mně se nejvíce líbila "klasická" zeleno černá, protože a hlavně: mi jde k bagu a ladí mi s driverem od Nike. Nový vozík vám přijde v krabici, kde je pečlivě zabalený vozík, baterka, nabíječka, držák na mobil a anglický návod (bohužel nebyl v češtině a ani sem ho nikde v češtině nedohledal).


Zobrazit přílohu 32224Zobrazit přílohu 32226 Zobrazit přílohu 32225


Konstrukce, sborka a rozborka do auta, hmotnost a trochu o kolečkách

Vozík se skládá do auta poměrně pohodlně během několikrát sekund. Napoprvé trošku tápete, ale s pomocí manuálu, případně shlédnutí užitečného instruktážního videa na youtube to zvládnete snadno (je to skoro až na konci). Co na videu není, je možnost sundat úplně postranní kolečka, případně, což mi přijde praktičtější, dát je "obráceně". Je z toho pak poměrně kompaktní buclík (69 × 59 × 40 cm - na webu naleznete toto, což plus minus odpovídá). Můžete na vozíku ponechat i baterku, já ji pravidelně vyndavám. Je velmi dobře dostupná v zadní části vozíku. Výhoda této konstrukce je v tom, že baterku můžete velmi pohodlně vyndat/nandat jak z otevřeného vozíku, tak i ze složeného. Osobně mám na vozíku zároveň na pevno dvoje dodatečné příslušenství - a to držák na nápoje a držák na deštník. Vozík lze pohodlně složit bez ztráty rozměrové hvězdičky i s tímto příslušenstvím (s držákem na skorku to jde taky, ale už o malinko přečuhuje). Ještě sem patří zmínka o hmotnosti, skoro 12 kg, bez baterky. Jako úplně lehký to není. Naštěstí v podstatě jediný, kdy hmotnost řešíte, je při dávání do auta a vyndavání z auta.

Kolečka - velká postranní kolečka mají dostatečný rozvor, nepozoroval jsem, že by vozík trpěl nějakou nestabilitou při běžném použití. Ve předu vozíku je otočné přední dvojkolečko, které lze zablokovat do pevné pozice, případně ho uvolnit a pak se otáčí. To je šikovné ale dle mého pouze na vyloženě rovinatých hřištích, kdy to usnadňuje trochu ovládání vozíku. V kopcovitých hřištích, případně kde je spousta různých škarp a potůčků či dalších nerovností a tak to bylo spíše k vzteku a musel jsem vozík mnohem více hlídat, rozuměj pevněji přidržovat. Takže nakonec tuto funkci vůbec nevyužívám a mám trvale zablokovanou jednu pozici. Vozík má i zadní, pomocné 4. výklopné kolečko. Brání překlopení vozíku dozadu ve výraznějším kopci. Např. se mi to stalo s pitím nahoře na přechodu na Hostivařskou dvojku, tuším že i na Čertově Břemeni. Ale když o tom už trošku víte a počítáte s tím, vozíku se pak stejně přidržujete, tak se obejdete i bez tohoto "vyklopení". Já tedy zpravidla jsem spokojen se základním setupem (je to i rychlejší při rozložení vozíky) - tzn. pevné přední kolečko a zaklopené (mnou nevyužívané) zadní kolečko.


Zobrazit přílohu 32227Zobrazit přílohu 32228Zobrazit přílohu 32229

Zobrazit přílohu 32232Zobrazit přílohu 32233


Obecně mi vozík přijde poměrně robustní i a pevný. Bag nahoře i dole přiděláte "gumou" rychle, žádné nastavování popruhů. Na fotkách pro představu jsem zkusil vyjma mého velkého cartbagu, který je na všech ostatních fotkách, a který pasuje jak ulitý, připevnit i jiný rodinný menší stand bag s nožičkami - jde to, ale pocit pevného zacvaknutí s ohledem na konstrukci trojnožky dole na bagu úplně není (možná s jinou značkou to bude lepší). Při používání vozíku nikde nic nehrká, velmi příjemným překvapením (ale je to logické a měl by to být standard) je velmi tichý chod. Bohužel ale možná chyba mého kusu, po cca 100 km se mi uvolnila osička vytahovací páčky... Která mi pak zapadla do oblasti vnitřností vozíku. Naštěstí jsme si toho všimli na parkovišti při nakládání do auta. Osička však zapadla jakoby do oblasti motůrku, takže až pak dodatečně jsem jí později doma vyklepal (podvozkem se dá dovnitř po odšroubování několika šroubků dostat) a osičku jsem našel. Takže nadále jsem po vrácení osičky na své místo vše pro jistotu překápl lepidlem a přelepil ještě elektrikářskou páskou. Viz foto s šipkou.


Zobrazit přílohu 32239 Zobrazit přílohu 32231Zobrazit přílohu 32238


Ovládání, baterka, dojezd...

Na předchozí kapitolku volně navážu s dojmy z ovládání. Vozík držíte za poměrně pohodlná řídítka, která jsou v určitém rozsahu výškově nastavitelná. Uprostřed je displej, kde vidíte indikátor stavu baterky, číslo rychlosti (1-9), v dolní části orientační měření ujeté vzdálenosti. Displej je přehledný i čitelný, i když někdy v přímém slunci a blbém úhlu na to úplně nevidíte díky krycímu sklíčku, které občas hodí "odlesk", stačí ale přikrýt rukou a vše přečtete. Indikátor baterky je velmi orientační. Hodně dlouho vám svítí plně nabito, a pak to skáče dolů svižněji (po menším počtu jamek). Podle mě prd víte, kolik reálně v baterce zbývá, je to jen orientační. Je určitou vlastností, na kterou je potřeba si zvyknout, že rychlost 5 při plně nabité baterce je určitě jiná (rychlejší), než rychlost 5 při již nějaké najeté kilometráži (vybité baterce). Slabší "standardní" baterka 24v/250Wh mě velmi příjemně překvapila výdrží. Alespoň pro zatím. Naprosto bez problémů 27 jamek. Při pokusu jsem s tím dal i jednu 18j (ok, placatější - Barbora) + následně dvakrát 9j. (Cínovec). Dojelo. A ještě zbylo. Dokážu si ale představit, že v extrémně kopcovitém a dlouhém hřišti by to bylo pro nerváky s určitým rozptylem ran však po 18j. dobré pro jistotu pro další hru dobít. Ještě k baterce - podařilo se mi rozjet vozík i ve složeném stavu, bylo z toho poměrně na parkovišti všeobecně veselo, tak bacha na to.

Zobrazit přílohu 32240

Na ovládání rychlosti se používá prostřední otočný čudlík (v balení k vozíku je i jeden náhradní). Chce to trochu cviku, aby se člověk naučil grif na zrychlení, zpomalení. Úplně mi to nesedí, uvítal bych mnohem víc jedno tlačítko pro + a jedno pro -, třeba alespoň alternativně. Necítím se s tím komfortně ani po těch několika hrách. Občas hledáte, jak moc musíte kolečkem pootočit, aby se to skutečně zrychlilo právě o "jedno". Rozjezd a zastavení kliknutím na toto kolečko - obojí hezky plynulé. Co se mi párkrát stalo, že jsem nevědomky při zastavení otočil kolečkem třeba na rychlost 8 a pak jsem se při rozjezdu nestačil divit. Být trochu starší, nebo mít nějaký pohybový problém... tak by mi vozík ujel (btw. je to i takový nápad na kanadský žertík... no nic). Postranní dvě tlačítka A/B mají doprovodný smysl - přepínají údaje na displeji, umožňují změnu z počítání vzdálenost y/m atp. Zároveň je možné vozíku určit i, po jak dlouhé době má zastavit, 5/10... metrů. Využívám zatím minimálně a pouze tam, kde je naprostá rovina. Jo, vozík neumí couvat. To si uvědomíte, když zaparkujete vozík mezi mraky ostatních vozíku a nemůžete dopředu. Tak nadzvednout a vytáhnout po předním kolečku. Zvykl jsem si na to, už se do té situace nedostávám. DHC - Down Hill Control - paráda, v kopcovitých hřištích velmi příjemné, vozík neujede, drží konstantní rychlost. Což s ohledem na jeho hmotnost + bag je prima. Ještě se ale zastavím u té rychlosti - uvítal bych přeci jen dynamičtější možnost jejího nastavení, skoky mezi jednotlivými stupni mi přijdou poměrně velké, půlstupně by byly fajn. Často se mi zatím stává, že 4 (5) je pomalu, 5 (6) rychle - na a jak už padlo výše, při vybitejší baterce jsou ty rozdíly výraznější. Btw. osobní postřeh když jsem unavenej, tak mě vozík, saďour jeden, skoro honí... to je dobrý, nutí mě to držet pochodové tempo. Ještě pro doplnění vozík má možnost elektricko-magnetické parkovací brzda - stisknutím pravého tlačítka (B) po dobu tří vteřin v okamžiku zaparkujete na jakémkoli povrchu (žere to baterku) s nápisem STOP na displeji. Vyzkoušel jsem reálně asi dvakrát. Jednodušší je vozík natočit po vrstevnici, aby stál. To se naučíte velmi rychle, protože vozík při mnoha pidi kopečcích sem tam malinko popojíždí, alespoň mně.

Ještě doplním jeden zážitek, občas se mi to stane. Pohodlně (svižně s nabitou baterkou) si jdu rychlostí 5/6 za vozíkem na rovince, vozík lehce jen koriguji, k tomu si sundavám rukavice. Vozík drcne o malou nerovnost, spadne mi rukavice (nebo něco jiného) na zem. Co teď... vrátím se a shýbnu se pro rukavici, ale pak musím za vozíkem běžet, protože zatím docela odjede... nebo rychle zastavit vozík (uvědomit si to včas), sebrat rukavici... no, jak nemám s elektrickýma praxi, občas mě vozík docela vypeče. Tady si dokážu představit, že mají jednodušší život ti, co mají vyšší model Navigátor s dálkovým ovládáním.

Pro potřeby recenze jsem si na hřišti Hostivař v Praze cíleně na 12j + 6j vzal tento vozík bez baterky. Vozík umožňuje nasadit velmi snadno kolečka tak, že je možné s vozíkem fungovat manuálně (např. zapomenete nabít baterku) - prostě NEdoklapnete kolečka úplně hluboko k středové části, ale jakoby o 1 cm méně, mimo "motůrkové zarážky", viz kdyžtak návod. Hostivař je sice kratší hřiště, ale přeci jen v novějším "setupu" pár (tři) ostřejší kratší výšlapy má. Takže resumé - jde to, 18j jsem s tím odešel, ale je to pocitově dřina. Tlačíte vozík v podstatě neustále oběma rukama, jak je těžký. Plus tlustá zadní kola vyvíjí poměrně značný odpor. V hustší trávě to je opruz. Jako nouzovka ok, 18j se tak obejít dá, ale nechcete to... . Klasické manuály jsou v tomto mnohem lepší s lepší průchodností (vcelku logicky s ohledem na šíři koleček/valivý odpor a celkově menší hmotnost).

Úložné prostory a příslušenství

Úložné prostory nula. Chybí na vozíku taková ta síťka (košíček), co mají některé vozíky pod řídítky na takové to rychlé odhození čehokoli většího. Musím něco vymyslet, asi si koupím nějakou síťovku, kterou si tam přidělám. Chápu, že to ale bude jen můj osobní problém. Do vozíku si taky bez příslušenství nikam po ruce nezapíchnete ani týčko, nedáte míček... škoda. Nějaké šikovné prolisy by to mít mohlo, místo tam na to je. Holt, milý zákazníku, běž si koupit příslušenství! Kousíček nad displejem je taková výklopka, která slouží jako držák na mobilní telefon (s USB konektorem pro nabíjení - ten je ale umístěn dole pod řídítky). Vyklopíte, mobil zasunete do takového držáku, který je bokem a takto tam celý telefon zastrčíte. Osobně nepoužívám, ale co bych pro fotku níže neudělal. Pokud ji necháte zaklopenou, tak nahoře je klips, do kterého lze dát tužka a zachytnout za to skórku. Nevýhodou je, že psát se v praxi na tom nedá (moc malé) a běžné malé tužky dostupné na golf recepcích z toho za jízdy vypadávají (vyřešil jsem omotáním tužky pomocí elektrikářské pásky). Takže je to hlavně jako provizorní držák skórky (pokud ji nenosíte v kapse nebo nemáte samostatný držek jak příslušenství). Viz foto o kousek dále s plechovkou Plzně.

Zobrazit přílohu 32242

MGI má k vozíku celou řadu příslušenství. Držák na deštník, držák na nápoje, držák na skorku... plus méně často v podobě doprovodné sedací stoličky, raincover atp. Praktickou zkušenost mám s prvně jmenovanými. Jednoznačně doporučuji koupit držák na deštník, pro vyšší osoby jak 180 cm rovnou se samostatným extenderem (v ofiko ceně cca +-600 Kč předražený). Měřím 185 cm, s deštníkem to mám bez onoho prodlužováku navíc jen tak tak. Pořídil jsem tedy i onen extender (prodlužovací trubku) na držák na deštník, ale bohužel nelze ponechat na pevno na vozíku, protože s nasazeným bagem nejde "otočit" do funkční pozice, takže ji vozím v bagu a nasadím až v případě deště. Držák na nápoje fajn, vejde se do něj plechovka, termoláhev od čgf (sedmička). Narvete tam i litr a půl láhev (viz fotka s Magnézií) - to ale je jen na oko/foto, prakticky to v tom nedrží. Ten držák se mírně pohupuje dle sklonu vozíku, takže velká minerálka se prostě překlápí a pocitově si myslím, že by se to i s celým držákem urvalo, časem. Na stejný problém s překlápením jsem narazil i u té termoláhve - tam naopak když v ní něco je, tak ok, jakmile je už prázdná, tak se za jízdy překlápí dolů a může vypadnout. Takže vyndat a prázdnou láhev do bagu. Nebo znovu naplnit. Na otevřené nádoby s nápoji a plechovky (případně otevřené kafe) to moc není ale není, cáká to z nich - málokdy se dostanu na tak skvěle připravené hřiště, kde by nebyl žádný hrbolek.

Zobrazit přílohu 32244Zobrazit přílohu 32243Zobrazit přílohu 32245Zobrazit přílohu 32246 Zobrazit přílohu 32241

Držák na skórku jsem si nakonec také dodatečně pořídil, uvidím, dám mu ještě šanci. Držák vyjma jiného umožňuje si do něj dát i dva míčky plus týčka (tedy nahrazuje ony chybějící úložné prostory v defaultu). Držák je poměrně pevný. Pokud v něm ale nic nemáte (skórku, míčky atp) tak za jízdy chrastí. Všimnete si toho, protože jinak jezdí vozík jako myška - pokud tedy vám nedrnčí hole a nejedete zrovna po štěrkové cestě. Skorka se do něj vejde jak kdy, některé jsou formátově malinko větší (potřeba pak zmenšit, otrhnout atp). Na obrázku (stejná foto byla použita i u začátku této kapitoly) níže je skórka např. z Kotliny Terezín, vejde se tam skoro na milimetr přesně. Krycí plast odklapnete, vydolujete tužku, skóre napíšete - držák jako psací podložka je pevný, nehýbe se - zaklapnete. Takže ok. Docela bych tady uvítal, kdyby tady byl klips i mimo ten plastový průhledný kryt. Přeci jen neleje furt. A ta tužka by taky z toho mohla jít vyndat lépe. Tohle musím ještě nějak kutilsky pořešit (gumička, dodatečný kolíček... nějaký tip někdo?). Při složení vozíku je držák poměrně robustní, takže pokud bojujete o každý milimetr v autě (jedete na golf 4 a tak), tak to trošku o nějaký ten ceňták nad/vedle řídítek "naroste". Ale dá se sundat, že. Tady se lehce dostáváme k tašce na vozík - tu zatím nemám, je někde na cestě, jak dojede, tak do recenze doplním - osobně mi nechybí, vozím vozík v kufru svého pracanta Peugeot Riftera na "naháče". :)

Zobrazit přílohu 32242 Zobrazit přílohu 32251Zobrazit přílohu 32270

Pocity a závěrem...

Vozík je za jízdy velmi tichý, což je asi očekávané, ale i tak mě to velmi příjemně překvapilo, že o něm vlastně vůbec nevíte. Manipulace mi po několika hrách přijde už bez problémů. X funkci elektroniky nevyužívám. Určitě ale chvíli trvá, než získáte v ovládání jistotu, na turnaj bych si ho na první hru určitě nebral. Mohl by to být trošku stresík. Vyhovuje mi jeho skladnost do auta a i možnost při složeném vozíku z něho pohodlně vyndat baterku. V praxi jsem si na elektrický vozík docela zvykl, na rovinatém hřišti rozdíl oproti manuálu nepozoruju skoro žádný (tam mi to přijde i zbytečné, pokud hrajete převážně na placce, si to kupovat), v kopcích je to velká výhoda. Především proto, že po větším krpálu nejsem urvanej na odpal. Je to hodně znát. Jako fakt hodně. Využijeme to i v rodině - beru ostatním členům k sobě zásoby pití a jídla a zbytek rodiny si může užívat svoji hru více na lehko. Zároveň jsem si všiml, že mě vozík hlídá, abych při přechodech k míčku nezpomaloval... "nutí" mě díky nastavené rychlosti více držet tempo, hra je (může být) tak svižnější. Věřím, že dálkové ovládání zároveň umožní některé z výše uvedených vlastností mírně vyladit a přehodnotit, ale tento typ ho nemá. Osobně mi to zatím vyhovuje, protože přeci jen to mám pocitově zatím víc pod kontrolou, i když nebudu si nalhávat, dálkáč bude lepší a buď ho použijete, nebo ne... jen to chce ty chechtáky navíc. A to poměrně dost (cca 35.000,-, tzn. +10 tisíc). Celkově nedokážu moc posoudit, jestli cena za vozík je adekvátní. Za mě je ok - hezké, robustní, funkční, užitečné. Nemám pocit, že by to byl krám. Ale ano, určitě bych se bez něj obešel a není podmínkou k hezkému golfu. Ale pokud už ho máte/dostanete, tak je to příjemné. Ne, že ne. A zvyknete si na něj. Jako každá věc, která funguje jak má a pokud nemáte nereálná očekávání a seznámíte se s ovládáním. :up:

Btw. malý bag na zádech má také něco do sebe a nedám na něj při mnoha příležitostech dopustit. Stejně jako manuály :up: Škoda, že nemám clicgear pro fotku. Ale pro představu ještě porovnání složeného vozíku s jiným našim rodinným vozíkem - manuálním prckem [VOZÍK] Sun Mountain Reflex Golf Push Cart (4 kola). A ještě fotku kamarádova vozíku z návštěvy Darovanu v jiné barevné kombinaci (černá vs. šedý rám). A pár fotozbytků, co se jinam nevešlo.

Zobrazit přílohu 32250 Zobrazit přílohu 32252 Zobrazit přílohu 32256Zobrazit přílohu 32257Zobrazit přílohu 32258Zobrazit přílohu 32259

PS: Snad vám tato osobně zabarvená recenze pomůže pro případné rozhodování. Pokud budete kdokoli mít dotaz, upřesnění, laskavou opravu či doplnění mé zavádějící nebo nepřesné informace, dejte vědět v komentářích. Odpovím, či se v recenzi opravím a informaci doplním. Ještě doplňuji, že na Jamce je z roku 2018 dostupná Recenze MGI ZIP Navigátor (tedy varianty s dálkovým ovládáním) od @doktordee. :up:

---
Máte také tento vozík? Jak jste s ním spokojeni vy?
Tak jsem nakonec podlehl recenzi @requo a X5 už mám doma :)
 
O jak myslis. Vy chlapi mate proste jiny pohled na vec 😰. Ja bych si nikdy nic tak nehezkeho nekoupila. 😩 parametry, neparametry ...
Mně přijde překrásnej :) Pokud ještě letos dovolí počasí, můžeš si ho prohlédnout naživo.
 
K úvodní recenzi doplňuji aktuální zkušenost se základní baterií 24v/250Wh (ta menší).

Protože jsme to o víkendu řešili, tak doplňuju co jsme řešili v Hoře i případným zájemcům i sem. Aktuální test baterky:

4x 9j Hořehled na jedno nabití. Na neděli jsem už nabíjel, nevím, co by poslední dvě čárky v praxi udělaly. Kdo Hoře zná, tak ví, že rovina to úplně není, ten krpál jdete nahoru třikrát za 9j. Z toho tři devítky v mokru, blátě a dešti - tzn. na odpor na kolečka obtížnější podmínky. Já jsem s baterkou po skoro 4 měsících vcelku pravidelného hraní několika desítek her spokojen a doufám, že co nejdéle ještě budu. :up:
 
Protože jsme to o víkendu řešili, tak doplňuju co jsme řešili v Hoře i případným zájemcům i sem. Aktuální test baterky:

4x 9j Hořehled na jedno nabití. Na neděli jsem už nabíjel, nevím, co by poslední dvě čárky v praxi udělaly. Kdo Hoře zná, tak ví, že rovina to úplně není, ten krpál jdete nahoru třikrát za 9j. Z toho tři devítky v mokru, blátě a dešti - tzn. na odpor na kolečka obtížnější podmínky. Já jsem s baterkou po skoro 4 měsících vcelku pravidelného hraní několika desítek her spokojen a doufám, že co nejdéle ještě budu. :up:
Co s ní plánuješ dělat v zimě? Nabíjet pravidelně? Přeci jen bude cca 4-5 měsíců ležet…
 
Co s ní plánuješ dělat v zimě? Nabíjet pravidelně? Přeci jen bude cca 4-5 měsíců ležet…

Asi to samé, co se všemi ostatními akumulátory, kterých mám tuny od různých náhradních nářadí, starších notebooku a tak... reálně v praxi nic. Dám jí akorát do teplejší suché temperované místnosti a budu doufat, že to bude stačit. Věřím, že tak ty tři - čtyři roky to nějak vydrží slušně na výslednou kapacitu přes 18 jamek a pak předpokládám, že stejně se to nějak pokazí, buď baterka, nebo mechanika, nebo tak... třeba ne (to by bylo potěšitelné). U sekačky to cca 5 let dělám stejně - a ano, kapacita postupně klesá, ale pořád to postačuje na posekání zahrady. Nevím, jestli "skvělá" péče zajistí významnější životnost celku (myšleno tak, že za těch pár let se na tom možná pokazí něco jiného tak jako tak)?

Kdo ví? Poradíte zkušenější?
 
@requo u motocaddy jsem někde vyčetl nabít a nechat ležet. Tak to tak nechávám, je v garáži, kde nemrzne ale ani tam netopim. Je to extended baterka, což u motocaddy znamená 27+ jamek.
Ale je fakt, ze většinou má pauzu max tak měsíc, slouží na golfu, i když mrzne. Za ty 4 roky ztrátu kapacity nepozoruji. Ještě jsem neviděl ani po hře na 27 jamek jinou barvu diody než zelenou, skoro si myslím, že to jinou ani neumí. Pravděpodobně přežije samotný vozík..
 
Motocaddy tusim radi Lithiove clanky skladovat pres zimu castecne vybite. Pisi, ze mas odehrat 9tku a nechat to byt.
 
Motocaddy tusim radi Lithiove clanky skladovat pres zimu castecne vybite. Pisi, ze mas odehrat 9tku a nechat to byt.
To nejde, devitku nehraju😁 Každopádně bych si s tím moc hlavu nedělal, evidentně to přežije skoro všechno…
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom