Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Smash faktor

alda

Guru fóra
Jak se dá docílit aby Smash faktor byl co největší?
Dnes jsem zkusil několik ran driverem na TrackManu a dosáhl jsem Smash faktoru 1.51
Zjistil jsem ze to nezávisí má rychlosti švihu neboť ten se pohyboval vždy kolem 88 mph s malou odchylkou ale Smash faktor pěkné kolísal.
Záleží teda na rytmu? Na tom jestli trefil středem? Nebo v čem je tajemství
 
Přesně tak, trefíš sweetspot a dostaneš vysoký smash faktor :) Jinak smash faktor se vypočte: rychlost míčku/rychlost hlavy hole.
 
Ja se tedy domnivam, ze smash faktor se sweetspotem uplne nesouvisi.
Naopak teoreticky nejvyssi by mel byt, pokud by clovek trefil uplnou spicku.

Vypocet je spravne, nicmene jeho zvyseni = jak zvysit rychlost micku pri stejne "rychlosti hlavy hole". Podstata je v rychlosti zavreni hole v impactu, tedy jak rychle clovek pretoci ruce. Tzn. Jak rychle dokaze clovek pretocit hlavu z otevrene do zavrene, takovy ma smash. A jelikoz je ta rychlost v ose hole, ale uder je od osy vzdalen, tak lze i rici, ze cim dal od osy je impact, tim vyssi bude i smash. To jen na margo toho sweetu. Nicmene kvalita impactu ovlivnuje rychlost take, takze urcite nelze spicky doporucit.

Pri putu by mel byt smash faktor vlastne roven = 1.
A mj. smashfaktor 1.51 je naprosto skvela hodnota... tady uz moc zvysit ani nelze a uprimna zavist.
 
Není pravda že "smash factor se sweetspotem úplně nesouvisí.." Ale naopak, jak jsem psal, trefení sweetspotu je jedním ze velice důležitých faktorů ovlivňujících smash factor. Jsou dvě možnosti jak si to ověřit, pořiď si targer tape a zajdi na trackamana a vyzkoušej podobným švihem trefení špičkou, patkou a sweetspotem a porovnej, nebo si přečti článek http://www.golfwrx.com/332522/whats-your-smash-factor/. Toliko na margo toho sweetu :)
 
Ja se tedy domnivam, ze smash faktor se sweetspotem uplne nesouvisi.
Naopak teoreticky nejvyssi by mel byt, pokud by clovek trefil uplnou spicku.

Vypocet je spravne, nicmene jeho zvyseni = jak zvysit rychlost micku pri stejne "rychlosti hlavy hole". Podstata je v rychlosti zavreni hole v impactu, tedy jak rychle clovek pretoci ruce. Tzn. Jak rychle dokaze clovek pretocit hlavu z otevrene do zavrene, takovy ma smash. A jelikoz je ta rychlost v ose hole, ale uder je od osy vzdalen, tak lze i rici, ze cim dal od osy je impact, tim vyssi bude i smash. To jen na margo toho sweetu. Nicmene kvalita impactu ovlivnuje rychlost take, takze urcite nelze spicky doporucit.

Pri putu by mel byt smash faktor vlastne roven = 1.
A mj. smashfaktor 1.51 je naprosto skvela hodnota... tady uz moc zvysit ani nelze a uprimna zavist.

Teda vubec jsem nepochopil co jsi tim chtel rici. Jak muzes zvysit rychlost zmenou pozice hlavy z otevrene do zavrene.... to by jsi spise udelil micku rotaci a nasledoval by slice ... let do prava
 
Není pravda že "smash factor se sweetspotem úplně nesouvisí.." Ale naopak, jak jsem psal, trefení sweetspotu je jedním ze velice důležitých faktorů ovlivňujících smash factor. Jsou dvě možnosti jak si to ověřit, pořiď si targer tape a zajdi na trackamana a vyzkoušej podobným švihem trefení špičkou, patkou a sweetspotem a porovnej, nebo si přečti článek http://www.golfwrx.com/332522/whats-your-smash-factor/. Toliko na margo toho sweetu :)
Sweet by mel byt neefektivnejsi bod k predani energie + spravna trajektorie.
Nicmene ta zavislost ultimatni neni, protoze kdyz to dobre topnes, tak to pravdepodobne bude podobne... a zmeni se launch angle a spin. Priklad s spickou nebyl uplne stastny, neb tam jsou ztraty jinde... ale mozna by slo rici, ze trefeni kraje sweetu dal od shaftu bude lepsi nez blize shaftu. Ale to je asi fuk. :)

Otazka znela jak "zlepsit" smash faktor. Odpoved "tref" sweet asi neni uplne nej, neb trefeni sweetu je default naseho snazeni, kdyz svihame holi. Ke zlepseni dojde zrychlenim pretoceni rukou. Nicmene s hodnotou 1.5 bych se sel ozrat radosti a nic neresil. :D

Btw. Neni to podobne, jako kdyz nekdo resi, jak zvysit rychlost hlavy hole pri stejne rychlosti svihu rukou. Me to prijde stejny case, jen hure ovlivnitelny..
 
Začíná to tak trochu sklouzávat v debatu "o ničem", pojďme to uzavřít s tím že smash factor ovlivňuje několik faktorů, z nichž nejdůležitější jsou : strike point a spin loft. A pokud někdo má smash factor na hodnotě 1,5 tak je to top, o moc lépe už to nejde. ;);) Jinak fakt nemám co bych k tomu dodal.
 
Teda vubec jsem nepochopil co jsi tim chtel rici. Jak muzes zvysit rychlost zmenou pozice hlavy z otevrene do zavrene.... to by jsi spise udelil micku rotaci a nasledoval by slice ... let do prava
To se stava :D
Zkusim jinak: kdyz chipujes metodou kyvadlo (Natazene ruce ala putting), tak se hlava hole pohybuje dohromady se zbytkem rukou a defakto miri stale square. To ma za nasledek super nizky smash... treba 1.
Normalni svih ale takovy neni... hul je v naprahu otevrena a ve finishy naopak uzavrena. Jen v impactu si square (nebo tak, jak clovek chtel a zalozil).
Kdyz si rozfazujes pomalu, jak full swing probiha a kde se vsude bere finalni rychlost, ktera se prenese na mic, uvidis, ze krome rychlosti vychazejici primo ze svihu (rotace trupu/ruce + "vypusteni hole)" je zde prave ono "pretoceni" rukou z polohy otevreno do zavreno. Tento pohyb ma velky vliv na smash, protoze jako rychlost hlavy se bere rychlost konce shaftu.

K te rotaci: ona tam samozrejme je, ale naprosto zanedbatelna vuci spinu mice a vsemu kolem.
Slice a spol je dan tim, ze to trefis otevrenou holi a jeste treba s pathem OUT-IN.

Asi to neumim vysvetlit :) Resil jsem to dva roky dozadu s trenerem, kdy jsme si to ruzne zkouseli (simulator ve fitting modu) a bylo to krasne videt jak to funguje ci nefunguje. Nicmene samotne to moc natrenovat nejde.. narozdil od komba ruce vs hlava hole.
 
A uz rozumim co jsi chtel rict. Mas vlastne pravdu, ze pri backswingu se hlava hole dostane do asi otevrene pozice, postupne jak klesa je cim dal vic kolmo az pri impaktu by mela byt kolmo (zbozne prani :)) a postupne se zavira..
Nekteri hraci to nazyvaji dobry kontakt s micem
 
  • To se mi líbí
Reactions: jan
Možná trochu mimo, ale může mít na smash vliv balon?
Trochu ano, ale asi nic zasadniho. Uvazuji dle testu rozdilu carry vzdalenosti mekkeho a tvrdeho mice, byt tam je to i o mnohem jinem.
Extremy, ala molitanovy micek neberu v potaz :) To by mohl byt smash klidne 0,1. :)
 
Sweet spot a trampolinovy efekt (hot face). Tecka

Jestli se hlava otaci, nebo neotaci, je uplne sumak, dulezita je rychlost bodu dotyku vuci micku a taky poloha uderove plochy vuci micku v momente dotyku (nejlepe je kolmo, ze?), je jedno jestli k micku hul prileti po kyvadle, ze zadu jako vlak, nebo po orbitu nejakeho golfisty, na smash tohle nebude mit vubec vliv (samozrejme v teoreticke rovine, micek totiz spocine na uderove plose dele, nez jeden moment, takze jeho let i smash je trajektorii hlavy ovlivnen).
Jeste jednou, bavime se o smash faktoru, ne jestli mic poleti dal...

Co se tyce micku, jeho konstrukce taky bude mit vliv, jaky, to netusim, ale komprese jeho vrstev se smashem urcite trochu zamicha (staci porovnat drivingovy mic vs. "normalni" ... se stejnou mirou opotrebeni povrchu)
 
Sweet spot a trampolinovy efekt (hot face). Tecka
Jestli se hlava otaci, nebo neotaci, je uplne sumak,
"Rychlost hlavy" je ve skutecnosti rychlost konce shaftu. Tzn. rychlost hlavy neni rovna rychlosti "sweetspotu" (bodu kontaktu) v impactu. A tento rozdil ma vliv na smash (jako vlastne uplne vse), protoze ten resi pouze pomer rychlosti mice a "Rychlosti hlavy". Je to zasadni? Neni.. neb loft, mic, face, predani energie (tzn. sweet) a dalsi veci to umi podelat daleko vice...
Timto ukoncuji fyzikalni okenko, neb je to zbytecna debata.

U driving mice bych cekal smash mensi. Ty mice maji v popisu prace odolnost a kratsi vzdalenost. Muj tip je rozdil 10%. Zkousel nekdo zmerit?
 
Upraveno:
A co som predtym napisal? :) "dulezita je rychlost bodu dotyku vuci micku" ... Lide bdete ... vlastne ctete :p

S drivingom suhlas, tiez to odhadujem na tych 10%, možno 15% pri tych lacnejsich.
 
Ja se tedy domnivam, ze smash faktor se sweetspotem uplne nesouvisi.
Naopak teoreticky nejvyssi by mel byt, pokud by clovek trefil uplnou spicku.

Vypocet je spravne, nicmene jeho zvyseni = jak zvysit rychlost micku pri stejne "rychlosti hlavy hole". Podstata je v rychlosti zavreni hole v impactu, tedy jak rychle clovek pretoci ruce. Tzn. Jak rychle dokaze clovek pretocit hlavu z otevrene do zavrene, takovy ma smash. A jelikoz je ta rychlost v ose hole, ale uder je od osy vzdalen, tak lze i rici, ze cim dal od osy je impact, tim vyssi bude i smash. To jen na margo toho sweetu. Nicmene kvalita impactu ovlivnuje rychlost take, takze urcite nelze spicky doporucit.

Pri putu by mel byt smash faktor vlastne roven = 1.
A mj. smashfaktor 1.51 je naprosto skvela hodnota... tady uz moc zvysit ani nelze a uprimna zavist.
co říkal trenér, tak 1,51 je snad skoro strop co lze dosáhnout, moje super rána má hodnotu 1,32 6tkou železem a mám pocit, že hraji jako Woods :)
 
co říkal trenér, tak 1,51 je snad skoro strop co lze dosáhnout, moje super rána má hodnotu 1,32 6tkou železem a mám pocit, že hraji jako Woods :)
Dle clanku, co mi poslal Jan, ma driver nejvyssi smash, takze se sestkou 1.51, inu mozna to jde :) tvoje 1.32 je docela fajn vysledek. Moje vykony z nedavneho zkouseni (7 iron) jsou tady, maximalni smash jsem mel 1.44 s tou grafitovou F6, jinak se to motalo kolem 1.3

Ale furt jsou to jen cislicka podle nejakech strojecku, pristrojecku a ruznych mechanizmezecku ...

smash.jpg
 
No já nevím, koukal jsem do posledního fittingu z rok 2013 (Trackman, Citygolf Kunětická hora) a mám driver 1,55, 3W 1,54, 5W 1,49, 4H 1,55, 5i 1,37 - a to fakt nejsem žádnej palič (7 železo 130 metrů).
 
Tak jsem byl taky na fittingu a smash faktor ukazuje na dostatečný přenos energie na míč, tj čistotu kontaktu. Není až tak důležitá hodnota, ta se mění s použitou holí, ale rozptyl hodnot, tj konzistence trefování míče. Moje hodnoty se pohybovaly od 1,36(odchylka 0,02) u 8i, 1,37(odchylka 0,01) 7i, 1,4(0,02) navrhovaná 7i, 1,5(0,02) starý Driver, 1,51(0.01) navrhovaný Driver, 1,45(0,01) stará 5w, 1,5(0,01) navrhovaná 5w.
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom