Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Recepční, prodejci aneb osobní kontakt rozhoduje

requo

Guru fóra
19.jamka
Jméno
Michal
Přijmení
Šatal
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
+- 17
K tomuto tématu mě přivedly zmínky o recepčních v tématu https://www.19jamka.cz/threads/roznov-pod-radhostem.479. Resp. je zajímavé, jak dokáže neochotný nebo znuděný či povýšený pocit z návštěvy resortu, obchodu atp. veškerý dojem otrávit. A jak potom vynikne, když je někde sympatický, usměvavý profesionál, který tam je pro lidi... usměje se, máte z něj dojem, že vás rád vidí (i když to nemusí vždy být pravda) atp.

Např. já hrozně nerad chodím do shopu na Zbraslavi. Proč? Vždycky tam mám pocit, že jsem tam tak nějak navíc, uznávám, může to být subjektivní. Přijdu, polozhasnutá hala, za počítačem tam sedí jedna či dvě "osoby", které si mě nejprve přeměří, asi co jsem zač, v životě se mě nestalo, že by se mě tam zeptali, co bych rád nebo jestli neptořebuji s něčím pomoci... atp. Takže nakupuji jinde zpravidla jinde. Potom u kasy už je to fuk, ale prostě ten pocit, jako že otravuju a asi otravuju... toho se tam nejsem schopen zbavit.

Chápu, že ne každý má svůj den, a ne každý je majitel, když tam sedí, ale tohle dělá strašně moc. A občas mám pocit, že to majitelé nevidí a nebo jim je to jedno.
 
K tomuto tématu mě přivedly zmínky o recepčních v tématu https://www.19jamka.cz/threads/roznov-pod-radhostem.479. Resp. je zajímavé, jak dokáže neochotný nebo znuděný či povýšený pocit z návštěvy resortu, obchodu atp. veškerý dojem otrávit. A jak potom vynikne, když je někde sympatický, usměvavý profesionál, který tam je pro lidi... usměje se, máte z něj dojem, že vás rád vidí (i když to nemusí vždy být pravda) atp.

Např. já hrozně nerad chodím do shopu na Zbraslavi. Proč? Vždycky tam mám pocit, že jsem tam tak nějak navíc, uznávám, může to být subjektivní. Přijdu, polozhasnutá hala, za počítačem tam sedí jedna či dvě "osoby", které si mě nejprve přeměří, asi co jsem zač, v životě se mě nestalo, že by se mě tam zeptali, co bych rád nebo jestli neptořebuji s něčím pomoci... atp. Takže nakupuji jinde zpravidla jinde. Potom u kasy už je to fuk, ale prostě ten pocit, jako že otravuju a asi otravuju... toho se tam nejsem schopen zbavit.

Chápu, že ne každý má svůj den, a ne každý je majitel, když tam sedí, ale tohle dělá strašně moc. A občas mám pocit, že to majitelé nevidí a nebo jim je to jedno.
Jo, v Rožnově jsem měla neodbytný pocit: co nám to sem leze za cizáka...
 
Vzhledem k tomu, že se na recepci zdržím jen pár minut mě tohle nechává v klidu, stejně tak, jako např. otrávená pokladní v supermarketu.

Na takový lidi narazíte všude, v hotelu, u doktora, v obchodě. V jednom odvětví mi to ale přece jen dost vadí - obsluha v restauracích, tam se s tím setkávám často a tvrdě takové chování trestám min. spropitným :)
 
Vzhledem k tomu, že se na recepci zdržím jen pár minut mě tohle nechává v klidu, stejně tak, jako např. otrávená pokladní v supermarketu.

Na takový lidi narazíte všude, v hotelu, u doktora, v obchodě. V jednom odvětví mi to ale přece jen dost vadí - obsluha v restauracích, tam se s tím setkávám často a tvrdě takové chování trestám min. spropitným :)
Nemůžu s tím úplně souhlasit. Zrovna recepční na golfu jsou podle mého názoru dost důležití/é. Možná pro staré pardály, kteří už hráli na všech hřištích světa, to důležité není. Ale pro hráče jako já - Rožnov byl 4. hřištěm v mé golfové kariéře - představují první kontakt s neznámým prostředím, kde potřebuju trochu "péče". btw non friendly jednání mi je nepříjemné nejen na golfu, ale i ve zmíněném hotelu, obchodě, restauraci, v pokladně na nádraží, při odbavení na letišti, na chirurgické ambulanci...... a v neposlední řadě ve flajtu...
 
Pro mě je recepční extra důležitá osoba.
Je to první, co potkám a určuje to první dojem ze hřiště který si pamatuju.
Když je vše ostatní nanic, recepční to asi nezachrání, ale když je vše ostatní ok, může to pokazit. Vždy si pak vzpomenu, jak nepříjemný pocit jsem na recepci měl a nechci to zažít znovu.
Prostě já chci mít pocit, že jsem tam vítán, chci úsměv a péči :) A je mi fuk, že ten člověk má blbej den, stejně jako v ostatních službách..
Osobně špatný zážitek mám jen jeden (opravdu hloupá slečna v Krumlově, která ze mě udělala dlužníka z předchozího dne svou neschopností práce s PC - viděl jsem ji tam tehdy poprvé a naposledy - vždy předtím i potom jsou tam skvělí)
Zažil jsem jak ultrakorektní profesionalitu (třeba albatros nebo Sokolov), tak skoro rodinou atmosféru (Hořehledy, Kořenec a i Cínovec, kde hřiště fuj, ale recepční/barmanka/servírka v jedné osobě s námi trpěla s úsměvem nemocná ještě hodinu po zavíračce).
Asi to tak vidím i proto, že na hřiště obvykle nejedu jen za tři hoďky odehrát a pryč, ale rád posedím, kafíčko pokecám :)
 
Přesně tak, recepční mnohdy určuje první dojem ze hřiště který mám. Sice jí nepřikládám takovou váhu, jako například obsluze v restauraci, nicméně důležitá je. Někdy jí prakticky míjím, kdy pouze nahlásím jméno a jdu, jindy (zvláště když jsem na novém hřišti) mám spousty dotazů a dle jejího chování, informovanosti, ochotě si pak dotvářím o daném hřišti obrázek.

P.S. Mimochodem, už mám další výmluvu do vlákna Deníček výmluv..;)
 
Als: Někdy to je i pravda, zvlášť když nakráčí k odpališti jedničky a prohlásí "se ukaž Jardo" - ženský netluču, ale tohle bylo o vlásek :)
 
Já s recepčními ani pokladními nemám problém. To ty mé modré oči... [emoji509]
 
V poslední době mě velmi mile překvapila mladá a velmi ochotná slečna na Čerňáku. Už dlouho jsem podobný přístup od tak mladé recepční ke starci nezažil. Teda pokud to není gerontofilie.:p
 
Jak už tady v mnoha obměnách zaznělo "Dobrý první dojem napodruhé neuděláš..." Pachuť zůstane. Pro umění vhodné/ohleduplné/vstřícné komunikace s lidmi je stvořen málokdo.
 
Upraveno:
Já s recepčními ani pokladními nemám problém. To ty mé modré oči... [emoji509]
to chci vidět :D sakra, doufám, že mi to toho nic nevleze a do Hořehled se dostanu

V poslední době mě velmi mile překvapila mladá a velmi ochotná slečna na Čerňáku. Už dlouho jsem podobný přístup od tak mladé recepční ke starci nezažil. Teda pokud to není gerontofilie.:p
;) to není gerontofilie, to je teď trendy
 
Upraveno moderátorem:
Souhlasil bych s @Dana. Když někam vlezu poprvé, tak chci mít pocit,že jsem vítaný jinak to dojem určitě kazí.
Pak záleží ma mojí náladě.....
Když je dobrá, přejdu to.
Když je špatná umím být nechutně arogantní a prostořeký a pak nas**u ty,který na mě neměli náladu a čas- sorry jako :p
 
Pro mě tedy recepce je nedílná součást a jak zaznělo výše - nedokážu vnímat resort celkově pozitivně, pokud má "neprofesionální" obsluhu. Vnímám samozřejmě jako velký rozdíl, pokud někde jsem už jako doma, nebo někde jsem jen poprvé a jsem přespolní, pak to ignorovat a brát "spotřebně" úplně nedokážu. Prostě pachuť zůstane. Drobnosti, co jsou dle mého zbytečné, když přijdu na recepci a dělají hrozně moc...
  • neschopnost odložit telefon (chápu, že někdy je někdo na druhé straně a je to i rpacovní, ale občas jsou recepční znuděné, krafají bůchví s kým a viditelně je ruším - soukromé hovory)
  • neschopnost odložit/ztlumit tablet atp - málo lidí, kouká se na film, youtube, a já něco řeším při hrajícím filmu v pozadí...
  • tváření se děsně zaměstnaně - sedím u compu za pultem a děsně důležitého něco dělám, prostě musím se to dodělat hned
  • neschopnost pozdravit... já zdravím, proč nemůžou pozdravit i místní, zvlášť na recepci, když vejdu? Dají mi tím na vědomí, že si mě všimli...
Btw. a pak, co jsem si všiml už na více místech, a moc mi to nesedí - ale to je spíše dispozice. Je obslužný pult, relativně vysoký, comp je za ním a tam židle, takže když vcházím a obsluha sedí u compu, tak jí nevidím do celého obličeje, ale vidím pouze vršek hlavy, příp. jen oči. Jak chybí celý ten "obličej", tak je to takové - že prostě ruším od něčeho jiného.

Ono teda, o zákaznících bych asi taky šlo napsat mnohé. :)
 
Naprosto souhlasím s tím, že recepční delá první dojem z návštěvy hřiště, stejně jako v restauraci číšník/servírka. Chování této skupiny "zaměstnanců" je z velké části dáno tím, za co si myslí, že dostávají výplatu.
Jejich představa o náplni práce je totiž to, že za zaslanou výplatu přijdou do práce, sednou si na zadek a v ideálním případě se po nich 8 hodin nebude nic chtít, hlavně ne práce. Pokud pak někdo přijde a vyruší je z jejich klidu, tak po nich chce vlastně něco navíc, za co nejsou placeni, takže neexistuje důvod, proč by měli být milí.
Je to stejné v restauracích, kavárnách, hřištích a tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Nikdo si totiž neuvědomuje, že pokud se tváří kysele, tak příště zákazník nepřijde, když nepřijde zákazník, tak nepřinese firmě peníze. A když nebudou zákazníci a peníze, tak recepční/servírka atd. nebudou mít práci.
Všechny bych je nechal týden řešit starosti majitele/manažera, aby měl na provoz a výplaty a on by se jejich přístup změnil:mad:
 
Upraveno:
Naprosto souhlasím s tím, že recepční delá první dojem z návštěvy hřiště, stejně jako v restauraci číšník/servírka. Chování této skupiny "zaměstnanců" je z velké části dáno tím, za co si myslí, že dostávají výplatu.
Jejich představa o náplni práce je totiž to, že za zaslanou výplatu přijdou do práce, sednou si na zadek a v ideálním případě se po nich 8 hodin nebude nic chtít, hlavně ne práce. Pokud pak někdo přijde a vyruší je z jejich klidu, tak po nich chce vlastně něco navíc, za co nejsou placeni, takže neexistuje důvod, proč by měli být milí.
Je to stejné v restauracích, kavárnách, hřištích a tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Nikdo si totiž neuvědomuje, že pokud se tváří kysele, tak příště zákazník nepřijde, když nepřijde zákazník, tak nepřinese firmě peníze. A když nebudou zákazníci a peníze, tak recepční/servírka atd. nebudou mít práci.
Všechny bych je nechal týden řešit starosti majitele/manažera, aby měl na provoz a výplaty a on by se jejich přístup změnit.:mad:


Některých zaměstnanců se musím zastat (samozřejmě myslím sebe;)). Taky jsem dělal v restauraci na golfu a spíš jsem se setkával s chladným chováním hostů - výjimka se samozřejmě občas našla.
Snažil jsem se ptát na hru/výsledek/pocit a většinou bez mrknutí oka objednali/zaplatili a odešli.
Takže někdy není zpětná vazba a po 20-ti pokusech se přestane snažit i ta obsluha.
Ale to je v mém případě dáno i celkem komplikovanou povahou (aroganci vracím dvojnásobně a je mi jedno,v jaké jsem pozici :eek:).
Díky tomu jsem tam nakonec i skončil, protože jsem tehdy nevlezl do pr***e panu majiteli,který měl mylný dojem,že se budu točit pouze kolem něj :p
 
Některých zaměstnanců se musím zastat (samozřejmě myslím sebe;)). Taky jsem dělal v restauraci na golfu a spíš jsem se setkával s chladným chováním hostů - výjimka se samozřejmě občas našla.
Snažil jsem se ptát na hru/výsledek/pocit a většinou bez mrknutí oka objednali/zaplatili a odešli.
Takže někdy není zpětná vazba a po 20-ti pokusech se přestane snažit i ta obsluha.
Ale to je v mém případě dáno i celkem komplikovanou povahou (aroganci vracím dvojnásobně a je mi jedno,v jaké jsem pozici :eek:).
Díky tomu jsem tam nakonec i skončil, protože jsem tehdy nevlezl do pr***e panu majiteli,který měl mylný dojem,že se budu točit pouze kolem něj :p
Samozřejmě jsem neměl na mysli všechny:) Ale přijde mi, že poslední dobou (a za poslední rok obzlášť), je milé chování a úsměv na recepci hřiště/kavárně hodně velkou vzácností. V kavárnách se navíc celkem často setkávám s chováním "1 objednávka a dost", další nejdřív za hodinu.
Sám dělám celý život obchod. Denně se potkávám s lidmi, příjemnými, arogantními, milými... ale vím, že nikoho z nich nezajímá, jestli jsem se vyspal, nebo jestli jsem měl před nimi hodinu schůzku s arogantním k***é**m, prostě pořád se musím tvářit mile, jinak neprodám. A mojí prací je prostě prodat, tak se podle toho chovám. :D A to stejné očekávám od ostatních
 
Ja mam s recepci na golfu vesmes dobre zkusenosti... marne patram, kdy jsem zazil neco vazne negativniho.

A souhlasim, ze dana osoba je velmi dulezita a hodne ovlivni celkovy dojem. Umim si predstavit, ze nejaky bubak na recepci zapricini, ze po hre urcite nepujdu na kafe ci jist... i kdyz hlad je hlad. :)
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom