Pravidla 2019 - je miček v díře či nikoliv

Šnek

Aktivní člen
11.10.2018
174
176
43
Zeleneč
Jméno
Martin Záhumenský
Je v jamce.
Podle loňských pravidel jsi musel pohnout tyčí, aby tam míček spadnul, teď už se počítá rovnou jako dohraný do jamky. Kdybys pohnul tyčí tak šikovně, že by ti tam nespadnul, tak jsi ho musel další ranou doklepnout.
Letos už hýbat tyčí nemusíš
 

doktordee

Guru fóra
Tým 19.jamky
11.2.2016
1,968
2,066
123
Praha
www.samolepky-online.com
Jméno
David
Je v jamce.
Podle loňských pravidel jsi musel pohnout tyčí, aby tam míček spadnul, teď už se počítá rovnou jako dohraný do jamky. Kdybys pohnul tyčí tak šikovně, že by ti tam nespadnul, tak jsi ho musel další ranou doklepnout.
Letos už hýbat tyčí nemusíš
Prosím číslo pravidla. Díky
 

mkopcak

Guru fóra
1.3.2016
2,398
2,760
123
Jméno
Martin Kopčák
Je v jamce.
Podle loňských pravidel jsi musel pohnout tyčí, aby tam míček spadnul, teď už se počítá rovnou jako dohraný do jamky. Kdybys pohnul tyčí tak šikovně, že by ti tam nespadnul, tak jsi ho musel další ranou doklepnout.
Letos už hýbat tyčí nemusíš
Jen bych doplnil, ze je v jamce, kdyz je nektera jeho cast pod urovni jamkoviste (coz zde zjevne je). Pokud by se o tyc opiral a nezasahoval pod uroven greenu, tak dohrany neni, i kdyby tam pri vyndani vlajky spadnul.
 
  • Wow
Reactions: Marek90

Marek90

Aktivní člen
23.2.2017
261
262
73
Mnichovice
Jméno
Marek Čepl
Jen bych doplnil, ze je v jamce, kdyz je nektera jeho cast pod urovni jamkoviste (coz zde zjevne je). Pokud by se o tyc opiral a nezasahoval pod uroven greenu, tak dohrany neni, i kdyby tam pri vyndani vlajky spadnul.
@mkopcak takže bych ho musel bez trestu umístit co nejblíže původnímu místu a doklepnout další ranou?!? o_O
Já si teda myslím, že pokud tam spadne, je to jasná známka toho, že byl pod úrovní jamkoviště, ale ty už jsi na školení byl, já ne, tak se ptám :D
 
Upraveno:

mkopcak

Guru fóra
1.3.2016
2,398
2,760
123
Jméno
Martin Kopčák
@mkopcak takže bych ho musel bez trestu umístit co nejblíže původnímu místu a doklepnout další ranou?!? o_O
Já si teda myslím, že pokud tam spadne, je to jasná známka toho, že byl pod úrovní jamkoviště, ale ty už jsi na školení byl, já ne, tak se ptám :D
Nebyl, jen ctu pravidla:)
 
  • To se mi líbí, Shot!
Reactions: Klok

alda

Mazák fóra
Autor vlákna
29.2.2016
824
408
73
Wien
Jméno
Ales Dana
a jak by se mohlo vlastne stat, ze by nebyl pod urovni jamky....
  • vlajka velmi nakrivo
  • nadrozmerny micek z minule debaty?
  • dalsi moznosti????

- nebavime se o situaci, kdy micek stoji pred okrajem
 
  • To se mi líbí, Shot!
Reactions: bohumil.koval

mkopcak

Guru fóra
1.3.2016
2,398
2,760
123
Jméno
Martin Kopčák
a jak by se mohlo vlastne stat, ze by nebyl pod urovni jamky....
  • vlajka velmi nakrivo
  • nadrozmerny micek z minule debaty?
  • dalsi moznosti????

- nebavime se o situaci, kdy micek stoji pred okrajem
Myslim ze v podstate jen ta kriva vlajka...
 

Šnek

Aktivní člen
11.10.2018
174
176
43
Zeleneč
Jméno
Martin Záhumenský
a jak by se mohlo vlastne stat, ze by nebyl pod urovni jamky....
  • vlajka velmi nakrivo
  • nadrozmerny micek z minule debaty?
  • dalsi moznosti????
- nebavime se o situaci, kdy micek stoji pred okrajem
Křivá vlajka, nebo poškozená jamka (míček dopadne těsně vedle a nahrne si okraj jamky nad díru). Případně tam může být nějaký list, klacek, v jamce může být šiška apod.
Možností je víc.
13.2c:
Jestliže je jakákoli část míče v jamce pod úrovni povrchu jamkoviště, má se za to, že míč byl dohrán, přestože není celým objemem pod povrchem
Jestliže žádná část míče není v jamce pod povrchem jamkoviště:
» Míč není dohrán a musí se hrát, jak leží.
» Jestliže je praporková tyč odstraněna a míč se přitom pohne (ať už spadne do jamky nebo se pohne směrem pryč od ní), není to trestné a míč musí být vrácen na okraj jamky (viz Pravidlo 14.2).
 

mkopcak

Guru fóra
1.3.2016
2,398
2,760
123
Jméno
Martin Kopčák
Případně tam může být nějaký list, klacek, v jamce může být šiška apod.
Tak pozor - klacek, list, siska (vse volne prirodni predmety) jsou zcela jina situace a zde se dle posveceni R&A postupuje dle prava slusnosti, tzn. micek je povazovan za dohrany, viz napr. zde.
 

Šnek

Aktivní člen
11.10.2018
174
176
43
Zeleneč
Jméno
Martin Záhumenský
Tak pozor - klacek, list, siska (vse volne prirodni predmety) jsou zcela jina situace a zde se dle posveceni R&A postupuje dle prava slusnosti, tzn. micek je povazovan za dohrany, viz napr. zde.
Tak to jsem netušil, že takové vyjádření padlo.
Pokud opravdu platí, pak není popsané v pravidlech, ale jen možná někde v Decisions (míček prostě není v jamce žádnou svou částí).
Asi to tedy platí i pro případ nějakého odpadku v jamce (papír)?
Když tam bude šiška a míč se mi o ní zarazí 1mm před jamkou, tak dohráno není, když 1mm nad jamkou, tak už je?
To by byla hezká hádanice na hřišti, jestli míček je už v podstatě v jamce nebo ne :)
 

doktordee

Guru fóra
Tým 19.jamky
11.2.2016
1,968
2,066
123
Praha
www.samolepky-online.com
Jméno
David
Mám takový tip - před patováním zkontrolovat jamku, jestli v ní není třeba šiška, klacík, větvička nebo nějaký jiný bordel. To by mohlo případně diskuse minimalizovat.
 

mkopcak

Guru fóra
1.3.2016
2,398
2,760
123
Jméno
Martin Kopčák
Mám takový tip - před patováním zkontrolovat jamku, jestli v ní není třeba šiška, klacík, větvička nebo nějaký jiný bordel. To by mohlo případně diskuse minimalizovat.
Myslim si, ze 99,9% tehle situaci vznika pri hrani z vetsi vzdalenosti a je to skutecne kombinace velkych nahod. Clovek musi byt na hristi prvni, zjevne se v ten den nesekali a nestirali greeny,...
 

Šnek

Aktivní člen
11.10.2018
174
176
43
Zeleneč
Jméno
Martin Záhumenský
Mám takový tip - před patováním zkontrolovat jamku, jestli v ní není třeba šiška, klacík, větvička nebo nějaký jiný bordel. To by mohlo případně diskuse minimalizovat.
Tak opravdu to rozhodnutí padlo. Podobný případ je na fotce. Zkontrolovat jamku před patem - může ti tam spadnout než míček dojede k jamce a nemusí se jednat jen o patování :)
http://instagr.am/p/BksG_N-H8Ww/ It is holed, because the loose impediment at rest, stopped the ball from going in the hole.
Rule - the Decision was made by the R&A earlier this year with the twig photo, but it is not a Decision you will find in the book.
Míček je v jamce, rozhodnutí udělalo R&A vloni, ale nikde v Decisions to není napsané ...
 

bohumil.koval

Aktivní člen
28.11.2016
402
153
53
Karviná
Jméno
Bohumil Koval
Když se podíváte na obrázek ,předpokladu že míč je kulatý , a těžiště míče je za okrajem, je vždy pod úrovní jamky , není-li a nebo je na okraji , není pod úrovní. V prvním případě padá do jamky v druhém , je v rovnovážném stavu a nespadl , spadl by pouze pokud by byl v takovém svahu a by se samovolně překulil, tj do času na další úder patrem, nebo zamarkování.
 

doktordee

Guru fóra
Tým 19.jamky
11.2.2016
1,968
2,066
123
Praha
www.samolepky-online.com
Jméno
David
Myslim si, ze 99,9% tehle situaci vznika pri hrani z vetsi vzdalenosti a je to skutecne kombinace velkych nahod. Clovek musi byt na hristi prvni, zjevne se v ten den nesekali a nestirali greeny,...
Taky si to myslím. Proto jsem psal Před patováním. Neasi...
 
  • To se mi líbí, Shot!
Reactions: mkopcak

Mikroshoty (zeď 19.jamky)

Dobrou hru "nasim" amaterum na Zbraslav. Drzim palce
Hezkou hru, kdo dneska ci zitra jde!
Rychlé mikroshoty, obnoveno po roce. Pro krátka sdělení, info, pozdravy, vzkazy. Takže, zdravím! (odpovědi kliknutím na tři tečky u vzkazu - jen na velkém monitoru)
Nemáte někdo zkušenosti s Black Stork na Slovensku? Cena za fee je docela vysoká, máte tipy, jak tam hrát levněji? Popř. nemá někdo nějaký voucher za lepší cenu? Díky za info. Camiro

Členové online

Statistiky fóra

Vlákna
1,922
Příspěvky
38,805
Členové
467
Nejnovější uživatel
bettycanter