Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Nová golfová iniciativa

Min. v Beřovicích o další lidi nestojíme :) Už takhle musíme dělat rezervace 14 dní dopředu abychom měli ty nejžádanější časy.
To radši zdražit, což se letos děje, sice jen o 500 Kč ale je to zdražení.

Já Ti nevím Bohumile, představa, že třeba otci koupím k Vánocům set holí a on začne hrát se mi zdá dost nereálná. Stejně tak já, kdybych dostal třeba tenisovou raketu, tak mě také na kurt nedostane = oboje vyhozené peníze.
Naprosto souhlas, až mě to začíná neskonale sr*t.
 
1. největší problém vidím v tom, že nikde a to je čas vánočního šílenství v médiích nejsou vidět věci spojené s golfem, nepočítám speciální golfové časopisy a weby.
Potom to je to, že lidi ne nakupují golfové dárky jako běžně míče na různé sporty , taktéž raketové sporty a lyže nebo brusle to je přeci normální a obdařené ani jeden sport neumí, kdežto golf tak tam se kupují darky pouze pro už golfisty/ lidi hrající golf.
Pokud by o toto (golfové) zboží byl zájem mezi (zatím) negolfisty, tak to budou nabízet i jiné, než jen specializované obchody.
Zkus někdy přemýšlet jako marketér.
V obchodní strategii retailu jsou dvě metody - metoda tahu a metoda tlaku. Bohužel golfové zboží spadá pod metodu tahu, proto nejsou v obecných médiích vidět věci spojené s golfovým zbožím. Změna na metodu tlaku je ve své podstatě změna strukturální, která vyžaduje spoustu času a peněz. To vše podpořené nejen výsledky špičkových domácích hráčů, ale i změnou vnímání golfu širokou veřejností.

Bylo by zajímavé, jaký podíl na celkovém obratu Decathlonu tvoří u nás prodej golfového vybavení. Je to totiž praktický jediný (pokud se nepletu) "multioborový" obchod, který prodává i golfové zboží (Lidl a jeho e-schop nepovažuji za relevantní). Nicméně s ohledem na prostor, který je v jednotlivých Decathlon prodejnách golfu vyhrazen, to rozhodně nebude žádné závratné číslo.
 
Pokud by o toto (golfové) zboží byl zájem mezi (zatím) negolfisty, tak to budou nabízet i jiné, než jen specializované obchody.
Zkus někdy přemýšlet jako marketér.
V obchodní strategii retailu jsou dvě metody - metoda tahu a metoda tlaku. Bohužel golfové zboží spadá pod metodu tahu, proto nejsou v obecných médiích vidět věci spojené s golfovým zbožím. Změna na metodu tlaku je ve své podstatě změna strukturální, která vyžaduje spoustu času a peněz. To vše podpořené nejen výsledky špičkových domácích hráčů, ale i změnou vnímání golfu širokou veřejností.

Bylo by zajímavé, jaký podíl na celkovém obratu Decathlonu tvoří u nás prodej golfového vybavení. Je to totiž praktický jediný (pokud se nepletu) "multioborový" obchod, který prodává i golfové zboží (Lidl a jeho e-schop nepovažuji za relevantní). Nicméně s ohledem na prostor, který je v jednotlivých Decathlon prodejnách golfu vyhrazen, to rozhodně nebude žádné závratné číslo.
Rekl bych, ze minimalne jeste sportsdirect
 
Tak já
Rekl bych, ze minimalne jeste sportsdirect
Já byl zatím jen v jednom Sportdirectu (Ústí n.L.), přišlo mi to strašně nepřehledné a jak "hrabárna" nebo "sekáč".
Co jsem si tam všiml, tak na golf měli max. kšiltovky.
 
Tak já

Já byl zatím jen v jednom Sportdirectu (Ústí n.L.), přišlo mi to strašně nepřehledné a jak "hrabárna" nebo "sekáč".
Co jsem si tam všiml, tak na golf měli max. kšiltovky.
Jo, to máš recht, je to eklshop. Ale myslím, že minimálně na zličíně maj na výběr nějaký další hadry, body, apod. of značky Slezenger??
 
To je přesně to proč golf nikdy nezlidoví jako fotbal, hokej aj. U nás je běžné , že se dětem kupují míče , brusle , lyže atd a děti tyto sporty závodně ani jako hobby hráči nehraji, jen je vezmou ven mezi děti a už to začne.
Můj příklad, byl jsem u rodiny v usa , koupil jsem míč na americký fotbal přilbu , hůl, rukavici a míč na baseball a syn měl 9 let a nehrál z toho nic, proč jednoduché nic z toho tady ještě nebylo. Míček jsem mu nahazoval do rukavice a šišák na americký fotbal byl hitem u spolužáků na střední jen tady žádný klub nebyl, koupil jsem to proto, že tyto sporty jdou provozovat defacto , kdekoli. Sportovní ho vybavení máme doma spousty a kdyby nebylo nic tak to bude sedět jen u PC. A golf nikde jsem neviděl ve sportovním oddělení vedle ostatního sportu golf, proč?
Že nejsou vzory NESMYSL!!!! Viděli jste někde vedle míčů RYCHLOBRUSLAŘSKÉ BRUSLE??? Tady je vzor SÁBLÍKOVÁ.
 
Jo, to máš recht, je to eklshop. Ale myslím, že minimálně na zličíně maj na výběr nějaký další hadry, body, apod. of značky Slezenger??
A Dunlop. Kdy jsem začínal, kupoval jsme si tam míčky, i nějaké oblečení a boty. A celkem to šlo.
 
pokud se má zvýšit počet golfistů - tak tu ale také musí být i adekvátní nabídka hřišť - třeba v Brně a blízkém okolí je to tristní.

Za low cost hřiště se určitě nedá považovat drahá a snobská Kaskáda - 18 jamek, 9 jamek nebo 6 jamek akademie

Ostatní nabídka je už velice omezená:
18 jamek ve SLavkově, kde se ale "nedá" jít pouze devítka, je tu ale ještě 6 jamek akademie zámecký park. Super je akce happy hours, kdy se dá hrát v létě odpoledne za polovic - 550 Kč!
6 jamek na Kšírovce (nejdelší jamka je tuším 110 metrů) - tedy spíše akademie a driving
8 jamek na Autodromu, při 115 decibelech s 500metrovými přechody
drajving v Žabinách
drajving v Pršticích s crossgolfovým hřištěm 5x3par, 1x4par
v okruhu dalších 50 km pak už jen 18j Kořenec, 9j Těšetice a 9j Jezera

závidíme Praze a okolí, nebo Ostravsku
 
Skoro nikdo, kdo je středního a vyššího věku a golf ho zajímal, už hrát sám od sebe nezačne. Boom je u konce. Druhá vlna přílivu nových golfistů nastane, až bude mít naše republika hráče ve světové špičce, raději možná více hráčů, mediálně zajímavých. Sympatických, slušných, pokorných. Golf má proti rychlobruslení nebo biatlonu výhodu, že se dá provozovat rekreačně a že hřišť a příležitostí začít je relativně dost. Já ve své pozici nemám moc šancí někoho ke golfu přitáhnout. Za 10 let se mi to nepovedlo ani v jednom případě. Mrzí mě to hodně. Snažil jsem se docela dost a navíc jsem z regionu, kde je možností i na levnou hru hodně. Bohužel!
Kdyby byla jiná doba, tak bych viděl velkou budoucnost v mládeži. Teď nevím, nevím. Myslím, že největším problémem je čas, ani ne tak finance.
 
Co by pro tebe (i ostatní) bylo tou motivací, abys systematicky zkoušel své okolí do golfu vtáhnout? Bylo by to něco, co by ti tvé domovské hřiště/ klub mohlo nabídnout? Sleva na roční poplatek na příští rok? 10 fee na hřiště v okolí? Večeře zdarma pro rodinu?
Pro mne, který má nelbližší použitelné hřiště 45 minut od baráku, nemůže můj klub udělat nic. Leda by otevřel hřiště blíž. Mělník je slepá oblast uprostřed golfového ráje, Mordor.
Všechny výhody, cos pojmenoval, jsou v případě mého klubu pro Litoměřice - Terezín.
 
Vyskytla se myšlenka, že díky okolnostem je a bude určitá část lidí na home office. Kde mají možnost golf hrát, ale nárazově během dne potřebují pracovat - mít klid na práci, na konferenční hovory, prezentace atd. Myslíte si, že tvorba takových “klidových zón” by pomohla tyto lidi ke golfu víc přilákat?
 
Myslíte si, že tvorba takových “klidových zón” by pomohla tyto lidi ke golfu víc přilákat?
To jako, že vyčleníš/vybuduješ pro business manažery, kteří jak s oblibou říkáš zavítají k vám do zapadákova, odpovídajíce vybavenou a odhlučněnou kancelář s velmi rychlým a spolehlivým internetem?
To není špatný nápad, když to nevyjde , budeš mít zašívárnu pro sebe, bude tam i sprcha a barový koutek, to by potom mohlo fungovat pod zástěrkou ” business” i jinak a non stop/ hlavně v noci.
 
Z domova pracuji už od září ale nějak si to neumím představit min. u sebe, tahat sebou na hřiště notebook, do toho sem tam někdo volá.
Tohle může být dobré pro někoho, kdo pracuje třeba v IT, má nějaký úkol a je na něm jak si ten den naplánuje. Ale konkrétně já musím být k dispozici zákazníkům a kolegům a to už sem zkoušel a nejde to, neužiješ si to, protože tě furt něco ruší, zkoušel sem takhle chodit do fitka, ale když ti za hodinu 15x zvoní mobil, tak je to o ničem.
 
Vyskytla se myšlenka, že díky okolnostem je a bude určitá část lidí na home office. Kde mají možnost golf hrát, ale nárazově během dne potřebují pracovat - mít klid na práci, na konferenční hovory, prezentace atd. Myslíte si, že tvorba takových “klidových zón” by pomohla tyto lidi ke golfu víc přilákat?

V Praze mi to přijde super, mít tuto možnost - několikrát jsem využil. X krát jsem i na sobě ale i kamarádech zažil, že se nevyplatí přejezd do kanclu a pak zpátky plus minus kousek od původního místa jít hrát. Mnohokrát jsem viděl i zažil, že přijede hráč dřív a dvě hodiny v místě golfu pracuje. Ale podle mého toto dokáže zajistit silná wifi i v restauraci. I když často máš pak vlastní napojení - ale pak zase ten signál. A pokud není dostatečně dimenzovaná a dostupná wifi, tak to moc žádná sláva není skoro nikde. Na druhou stranu - nejednou jsem viděl mnohé mít kancl v autě na parkovišti, kde mají soukromí a nikdo jiný je neslyší. :)

---

Ještě celkově - mně ta iniciativa přijde skvělá. Je hodně zaměřená na podporu platformy od čgf "Bav se golfem", tak aby skutečně byla budoucím portálem a centrálním místem golfových nabídek. A myslím, že to smysl má zkusit její "restart" a výrazné zviditelnění. Něco to určitě udělá - lepší, když je navenek jednotná a centrální komunikace, než když každý klub a hřiště musí vymýšlet toto sám za sebe (všude to nejde, akorát se obávám, že na tom nejvíce vydělají hlavně ty velcí, "malí" až v druhém sledu... ale i to je dobrý).

Ale pořád mi to přijde takové polovičaté: proč ten hlavní důraz na získávání nových tváří úplně neposkvrněných golfem a ne to mít stejně mediálně provázané se zapojením současných členů a vysvětlování přínosu nových tváří i jim a zapojit je? Přijde mi to v tomto trochu opomíjený směr a ano, za sebe (a to se v daném prostředí poměrně dost pohybuji a sleduji, co se kde šustne) to nedává úplně pocit sucha a pohody do budoucna. Resp. rozfrkat hodně bannerů podel silnic, do časopisů, televizí, youtuberu atp... podívat se na statistiky, ok. Může to být součást. Ale je tu ta pátá současná kolona - současní členové, kteří mohou být přes osobní kontakty mnohem efektivnější. S vynaložením menších prostředků. Nemělo by se v této iniciative alespoň se stejným důrazem počítat i s touto možností?

Naštěstí platím vcelku rozumné členství - ale platit někde dopředu členství vyšší a pak se bojovat o místo na hřišti, které už teď bývá přeplněné... hmhm, tak snad to nebude "vyhoď staré pro nové". Uvidíme, jsem zvědav.
 
Na druhou stranu - nejednou jsem viděl mnohé mít kancl v autě na parkovišti, kde mají soukromí a nikdo jiný je neslyší.

Ono když tě šéf podesáté za sebou vidí v autě, tak to taky není uplně dobře:).

Ale pořád mi to přijde takové polovičaté: proč ten hlavní důraz na získávání nových tváří úplně neposkvrněných golfem a ne to mít stejně mediálně provázané se zapojením současných členů a vysvětlování přínosu nových tváří i jim a zapojit je? Přijde mi to v tomto trochu opomíjený směr a ano, za sebe (a to se v daném prostředí poměrně dost pohybuji a sleduji, co se kde šustne) to nedává úplně pocit sucha a pohody do budoucna. Resp. rozfrkat hodně bannerů podel silnic, do časopisů, televizí, youtuberu atp... podívat se na statistiky, ok. Může to být součást. Ale je tu ta pátá současná kolona - současní členové, kteří mohou být přes osobní kontakty mnohem efektivnější. S vynaložením menších prostředků. Nemělo by se v této iniciative alespoň se stejným důrazem počítat i s touto možností?

Jedním z nadhozených bodů je i možnost využití nějakého crowdfundingu, kde by stávající členská základna přispěla na rozvoj golfového prostředí výměnou za nějaké benefity - slevy na fee, na tréninky,... Jak jsem psal - stojíme na začátku sbírání zdrojů a možností, které pak chceme dát k dispozici pro zlepšení image golfu. Tzn. není to primárně o lákání nových tváří, ale o zlepšení celkového povědomí o golfu mimo jiné skrze platformu Bav se golfem. A tam jsou produkty, které cílí jak na nové golfisty, tak i na ty stávající.

Myslím si, že všechny kluby pro své stávající členy dělají spoustu věcí. Zvelebují hrací plochy, zlepšují zázemí, inovují své IT postupy a komunikační strategie, vytváří partnerství mezi sebou i skrze odvětví. Poznámka o naplněnosti hřišť v Praze a okolí je určitě důvodná a proto, alespoň nyní, není cílem tvořit konkrétní produkt. To už je na každém klubu/ hřišti, aby si vybralo svou strategii. My hledáme způsob, jak tyto produkty lépe dostat k lidem.

Další z rovin je pak retence těch, kteří z golfu odešli (jen letos 4000 hráčů). Zjistit, proč nehrají a zda jsme s tím schopni něco udělat.
 
Třeba ti napíší svůj důvod proč hraji golf:
- mohu hrát sám, nemusím shánět soupeře/spolu/protihráče
- pokud jsem členem clubu mám relativně levnou hru/ klesá s počtem her
- hřiště je v dobré dojezdové vzdálenosti
- hřiště má dvě devítky různé obtížnosti - jedno sportovní - druhé technické
- mohu si vybrat s kým půjdu hrát
- hřiště má dobré tréninkové možnosti
- na hřišti jsou nadstandardní stroje na čištění holí
- čistá a prostorná restaurace / dobrá kuchyň/ nezvyklé venkovní posezení s krbem
-kvalitní a dostatečné parkování za plotem / dostatek míst pro postižené
-a v neposlední řadě vstřícné pracovníky resortu
- hřiště je udržované a to i extrémních podmínkách
 
Vyskytla se myšlenka, že díky okolnostem je a bude určitá část lidí na home office. Kde mají možnost golf hrát, ale nárazově během dne potřebují pracovat - mít klid na práci, na konferenční hovory, prezentace atd. Myslíte si, že tvorba takových “klidových zón” by pomohla tyto lidi ke golfu víc přilákat?
No mě se to celkem i líbí. Musím říct, že pokud by to nějaké hřiště mělo, věřím, že bych to sem tam i využil. Zrovna třeba ve chvíli, kdy jedu tím směrem, chci si zahrát, ale taky musím něco udělat/dodělat a spěchá to a čas na cestě do kanclu je ztrátou.
 
No nevím jestli golf má být středobodem života průměrného člověka, je to prostě jedna z mnoha alternativ trávení volného času (se spoustou benefitů o kterých laik vůbec netuší), s potenciálem dle benchmarku pravděpodobně zatím ne zcela využitým. Měl jsem štěstí, že moje první vyzkoušení golfu proběhlo pod dohledem trenéra, který vysvětlil/ukázal co a jak. No a jak někdo psal, první 100m rána a pak je to už jen o ambici tu ránu zopakovat … Takže tudy vede cesta, jen je třeba neodrazovat potenciální zájemce nepříjemným personálem či prezentací golfu jako luxusního sportu (když se někdo ze zájmu dívá na GC, tak v reklamních pauzách nejčastěji prezentace exkluzivních turnajů, exkluzivních hřišť atd.) nebo sportu, kde se vlastně pořád chlastá - co turnaj to nějaká nabídka alkoholu. (Skoro) každý golfista může udělat nějakou tu osvětu ať už na téma cena (vybavení, fee) nebo časové náročnosti – sám řeším dilema jestli strávit x hodin na kole nebo na hřišti), boj s předsudky, které nám tady vytvořili soudruzi je nekonečný.
Komerčně vzato, vlastníci/provozovatelé hřišť mají mít (možná ne všichni, buď altruisti nebo perou peníze) primární zájem na maximalizaci zisku tedy prodej hracího času většímu množství golfistů (nebo třeba stejnému ale za více peněz či cross-sellem dalších služeb). My golfisté chceme pravý opak (tedy aspoň já) – co nejnižší cenu fee a co nejméně golfistů na hřišti. (dobře jestli chtějí, abychom přivedli nové členy/golfisty, měli by to také ocenit…)
Upřímně si myslím, že hraní si na „klub“ a provozovatele hřiště může být také matoucí - jdu si zahrát do klubu nebo na hřiště? Mě by se líbil model, kdy klub vlastní a provozuje hřiště, vstupem do klubu tedy něco získávám (ne jen naleštěný p.d jak je to dnes).
Beru tedy otázky v prvním tématu jen jako jakýsi velmi obecný průzkum, situace je přeci jiná na každém jednom hřiště (saturace hřiště počtem golfistů, potenciál, očekávaná úroveň služeb atd.), věřím, že v Hořehledech vědí co nejlépe funguje u nich, ale možná to samé nebude platit pro Oaks.
 
@mkopcak hele nesuď všechny podle sebe. Myslím s tím děláním klubů pro svoje členy. Možná se jen nesešlo to co já chci s tím co Beřovice členům nabízí...ale reciprocity i oproti Hiřehledům doslova ubohé, nějaký ranní rychlík nic, přednostní TeeTime pro členy ani náhodou. Nedá se jim vzít, ze hřiště bývá v pěkném stavu, cena je velmi slušná. A mám to docela blízko. Ale to je tak vše.
 
@mkopcak hele nesuď všechny podle sebe. Myslím s tím děláním klubů pro svoje členy. Možná se jen nesešlo to co já chci s tím co Beřovice členům nabízí...ale reciprocity i oproti Hiřehledům doslova ubohé, nějaký ranní rychlík nic, přednostní TeeTime pro členy ani náhodou. Nedá se jim vzít, ze hřiště bývá v pěkném stavu, cena je velmi slušná. A mám to docela blízko. Ale to je tak vše.
A máš možnost to jako člen nějak ovlivnit?
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom