Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Motivace dětí při tréninku

mkopcak

Guru fóra
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
8,0
Aktuálně řeším poměrně zajímavé téma a mám k tomu drobnou úvahu. Budu moc rád, když se nad tím sami zamyslíte a třeba mi dokážete poradit.

Vzhledem k reorganizaci sportovního prostředí dochází i v oblasti dotací k propracovanějšímu systému evidence. A pomalu vzniká systém, kdy je případné přidělení peněz podmíněno splněním nějakých parametrů. Nic není ustáleno, ale může jít např. o:
  • účast na konkrétních turnajích
  • vyplňování tréninkového deníku
  • prezence na trénincích
  • ...
A já hledám způsob, jak toho nejlépe docílit. Při komunikaci s kolegy jsem dospěl k variantě kreditního systému - před sezónou budou dětem představeny jasné podmínky, které je v závislosti na jejich výkonnosti nutné splnit a za jednotlivé sekce budou moci získat kredity, které pak budou moci směnit za naše služby nebo zboží, případně si za to nechat proplatit třeba startovné v turnajích ČGF, náklady na dopravu, ubytování,...

Zároveň jsem dostal zpětnou vazbu, že není vhodné děti motivovat jakoukoli odměnou. Že jejich vnitřní motivace a snaha se učit a zlepšovat by měla být dostatečným hnacím motorem a odměny povedou pouze k tomu, že časem budou cokoli dělat jen v momentě, že za to něco dostanou.

Zároveň ale z letošního roku vím, že k plnění loňských cílů došlo jen u naprosto mizivého procenta dětí - tzn. samy od sebe to prostě dělat nebudou. Což mne vede k úvaze, zda tu motivaci nepostavit obráceně. Tréninky pro ty, co cíle neplní, budou dražší, než pro ty, co to zvládnou.

Jaký na to máte názor?
 
Což mne vede k úvaze, zda tu motivaci nepostavit obráceně. Tréninky pro ty, co cíle neplní, budou dražší, než pro ty, co to zvládnou.

Jaký na to máte názor?
Činnost platí rodiče, děti ani většinou neví, kolik to stojí, takže tato cesta je, dle mého, motivovat nebude.

Děti jsou soutěživé, přemýšlel bych o bodovém systému, kdy by děti za různé činnosti dostávali body a podle nich by se pak umísťovali v celkové tabulce. Podle umístění (týden, měsíc, rok) by byly pro ty nejlepší odměny v podobě např. „týdenní kapitán” - má možnost vybírat sestavu pro scramble texas, je asistentem trenéra, nemusí uklízet cvičební pomůcky atd.
 
Činnost platí rodiče, děti ani většinou neví, kolik to stojí, takže tato cesta je, dle mého, motivovat nebude.

Děti jsou soutěživé, přemýšlel bych o bodovém systému, kdy by děti za různé činnosti dostávali body a podle nich by se pak umísťovali v celkové tabulce. Podle umístění (týden, měsíc, rok) by byly pro ty nejlepší odměny v podobě např. „týdenní kapitán” - má možnost vybírat sestavu pro scramble texas, je asistentem trenéra, nemusí uklízet cvičební pomůcky atd.

To trochu odbočuješ od základního stavu - já potřebuji motivovat děti/ rodiče, k plnění úkolů, které jsou navázány na dotace.

Bodový systém jsme měli loni a ten bohužel nefungoval. Ukázalo se, že výkonnost dětí je natolik rozdílná, že je nelze hromadně hodnotit. A udělat skupinky odpovídající výkonnosti je zase mimo moje finanční, časové a personální možnosti...
 
To trochu odbočuješ od základního stavu - já potřebuji motivovat děti/ rodiče, k plnění úkolů, které jsou navázány na dotace.

Bodový systém jsme měli loni a ten bohužel nefungoval. Ukázalo se, že výkonnost dětí je natolik rozdílná, že je nelze hromadně hodnotit. A udělat skupinky odpovídající výkonnosti je zase mimo moje finanční, časové a personální možnosti...
Neboduj za výkonnost, ale za činnosti.
Přišel na trénink - bod, plnil tréninkové pokyny - bod, byl aktivní - bod atd. Pak je můžeš hodnotit bez ohledu na golfovou výkonnost.

Rodiče samozřejmě „namotivovat” můžeš přes finance - jenže, jak to přenesou na děti? Tím, že je budou nutit chodit na tréninky, hrát turnaje atd. Tak to akorát dítěti zoškliví. Ano, někdy musím mladého přinutit jet na trénink (prostě jedeme na trénink a nediskutuji o tom), ale to nemůže být setrvalý stav. Děti musejí samy primárně chtít za kamarádama na trénink, turnaj ...

A navázání na dotace? Nevím, jaké to jsou cíle, ale pokud převažují výkonnostní cíle, tak jsou špatně nastavené. Ale s tím asi moc nezmůžeš.

Nicméně, pokud budou děti chodit na tréninky a hrát turnaje, plnit tréninkové plány, tak se budou i přirozeně zlepšovat (čili výkonnostně růst), což by mělo dopomoci ke splnění výkonnostních „dotačních” cílů.
 
Osobně si taky myslím, že motivace formou kreditu na děcka fungovat nebude. Musíš je nějak dostat do stavu, že je samotný to bude bavit. Nemyslím golf, ale plnění prodotačních úkolů. Spojit to s něčím zábavným, ne výhodným. Musíš je zkrátka dohnat k tomu aby za tebe natírali plot s radostí a ještě ti za to dávali pochvalné lístečky. ;) Děti dost baví dělat věci, které jim normálně dospělí nedovolí. Nemyslím, že si s nima dáš cigáro, ale třeba je svezeš sbíracím autem. Nebo si do něj vlezeš ty, a dovolíš jim tě ostřelovat. Ale jen těm co splnili. 😜 To bych se pak určitě taky přihlásil do tvojí skupiny.🤣 Máš nějaký věkový omezení?
 
Upraveno:
A jak jsou ty děti starý? V každém věku je bude zajímat něco jiného.
Jak psal @Mirek_62 , děti to neplatí, takže to přeneseš na rodiče, kteří je mohou doma za to "jebat" nebo taky ne...
Jedna věc je, zapojit do toho děti a nebo rodiče, kteří buď budou děti podporovat nebo jim to bude jedno. V konečném důsledku do toho stejně musíš vtáhnout i rodiče. Dovedu si představit, že tím, že stejně je tam musí vozit, tak i pro ně, ta hodina tréninku může být ztracená, nebo nabídneš jim něco co dělat v době tréninku dětí. A nebo taky je něčím donutíš, aby tam jeli i mimo běžný hromadný trénink, aby ty děcka potrénovali samostatně a tím teda se zlepšovali.

Chápu, jak to vyznívá, že peníze získáš za úspěchy svěřenců. Podle mě je motivuješ v konečném výsledku jen penězma resp. zbožím. Čest výjimkám.
 
Taky přidám svoji trošku do mlýna.

Své děti na tréninky něčeho dávám, protože je to baví, hýbou se venku a díky tomu vypadnou od PC, mobilu atp. A chtěl bych, aby jim to vydrželo. Nemyslím, že by z nich měly být profesionální sportovci, třeba to vyjde a osud je tam nasměruje, ale spíše si to nemyslím. Mnohem raději budu, když je to bude bavit a dostanou se na nějakou základní hobby úroveň - aby danou aktivitu obstojně znali a třeba jednou v životě se v tom našli. A je jedno, jestli to bude atletika, volejbal, fotbal a nebo golf. Nevidím důvod, proč bych pro tento svůj cíl potřeboval vyplňovat tabulky, o kterých se domnívám, že pro mě jako rodiče a pro ně jako děti jsou zcela zbytečné a nevidím v tom pro sebe ani je přidanou hodnotu. A zároveň nevím, jestli bych chtěl, aby k tomu děti/rodiče byly v rámci venkovních aktivit nuceni jakýmkoli způsobem (bombony, aktivitami, kreditem)... prostě, proč, pokud jim to/nebo mě samotnému není blízké a nevidíme v tom pro sebe nějakou přidanou hodnotu, mám zpátky tahat k PC/mobilu, od kterého je pracně alespoň na chvíli dostávám. V současné covidové době je to pro mě ještě prioritnější.

Pokud to pro mě/mé dítě bude koníček a bude se chtít v tom porovnávat s dalšími a sledovat své výkonností křivky, super, rád ho v tom podpořím. Pak je situace jiná. Stejně tak, pokud bude mít výkonnostní ambice. Případně možná od určitého věku určitě nad 10,12+... ale u mladších děcek a různých přípravek, podpoře hýbací aktivity mi to nic nedává. Já osobně taky žádné tabulky pro své sportování v mládí nepotřeboval a z několika aktivit, které mám za sebou, a práci s dětmi (dětské tábory) jsme taky toto nepotřebovali a nepotřebujeme.

Takže i pro mě je to otázka: od jaké úrovně, věku a proč je to nutné. Pokud to dělat nebudu, rozuměj, nebudu pravidelně vyplňovat nějaká data buď já, nebo mé dítě - tak argument, že to budu mít u i nyní placených tréninků dražší (nebo jiné znevýhodnění), protože další Velký bratr nebude nasycen a ukojen, je pro mě velmi osobně nepříjemný. Uznávám, možná profesní postižení. A velmi pravděpodobně budu pro své děti hledat jiné pravidelné volnočasové aktivity, které na tomto přístupu netrvají.

Tolik z mého osobního pohledu rodiče.

Asi bych na to šel prakticky obráceně - ukazovat výhody, možnosti... spíše co to konkrétně tomu, kdo to vyplňuje přinese, než to stavět na rovinu: když to o sobě neřekneš a někam nenapíšeš, si "méněcenný" a tu zábavu kolem si nezasloužíš. Trochu cíleně přeháním, samozřejmě. A pak efekt: jakmile za to dám jakoukoli cenou odměnu, nevyhnu se podvádění, vymýšlení, že jsem s dítětem dělal to nebo to, že jsme pravidelně trénovali, jenom proto, aby dostal kredity, odměnu atp. Vidím domácí úkoly a jak se k nim rodiče se tam staví - prakticky, jak teď žena učí. Všichni dostanou domácí úkol - cíl je asi všem jasný. Ze skupiny 20 dětí ho čtvrtina vypracuje samo, druhá čtvrtina - vypracují rodiče, třetí čtvrtina - vypracuje za dítě sourozenec, zbytek zapomene, neudělá. Co mi toto v nějakém systému řekne? Kterým z těch dětí dám "kredity"? Není to úplně to samé, vím. A zároveň co pak dítě, které by třeba chtělo, ale má neschopné, ignorující, líné nebo neochotné rodiče? Budu ho znevýhodňovat v kolektivu díky tomu? Případně ocením kreditem vyplněný libovolný blábol, jen aby od toho měl rodič rychle pokoj a dítě nebylo kolektivně znevýhodněno? Spousta otázek.
 
Upraveno:
Taky přidám svoji trošku do mlýna.

Své děti na tréninky něčeho dávám, protože je to baví, hýbou se venku a díky tomu vypadnou od PC, mobilu atp. A chtěl bych, aby jim to vydrželo. Nemyslím, že by z nich měly být profesionální sportovci, třeba to vyjde a osud je tam nasměruje, ale spíše si to nemyslím. Mnohem raději budu, když je to bude bavit a dostanou se na nějakou základní hobby úroveň - aby danou aktivitu obstojně znali a třeba jednou v životě se v tom našli. A je jedno, jestli to bude atletika, volejbal, fotbal a nebo golf. Nevidím důvod, proč bych pro tento svůj cíl potřeboval vyplňovat tabulky, o kterých se domnívám, že pro mě jako rodiče a pro ně jako děti jsou zcela zbytečné a nevidím v tom pro sebe ani je přidanou hodnotu. A zároveň nevím, jestli bych chtěl, aby k tomu děti/rodiče byly v rámci venkovních aktivit nuceni jakýmkoli způsobem (bombony, aktivitami, kreditem)... prostě, proč, pokud jim to/nebo mě samotnému není blízké a nevidíme v tom pro sebe nějakou přidanou hodnotu, mám zpátky tahat k PC/mobilu, od kterého je pracně alespoň na chvíli dostávám. V současné covidové době je to pro mě ještě prioritnější.

Pokud to pro mě/mé dítě bude koníček a bude se chtít v tom porovnávat s dalšími a sledovat své výkonností křivky, super, rád ho v tom podpořím. Pak je situace jiná. Stejně tak, pokud bude mít výkonnostní ambice. Případně možná od určitého věku určitě nad 10,12+... ale u mladších děcek a různých přípravek, podpoře hýbací aktivity mi to nic nedává. Já osobně taky žádné tabulky pro své sportování v mládí nepotřeboval a z několika aktivit, které mám za sebou, a práci s dětmi (dětské tábory) jsme taky toto nepotřebovali a nepotřebujeme.

Takže i pro mě je to otázka: od jaké úrovně, věku a proč je to nutné. Pokud to dělat nebudu, rozuměj, nebudu pravidelně vyplňovat nějaká data buď já, nebo mé dítě - tak argument, že to budu mít u i nyní placených tréninků dražší (nebo jiné znevýhodnění), protože další Velký bratr nebude nasycen a ukojen, je pro mě velmi osobně nepříjemný. Uznávám, možná profesní postižení. A velmi pravděpodobně budu pro své děti hledat jiné pravidelné volnočasové aktivity, které na tomto přístupu netrvají.

Tolik z mého osobního pohledu rodiče.

Asi bych na to šel prakticky obráceně - ukazovat výhody, možnosti... spíše co to konkrétně tomu, kdo to vyplňuje přinese, než to stavět na rovinu: když to o sobě neřekneš a někam nenapíšeš, si "méněcenný" a tu zábavu kolem si nezasloužíš. Trochu cíleně přeháním, samozřejmě. A pak efekt: jakmile za to dám jakoukoli cenou odměnu, nevyhnu se podvádění, vymýšlení, že jsem s dítětem dělal to nebo to, že jsme pravidelně trénovali, jenom proto, aby dostal kredity, odměnu atp. Vidím domácí úkoly a jak se k nim rodiče se tam staví - prakticky, jak teď žena učí. Všichni dostanou domácí úkol - cíl je asi všem jasný. Ze skupiny 20 dětí ho čtvrtina 10 vypracuje samo, druhá čtvrtina - vypracují rodiče, třetí čtvrtina - vypracuje za dítě sourozenec, zbytek zapomene, neudělá. Co mi toto v nějakém systému řekne? Kterým z těch dětí dám "kredity"? Není to úplně to samé, vím. A zároveň co pak dítě, které by třeba chtělo, ale má neschopné, ignorující, líné nebo neochotné rodiče? Budu ho znevýhodňovat v kolektivu díky tomu? Případně ocením kreditem vyplněný libovolný blábol, jen aby od toho měl rodič rychle pokoj a dítě nebylo kolektivně znevýhodněno? Spousta otázek.
Jako psychologicko filozofický rozbor je to určitě zajímavé, ale @mkopcak chtěl poradit jak co nejsmysluplněji splnit podmínky pro dotaci. 😜
 
Jako psychologicko filozofický rozbor je to určitě zajímavé, ale @mkopcak chtěl poradit jak co nejsmysluplněji splnit podmínky pro dotaci. 😜

Uznávám. :) No, potom jednoduše... sebrat partu rodičů, pozvat je na pivo, říct jim přesně, co kde mají vyplnit a jak často a je to, případně to vyplnit rovnou na místě. :) Takhle se to při žádostech o dotace dělá, ne? Teda, slyšel jsem. :-D
 
Upraveno:
Ale když už jsme u toho psychologického úhlu pohledu tak mohu napsat, jak jsem k tomu přistupoval já. Do žádných sportů jsem svoje děti nenutil. Co chtěli zkusit to mohli, ale jakmile se rozhodli tak tomu museli dát šanci. To, že po prvním tréninku tenisu chlapec přišel, že už tenis hrát nechce, protože ho nebaví pinkat o zeď, jsem nebral. Zaplacený kurz hezky dochodil. Žádný následky to na něm nenechalo. Tenis hraje rád a poměrně dobře.;)
 
Uznávám. :) No, potom jednoduše... sebrat partu rodičů, pozvat je na pivo, říct jim přesně, co kde mají vyplnit a jak často a je to, případně to vyplnit rovnou na místě. :) Takhle se to při žádostech o dotace dělá, ne? Teda, slyšel jsem. :-D
To je slovo do pranice ... :up:;)
 
Upraveno moderátorem:
Martine, to co chceš jsou dvě roviny , jedna sportovní a druhá peněžní ( dotace), pěkně je rozděl a ze sportovní musí vycházet dotační a naopak.
Děti máš, takže jsi znalý duše dětí , čím popudíš a čím pohladíš, pochválíš.
Radit ti nemohu/ nebudu jen ti uvedu jeden příklad (vysledovat jsem ho z nedělního tenisu, kde souběžně probíhali tréninky hobby fitnes). Byla změna trenéra a oba tréninky byly cca shodné, protože druhý trenér přebral osazenstvo a ostatní od prvního, jen to nějak po čase zkomíralo, proč ? Nemělo to tu správnou šťávu, prvně bylo na každem tréninku kousky ovoce a pití a hlavně jen chvála každému za povedené, nikoli jen vyzdvihování nejlepších.
A dětské srdce taky chce chválit , byť jen za maličkost , např, že se správně postavil k úderu a že mu to nejde on se taky vyhraje a z každého TW nebude. A ty máš srdce na to abys to zvládl, věřím ti, že to dokážeš skloubit s tím nesmyslem “ oběžníkem” dotací, tam potřebuješ jen ostrou tužku, protože výsledky tvůj golfový potěr má.
 
Předně děkuji všem (@macdav , @Jerry , @requo , @Mirek_62 , @bohumil.koval ) za ochotu věnovat mým problémům čas. V podstatě jste shrnuli všechny mé obavy a problémy, které v rámci této části provozu mám. Musím říct, že mám to štěstí, že nemusím děti nutit do hry samotné. S nadšením hrají, trénují, plní má cvičení, zde na problém nenarážím. A asi bych se s tímto stavem mohl smířit a nebylo by nutné cokoli řešit.

Je mi však líto nechat ležet bokem peníze, které by nám všem pomohli - mě by umožnili sehnat více trenérů a lépe je platit, koupit lepší tréninkové pomůcky, organizovat lepší dětské turnaje a tábory atd. A z toho budou jednoznačně profitovat i ty děti. Ale bez součinnosti rodičů a jejich zapojení na tyhle peníze prostě nedosáhnu...
 
Je mi však líto nechat ležet bokem peníze, které by nám všem pomohly - mě by umožnily sehnat více trenérů a lépe je platit, koupit lepší tréninkové pomůcky, organizovat lepší dětské turnaje a tábory atd. A z toho budou jednoznačně profitovat i ty děti. Ale bez součinnosti rodičů a jejich zapojení na tyhle peníze prostě nedosáhnu...
A takhle bych to podala rodičům ;)
 
A takhle bych to podala rodičům ;)

Marti jak to funguje u vás? Ty máš 2 děti poměrně hodně zažrané do repre klubu. Je nutné si u vás vést tréninkový deník? Hodnotí se nějak samotné tréninky? Postupují děti v nějaké hierarchii tréninkového systému?
 
Vnímá někdo z vás (@macdav , @Jerry , @requo , @Mirek_62 , @bohumil.koval, @Marta ) sdílení dat o dítěti (co kdy a jak trénovalo) s ČGF, potažmo s R&A jako problematické?

U mně jak kdy. Jaká konkrétní data, v jakém rozsahu a proč je to nezbytné.

Asi nemám problém s vykázáním docházky a vykázáním obsahu, co se na tréninku dělalo - ať si to trenér a klub vykáže. Vadí mi případné sdílení automatické neanonymizované sady dat, co dělá mé dítě v čase mimo trénink a co samo/nebo jeho zákonný zástupce o tomto osobním čase v dobré víře trenérovi pro jeho práci soukromě nasdílí - pokud už bych je trenérovi nakonec poskytoval, protože by to bylo užitečné s ohledem na sportovní ambice dítěte. Pro účely přehledové sumarizace dat a dotace může sloužit dobře nějaká anonymizace dat. Ale i tak považuju za zbytečné, když dám malé dítě na golfový kroužek, aby toto o něm konkrétně a teoreticky dohledatelně putovalo do nějaké centrální evidence - že se někdy účastnil dva roky svého života sem tam nějakých tréninků. A tím vznikala jeho kompletní historie a nějaká dovednostní karta od "prvních" krůčků a pak se už třeba nikdy golfu několik desítek let nevěnoval.

Pokud si vyplní (eviduje) nějakou složku o svém svěřenci subjekt, který trénuje, trenér, klub, učitel, cvičitel atp - je to jeho složka, tam ať si napíše co chce, byť by i tyto údaje měl střežit jako oko v hlavě.
 
Upraveno:
Myslíš jako Honza Vopička 2.2.2021 10 chipů, 30 drivů a 50 puttů?
Osobně by mi to bylo jedno. Může to někdo využít, pokud má přístup k všem, že bude maximálně opisovat ... Nevím, kdo k tomu má přístup

Jinak teď si vzpomínám, když jsem byl naposledy - minulý týden na drivingu, tak se tam dva adolescenti o tom bavili, že si zapisují do nějakého deníku.... tak to asi bude ono.
 
Nevím o tom, že by někdo něco vyplňoval a sdílel. Ale třeba mám jen málo informací.

Jedním z cílů tréninkové evidence a potažmo i práce ČGF je sbírání dat o těch, na které posílají nějaké peníze. Je to asi logické, chtějí mít nějaké závěry k podpoře, kterou poskytují. Jako jeden z benefitů uvádějí, že právě pak různé přestupy dětí z jejich domovských klubů směrem vzhůru ve výkonnostní pyramidě jsou mnohem snazší a lze tak plynule navazovat a rozvoji tak významně pomoci. Vše samozřejmě ošetřeno v rámci GDPR a práce s osobními údaji, o realitě si samozřejmě každý můžeme myslet svoje.

A je tu právě i ta druhá strana, kterou zmiňuje @requo , kde tato data mohou být potenciálně zneužita k nějaké cílené reklamě, sledování osobního času,...Mne tento pohled nenapadl a proto se na to ptám...
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom