Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Florida 2020 - 6. Ještě nebalíme, ale ...

1579085979991.png
Ne vše, co bylo nutné, bylo ale již zajištěno. První věc, kterou jsme museli vyřídit byla takzvaná ESTA. „Registrace ESTA umožňuje cestování do USA bez víz. Stačí vyplnit jednoduchý internetový formulář, uhradit poplatek a můžete vycestovat do Ameriky“. To je citace ze stránek www.chcidoameriky.cz , které vřele doporučuji všem prvocestovatelům do USA podrobně prostudovat. To co se prezentuje jako velice jednouché a snadné, mívá obvykle nějaký ten "fly in the ointment". V tomto případě tomu tak není. Vyplnění ESTA je v češtině a opravdu to je vcelku jednoduchá záležitost a pokud nejste teroristou, islamistou nebo jiným podobným živlem, druhý maximálně třetí den máte vyřízeno.

Další problém k řešení jsou hole. Vzít, či nevzít si s sebou vlastní hole, toť otázka. Z resortu jsme dostali nabídku, že si můžeme pronajmout hole na místě za 60 USD. A pozor! Na celou dobu pobytu. To je velice lákavé, vzhledem k tomu, že doprava s Lufhansou, kterou jsme měli letět úplně původně vychází na 200€ za jednu cestu. Na druhou stranu k zapůjčení je tam pouze standardní set Wilson a určitě to nebude top model. Třetí možností je standardní půjčovna s opravdu širokým výběrem slušných setů, kde by vyšlo zapůjčení na celou dobu pobytu zhruba na 350 USD včetně dopravení do místa pobytu a zpětného vyzvednutí. To sice vyjde levněji, než dopravit si vlastní nádobíčko, ale nesmíte pak vzteky zlomit driver, protože to se ta legranda pak výrazně prodražuje. Zvolili jsme tedy nakonec cestu nejúspornější a nechali jsme si přes Zdeňku zarezervovat sety v resortu.

Těsně před podepsáním smlouvy se objevila výhodnější nabídka letu od Swiss Air. Šlo o úsporu téměř tří tisíc na jednu zpáteční letenku, tak dostala Lufthansa pá,pá. A mělo to nečekaně další bonus. Když jsem pak následně studoval podmínky Swiss Air, zjistil jsem, že z Curychu operuje náš let jiná letecká společnost (Edelweiss), která praktikuje kromě odbavení jednoho zavazadla i odbavení jednoho golfového bagu zdarma. Vyluštil jsem to v angličtině, takže žádná jistota to nebyla. Naštěstí mám ale svou Zdeňku. Ta mi to vykomunikovala a ukázalo se, že za let z Prahy do Curychu zaplatíme za bag 80€ a do Tampy pak opravdu nic. Na zpáteční cestě to pak už nikdo neřeší, takže bychom už ani těch 80€ do Prahy nemuseli platit. 20 € už stojí za to hrát vlastními holemi. Takže nakonec si přeci jen bereme svoje mazlíky, na které jme zvyklí a se kterými nám to lítá krásně … alespoň sem tam. Teď , když o tom přemýšlím, má to jednu nevýhodu. Nebude na co se vymlouvat. Z cizími holemi by se dalo spousta nepodařených ran vysvětlit špatnou délkou a tuhostí shaftu, nevhodným bounce, vytlučenými drážkami a spoustou jiných nesmyslů. Ale co, všichni na tom budeme stejně.

Nakonec pak tu byla ještě jedna maličkost, která nás trápila. Tou maličkostí byla velikost našich „maličkostí“. A to zejména z ohledem na délku letu z Curychu do Tampy a všeobecně známý neprostor na nohy v economy class. Žádný z nás není drobeček pokud se týká výšky a Lukáš navíc s sebou všude nosí toho svého „Milana“. Sponsora na business nebo first se nám přes veškeré vynaložené úsilí nepodařilo ulovit. Kdybych to věděl dřív a chodil se svou láskou na takových 5-6 muzikálů ročně, jezdil s ní do zahradnictví „Dvořák a syn“ 5-6 krát měsíčně, neměl "blbý kecy" u seriálů a konečně povolil toho psa, možná by to klaplo a místo podbití střechy by mi dopřála trochu toho pohodlí. Takhle dlouhodobě já ale plánovat nedokážu. Zpět k tématu dlouhých nohou. V tento okamžik se musím naprosto nestydatě pochválit. Aniž bych za tím účelem úkoloval svou oblíbenkyni Zdeňku Průchovou, dokázal jsem se zaregistrovat na stránky letecké společnosti Edelweis, operující let do Tampy a on-line zarezervovat a zaplatit poslední volná místa v první řadě za přepážkou do business třídy. Podle toho, že sedadla u dveří a tyto první řady v economy třídách byly jediné, kde byly na schematu letadla označené rezervace, jsem pochopil, že jsou lepší než ty ostatní. Stálo to na naše 700,- za jednu cestu a sedadlo, takže pokud jsem to zaplatil na nějaký úplně jiný let nebude to až tak tragická finanční újma.
 
Upraveno moderátorem:
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom