Drop nehratelného míče

doktordee

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze

Feedback
+0 / 0 /-0
O víkendu se mi přihodila "zajímavá" situace a nevěděl jsem jak ji řešit a kolik hráč vlastně zahrál. Vynasnažím se co nejpřesněji popsat situaci.

Poznámka: Co tu není popsáno se nestalo.

Hráče jsem nezapisoval.
Hřiště Černý Most, jamka 6.
BB6.jpg

  • Zahrál drive.
  • Druhou poslal přímo do křoví na kopečku po levé straně grýnu.
  • Míček jsme našli do 3 minut na konci křoví po směru jamky. (červený puntík u křoví)
  • Prohlásil ho za nehratelný.
  • Zvedl ho a šel kamsi zpět dál, aby přehrál křoví na kopečku, po spojnici místa kde zvedl míček a vlajky.
  • Spustil míč z úrovně kolen a odehrál míč na grýn.
  • 2 paty.
  • Zapisovatel zapsal hráčem odsouhlasených 6.
Proběhlo podle vás vše v pořádku?
 
Upraveno:

HonzaS

Mazák fóra
Rok ZK
2017
Klub
Gc Grabšejn
HI (HCP)
20
P/L
  1. Pravák
19.jamka:
Představení

Feedback
+0 / 0 /-0
Pravidlo 19.2
Jen mi tam trochu chybí označení polohy míče (což ale není podle 14.1a nutné) a pak referenčního bodu (což také není nutné - Referenční bod: Místo na hřišti podle volby hráče, které je na zmíněné spojnici a je dále od jamky, než původní poloha míče (přičemž není dáno žádné omezení, jak daleko dozadu po spojnici lze jít):
Při volbě referenčního bodu by hráč tento bod měl něčím označit (třeba týčkem).
Jestliže hráč spustí míč, aniž by zvolil referenční bod, má se za to, že referenčním bodem je bod na zmíněné spojnici, který je stejně daleko od jamky, jako místo, kde se spuštěný míč poprvé dotkl země)
 

HonzaKulig

Aktivní člen
Jméno
Jan
Přijmení
Kulig
Rok ZK
2012
Klub
Central Golf Club
HI (HCP)
9,8
P/L
  1. Pravák
Značka
VEGA, KZG, Scotty Cameron
19.jamka:
Představení
WITB

Feedback
+0 / 0 /-0
Mel by oznacit referencni bod, ale jinak je to ok. Mi nasel, prohlasil za nehratelny, vse ok
 

doktordee

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze

Feedback
+0 / 0 /-0
Je to jak píšete. Co mě na té situaci celkem dost překvapilo, že bez jakéhokoli označení čehokoli proběhlo vše podle pravidel.

Vždy a všude mi říkali: "Dropujte správně... Označit, označit, referenční bod, označit, spustit...". Pokud mi tohle bylo prezentováno jako to správné dropování, pak jakékoli jiné není. Je tedy špatné. Proto mívám v kapse více týček, abych mohl správně označovat a dropovat. A teď se dozvím, že vlastně zbytečně. Stačí referenční bod určit. Označit ho je pouze doporučené. Stejně to dělat budu. Je to jistota a takové hezké golfové. Stejně jako vyndavání vlajky na gpýnu.🖖⛳
 

miky.tommy

Aktivní člen

Feedback
+0 / 0 /-0
Označení referenčního bodu je jen doporučení, zásadní je to, aby byla dodržela spojnice vlajka-referenční bod. Stejné je to i s markováním na grýnu, to je podle mého také jen doporučené, důležité je to, aby jsi umístil míček na jeho původní místo. Markovátko jen pomáhá určit tuto pozici. Se zavedením možnosti ponechat vlajku v jamce při patování je to trochu jiná písnička, hlavním cílem je v tomto případě zrychlení hry.
 

Ott

Aktivní člen
P/L
  1. Pravák
19.jamka:
Představení

Feedback
+0 / 0 /-0
Označení referenčního bodu je jen doporučení, zásadní je to, aby byla dodržela spojnice vlajka-referenční bod. Stejné je to i s markováním na grýnu, to je podle mého také jen doporučené, důležité je to, aby jsi umístil míček na jeho původní místo. Markovátko jen pomáhá určit tuto pozici. Se zavedením možnosti ponechat vlajku v jamce při patování je to trochu jiná písnička, hlavním cílem je v tomto případě zrychlení hry.
Nejsem si jistý s tím markováním. Přece nesmíš zvednout míček, když místo nebylo označeno.
 

doktordee

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze

Feedback
+0 / 0 /-0
Definice
Označit (Mark)
• Označit místo, na kterém míč v klidu leží, a to buď:
Položením markovátka bezprostředně za míč nebo bezprostředně vedle něj, nebo Přidržením hole na zemi bezprostředně za míčem nebo bezprostředně vedle něj.

Toto se děje za účelem označení místa, na které musí být míč vrácen poté, co byl zvednut.

Pokud to dobře chápu, pak označit polohu míče musím pouze v případě, kdy situace vyžaduje vrácení míče na původní místo. Abych se vyhnul trestu. Co se tedy zmíněného gpýnu týká, zvednutí míče bez označení polohy určitě nebude bez trestu.

Jestliže hráč zvedne míč, aniž by měl uvedený dobrý důvod (vyjma na jamkovišti, kde hráč může míč zvednout podle Pravidla 13.1b), neoznačí jeho pozici předtím, než ho zvedne, nebo ho očistí, když k tomu není oprávněn, obdrží jednu trestnou ránu. Jestliže v rámci jednoho úkonu nebo v rámci vzájemně provázaných úkonů dojde k vícenásobnému porušení Pravidel, za které je vždy trest jedné trestné rány, viz Pravidlo 1.3c(4).
 

miky.tommy

Aktivní člen

Feedback
+0 / 0 /-0
Nejsem si jistý s tím markováním. Přece nesmíš zvednout míček, když místo nebylo označeno.
Když nepoužiju markovátko, můžu podle pravidla 14.1.a, jak i zmiňuje @doktordee, přidržet hůl. Ale to je plus-mínus v zásadě to, co jsem psal, že markování markovátkem, případně označení referenčního bodu, jen pomáhá s přesným určením, směru nebo místa.
 

Ott

Aktivní člen
P/L
  1. Pravák
19.jamka:
Představení

Feedback
+0 / 0 /-0
Když nepoužiju markovátko, můžu podle pravidla 14.1.a, jak i zmiňuje @doktordee, přidržet hůl. Ale to je plus-mínus v zásadě to, co jsem psal, že markování markovátkem, případně označení referenčního bodu, jen pomáhá s přesným určením, směru nebo místa.
Ano, není určena podoba markovátka. Ale bez opětovného umístění míčku nebo kvůli přesunu na místo, kde nebude překážet jiným hráčům, s holí v roli markovátka nesmíš pohnout.
Pravidlo 14.1a výslovně říká, že za zvednutí míče bez označení místa markovátkem nebo holí, dostane hráč trestnou ránu.
A i když o tom pravidla nepíší, počítá se asi s inteligencí hráčů, kteří označení holí budou využívat jen ve chvíli, kdy umísťují míč při povoleném stavení na krátce střižených plochách, nebo když při puttování potřebujete očistit míč, od něhož už jste zvedl markovátka a ta hůl tam nezůstane ležet.

Výjimka je jen pro zvednutí míče, pokud hráč bude využívat úlevu.
 

miky.tommy

Aktivní člen

Feedback
+0 / 0 /-0
Ano, není určena podoba markovátka. Ale bez opětovného umístění míčku nebo kvůli přesunu na místo, kde nebude překážet jiným hráčům, s holí v roli markovátka nesmíš pohnout.
Pravidlo 14.1a výslovně říká, že za zvednutí míče bez označení místa markovátkem nebo holí, dostane hráč trestnou ránu.
A i když o tom pravidla nepíší, počítá se asi s inteligencí hráčů, kteří označení holí budou využívat jen ve chvíli, kdy umísťují míč při povoleném stavení na krátce střižených plochách, nebo když při puttování potřebujete očistit míč, od něhož už jste zvedl markovátka a ta hůl tam nezůstane ležet.

Výjimka je jen pro zvednutí míče, pokud hráč bude využívat úlevu.
ok, pak je lepsi pouzit markovatko ;)
 
  • To se mi líbí, Shot!
Reactions: Ott
WebGolf.cz
Velký dík za spolupráci a podporu 19.jamky v roce 2021 patří (více info):
Nahoru