Cvičný putt a cvičný chip při turnaji

alda

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
 Nedavno jsem byl na turnaji a zase jsem po dlouhe době vyfasoval skvělého spoluhrace. Vůbec radeji nevzpomenu hlasite vykriky od projevu radosti az po nadavky a zklamani z hrani. Ale to, ze si klidne zahraje cvicny putt po skonceni svého puttovani před mym zaverecnym puttem, kdy jsem byl ve hre mne trochu dostalo. A na jedne jamce si dokonce hodil na zem novy micek a vyzkousel chip ze stejne pozice. To uz jsem nevydrzel a ozval jsem se, ze něco takového by si nemel dovolit při turnaji. Zacal se omlouvat, ze se chtěl uklidnit. Jak toto spravne resit? Rozhodciho?
 

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
Re: to zas byl jednou turnaj

1. putt po skončení - beztrestné, pokud má již sám dohráno a není v podmínkách soutěže zakázáno cvičení na právě dohrané jamce (což asi nebylo, pokud to nebyl PRO turnaj :))... Druhá věc je, že si ještě hrál ty - zde bych to řešil domluvou mezi hráči - upozornit ho - třeba si jen nevšiml a neuvědomil. Jinak informovat rozhodčího, který by jej nejspíšnijak nepenalizoval (nenapadá mě podle jakého pravidla), ale upozornil jak se věci mají, protože jediný možný trest by asi bylo DQ za prohřešek proti etiketě, ale to mi příjde příliš tvrdé... Jedině, že by to tak dělal pořád.
2. cvičný chip - chápu to tak, že zahrál chip (nejspíš blbě = tzn. jamku zatím nedohrál) - hodil si nový balon na zem a zahrál si ho znova. Hm :) zde je otázka co bylo dál, ale předpokládám, že jamku pak dohrál původním míčem a ten druhý měl jen jako "cvičný"... Tzn. tímto jedním aktem porušil dvě pravidla - Hra nesprávným míčem (15-3) a cvičení během kola (7-2) - dostane ale za to pouze jeden souhrnný trest (protože to byl jeden akt) = 2 tr. rány a vyřešeno (cvičný chip se do výsledku nepočítá) - jamku dohraje původním balonem... Jó pokud by to byl vyčůránek znalý pravidel, tak by mohl ten původní prohlásit za nehratelný - pak by dostal jen jednu trestnou a jamku by ale musel dohrát tím novým míčem (každopádně zde bysme pak řešili, jestli to prohlášení o nehratelném míči pronesl zavčas a zdali ten nový spustil korektním způsobem a nebo si jej jen tak "hodil z kapsy - ale to už je zbytečně složitá konstrukce a navíc to tak asi nebylo :))... Pokud si v takovéto situaci nejsi jistý jaký trest by měl dostat - tak to pak oznámit rozhodčímu, jak to bylo a ten vyřkne ortel - lepší než se s hráčem dohadovat kolik a za co má vůbec trestných atd...

Takže shrnutí - za první případ jen domluva - "kámo, tohle se přece nedělá a dej si na to prosím pozor". Za druhou situaci - 2 trestné a hotovo.
 

wasp

Aktivní člen
Re: to zas byl jednou turnaj

Pokud by byl "vyčůraný", tak by nehlásil před čipem nehratelný míč, ale provizorní míč s tím, že ten původní míč nevidí a neví, kde je. Pak by nemohl dostat žádný trest.
 

requo

Guru fóra
Tým 19.jamky
Jméno
Michal
Přijmení
Šatal
Rok ZK
2015
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
+- 23
P/L
Pravák
Značka
Ping
Rozhodčí ČGF
III.třída
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze
(btw. upravil jsem název tématu pro lepší orientaci - původní název: "To byl zase turnaj")
---

Hm, pokud se omluvil a po upozornění svého chování zanechal (pravděpodobně si byl vědom, že se to dělat nemá), měl bych pak situaci dál řešit u rozhodčího? Podle mého názoru ne, při puttování. U toho chipování bych ale sám váhal, jak se zachovat, pokud by to bylo jednou a viditelně v afektu, tak bych na to jen upozornil a asi to dál (byť bych sám tedy tím porušil pravidla) situaci asi neřešil.
 

wasp

Aktivní člen
Ten trest ( 2 trestné ) za cvičný čip dle pravidel , ale i korektnosti k ostatním hráčům v turnaji, odpustit prostě nelze ( pokud vím, že je to trestné, což Alda nevěděl ). Pokud  by ten hráč dostal 2 trestné rovnou, určitě by svůj kousek už nezopakoval ani v tomto turnaji ani v turnaji budoucím...
 

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
wasp: no s tou provizí to už by bylo moc a to bych ho jako rozhodčí přečural ja :), protože na to existuje "rozhodnutí", které toto řeší a říká, že takovýto míč není provizí (ale míčem ve hře) ať hráč říká co chce - protože provizi lze hrát pouze pokud je reálná obava, že je míč mimo hřiště a nebo ztracen mimo vodu.. což u čipu rozhodně nehrozí... Každopádně dobrá poznámka o zneužívání pravidel :)...

Requo: ne není určitě nutné řešit dál u rozhodčího ten cvičný putt "mimo pořadí" - to jen v případě, že by ten hráč nějak brblal nebo se chtěl hádat nebo co já vím... Ale to bych opravdu viděl jen jako nepozornost, která se může stát...
 

JardaK

Guru fóra
Klub
Beřovice
19.jamka:
Představení
RazoR: Ale hrozí to i u chipu být mimo hřiště, mě neznáš :) Stačí 40m chip do greenu za kterým je kousek aut a povedená topinka :) 
 

wasp

Aktivní člen
Pokud by nahlásil provizorní ránu tím způsobem, který jsem popsal ( výsledkem své rány si není jistý, neví kde je míč a nevidí jej ), může bez problémů a bez obav z trestu ( z rozhodnutí )  hrát provizorní míč. Hrát by jej nemohl jen a pouze v případě, kdy by míč byl jasně vidět a někdo ze spoluhráčů jej na to upozornil a nebo někdo ze spoluhráčů mu jasně řekl před odehráním, že přesně ví kde je míč a že se určitě najde. 
 

doktordee

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze
Takže abych se v tom vyznal - po dohrání jamky si mohu dát cvičný putt i chip. Hlavně nezdržovat a nerušit.

Pokud zahraju chip a po něm provizorní míč, byť k tomu nebyl relevantní důvod, a bude v lepší pozici než míč původní, mohu původní prohlásit za nehratelný. Nicméně nemohu hrát míč provizorní ale musím vzít korektní úlevu. Tedy hrát nový na 2 hole od místa kde míč leží anebo z původního místa. Je to tak?
 

wasp

Aktivní člen
1. po dohrání jamky - ano, přesně jak jsi napsal
2. pro provizorní míč musí být relevantní důvod, tedy měla by být pochybnost, zda se míč najde. Pokud míč však není fyzicky vidět, může hráč tvrdit, že si není jist, že míč najde a pokud mu to ve flightu nikdo nerozporuje, může beztrestně odehrát  provizorní míč ( musí to však nahlásit ) . Pokud se najde míč původní, musí hrát míčem původním bez ohledu, kde oba míče leží. V žádném případě nesmí pokračovat provizorním.
Ta finta s provizorním míčem po čipu byla myšlena spíše jako teoretická možnost., ale zažil jsem to však několikrát u drivů. Spoluhráč zadrivoval a nedal podařený drive. Míč  nebyl vidět, ale bylo celkem jasné, že se najde. Následně  si chtěl zahrát  cvičný drive, tak nahlásil provizorní míč ( nikdo to nerozporoval ) a  odpálil druhý drive. Pak samozřejmě našel původní míč, kterým jamku dohrál. Je to sice obejití pravidla o tréninku při hře, ale pokud to někdo nedělá často a nezdržuje se tím hra, proč ne. Je to využití znalosti pravidel...
3. míč mohu prohlásit za nehratelný vždy, pak se postupuje, jak jsi popsal ( 2 hole nebo původní místo, trestná rána )
 

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
2. Jak píše wasp a psal jsem to i já dříve - MUSÍ být RELEVANTNÍ DŮVOD pro zahrání provize (citace pravidel: může být ztracen mimo vodní překážku a nebo může být mimo hřiště). Pokud relevantní důvod není (např. je jasně vidět kde míč leží a že je v pohodě, jednoznačně je utopený ve vodě apod., samozřejmě dle aktuálních okolností) pak nemá hráč na provizi nárok a i když provizi "nahlásí", nemá to absolutně žádnou váhu a jedná se o NOVÝ MÍČ odehraný z původního místa z jednou trestnou... Takže bacha na to, protože to pak může vést k dalším problémům :)...
3. ještě je u nehratelného míče třetí možnost po lajně místo-jamka -> dozadu;-)... A míč mohu prohlásit za nehratelný kdekoliv na hřišti, KROMĚ vodní překážky;-)...
 
WebGolf.cz
Velký dík za spolupráci a podporu 19.jamky v roce 2020 patří (více info):
Nahoru Bottom