Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Co se golf může naučit od MMA

Aneb pár mých osobních, neobjektivních a zaujatých postřehů ohledně prezentace českého golfu a MMA na sociálních sítích.

Včera se v O2 areně konal ZÁPAS STOLETÍ. Ač MMA nijak zvlášť neholduju, tohle mi neuniklo. Proč? Protože to promo dělá Oktagon MMA fakt skvěle a já jim v tom fandím. Český golf se má ještě hodně co učit.

Pořád se ptáme: jak přilákat nové golfisty? Jak to udělat, aby víc lidí začalo hrát golf? A přitom by stačilo využít na maximum sílu sociálních sítí tak, jako to dělají v Oktagonu. Jen naprosté minimum českých profesionálních golfistů je aktivní na Instagramu a má nějaký dosah. Přitom by pro začátek stačilo třeba sdílet s lidmi svůj trénink, přípravu, posilovnu, dlouhé drivy na hřišti nebo cestování a ukázat lidem, že život profesionálního golfisty není jednoduchý. V dnešní době, kdy by si tím mohli vydělat i nějakou (hezkou) kačku navíc, a mohli by mít sílu na to zbořit pár předsudků, které lidi ke golfu mají.

Udělala jsem si takovou malou statistiku (viz níže). Zaprvé jsou to nejsledovanější sportovci z českého OKTAGONU v porovnání s nejsledovanějšíma golfistama. I tady bohužel platí, že ženy golfistky suverénně drtí chlapy. I když ta čísla jsou spíš k pláči. Nejznámějším zápasníkem je Conor McGregor. Jak si vede na sociálních sítích oproti Tigeru Woodsovi? A co ženy ve světě? Organizaci OKTAGON MMA sleduje na IG přes 140 tisíc lidí. Českou golfovou federaci, potažmo PGA of Czech Republic sleduje tisícovka lidí. Btw. zápasníci OKTAGONU jsou mj. odměňováni i za to, jak aktivní jsou na sociálních sítích a kolik mají followerů. V rámci organizace mají i mediální a rétorická cvičení. Na to, že by to měli být vymlácený hlavy, tak mají skvělý vyjadřovací schopnosti, jejich projev je suverénní a navíc má hlavu a patu.

Jasně že nelze srovnávat MMA a golf. Ale lze srovnávat třeba přístup a prezentaci čelních představitelů obou sportů. Ondřej Novotný vs kdokoliv z České golfové federace. Bojové sporty i golf zajímají jen určitou (malou) skupinu lidí a na sportovních serverech naleznete oba sporty pod kolonkou „ostatní sporty“. MMA je zápas na 3x 5 minut ale co takhle fanouškovi ukázat co všechno tomu předchází a jak to celé začalo. Golf je hra na 1x 5 hodin (za doprovodu uspávacího komentátora) a to je všechno. Není za tím něco víc? Nejde to dělat líp? Můžete se rozhodnout proniknout k co nejširšímu spektru lidí a využít naplno moderních technologií, nebo si dál žít v uzavřené bublině.

P. S. Vím, že tohle srovnávání sportů může trochu pokulhávat a že srovnávám neporovnatelné, tak to shrnu takto. I moje máma zná Karlose „Terminátora“ Vémolu a má na něj nějaký názor. Na Kláru Spilkovou asi žádný názor nemá, protože ji pravděpodobně nikdy neviděla. Nemluvě o dalších hráčích.

Zdroj: https://belsanova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=734952

Fiction vs Non-Fiction.png
 
2. Nejvyšší návštěvnost golfových hřišť spadá na muže ve věku 50 - 60 let. Něco mi říká, že ten moc aktivní na Instáči nebude:).

U nás je to spíš cca 35 - 45 let.
A na IG nás sleduje 33% ve věku 25-34 a hned v závěsu 29% ve věku 35 - 44. Třetí nejpočetnější skupina je 16% ve věku 45 - 54 let, takže to našim hráčům vcelku odpovídá.
 
U nás je to spíš cca 35 - 45 let.
A na IG nás sleduje 33% ve věku 25-34 a hned v závěsu 29% ve věku 35 - 44. Třetí nejpočetnější skupina je 16% ve věku 45 - 54 let, takže to našim hráčům vcelku odpovídá.

No to lze také vysvětlit tím, že mladší IG mají, zatímco starší ne. Takže to vlastně neříká vůbec nic:).
 
Nejvyšší návštěvnost golfových hřišť spadá na muže ve věku 50 - 60 let. Něco mi říká, že ten moc aktivní na Instáči nebude:)
Už zase si mě bereš do huby??? :p :p :p
 
No to lze také vysvětlit tím, že mladší IG mají, zatímco starší ne. Takže to vlastně neříká vůbec nic:).

Né, to já původně myslela statistiku hráčů, kteří u nás hrají. Že převažuje věková kategorie 35 - 45 let a IG tenhle pohled vcelku podporuje. :)
 
Třeba Štefko Páleník - učitel matematiky na ZŠ :D ale zároveň výborný golfista, který obvzlášť letos ukázal, co v něm je.
Když se u nás golfem neuživí, tak musí dělat i něco jiného. Jinak to jméno slyším poprvé, takže … ?
A kolik dalších státních zaměstnanců je PRO, není to jen výjimka?
 
Když se u nás golfem neuživí, tak musí dělat i něco jiného. Jinak to jméno slyším poprvé, takže … ?
A kolik dalších státních zaměstnanců je PRO, není to jen výjimka?
Státních netuším, ale troufám si říct, že alespoň pro 1/3 PRO není golf hlavní zdroj příjmu peněz. (myšleno v ČR samozřejmě)
 
Ano znám taky jednoho ” nadějného “ olympionika , než nastoupil do TV PRIMA , byl vojákem z povolání. HCP PRO. 10-boj
Byl - jenže to ještě hrál golf jako amatér. A ten jeden olympionik (úspěšný v jiném sportu, než golf) je ta "valná většina" ???
 
Státních netuším, ale troufám si říct, že alespoň pro 1/3 PRO není golf hlavní zdroj příjmu peněz. (myšleno v ČR samozřejmě)
To nerozporuji - já reagoval na "valnou většinu státních zaměstnanců" ;)
 
To nerozporuji - já reagoval na "valnou většinu státních zaměstnanců" ;)
Tak to opravdu netuším. :D Myslím si ale, že počet prstů jedné ruky by tento počet vystihl. Já znám akorát Štefka.
 
@Mirek_62
Profíci jsou vlastně jakýsi OSVČ,
jaksi tam nikde nevidím “golfoví” Profíci, takže většina atletů a jiných individuálních sportovců jsou státnízaměstnanci mj vojáci, hasiči apod.
 
@Mirek_62
Profíci jsou vlastně jakýsi OSVČ,
jaksi tam nikde nevidím “golfoví” Profíci, takže většina atletů a jiných individuálních sportovců jsou státnízaměstnanci mj vojáci, hasiči apod.
Hele to je tvůj obecný problém, že na fórum o golfu pořád taháš něco jiného.
Ostatní tu v převážné míře píší o golfu a golfistech a tak to i chápou.

Ale dobře - vyhrál jsi, ANO MÁŠ PRAVDU. 🤭
 
V souvislosti s timto tématem a průběhem a směrem debaty se mi vrací jedna otázka, která provází můj život už dloho a dosud jsem se nedobral k pro mě uspokojivé odpovědi. Nepatři to do tohoto vlákna a sám to odsunu(nebo spíš požádám Michala o odsun) do Hospůdky, jen toto vlákno zneužiju jako oslí můstek.
Hele, já vim, že jsem geront, dinosaur a bůví co dalšiho vyhynulēho nebo k vyhynutí odsouzeného ale zkuste přesto někdo staříkovi vysvětlit tu přidanou hodnotu těch vašich IG, FB, TW. Chápu oborově zaměřené virtuálni prostory (jako jsme třebas mi tady na jamce) ale jinak mi smysl naproto uniká. Nechci se nikodo dotknout natožpak urazit ale z mýho úhlu pohledu v podstatě jen dobrovolně předáváte ovladač od svejch životů do nějakýho Matrixu, kterýho z nějakých, mě skrytých, pohnutek toužíte být součástí. Možná jsem jen zaslepenej tupoun, ale fakt to nechápu.
 
Upraveno:
Před dvěma hodinama jsem se probral z narkózy. Zavolal jsem to ženě (vypadala že má radost), mámě, dětem a do práce. Představa, že vezmu foťák, vyfotim se v tej nemocniční kamizole a s nějakým dojemným komentářem to zveřejním na internetu, mi přijde tak úchylná, že se mi z toho až povolujou stehy. Míň úchylný by mi připadalo i to, kdyby mě tu ve spánku ve výtahu vojel zřízenec.
 
V souvislosti s timto tématem a průběhem a směrem debaty se mi vrací jedna otázka, která provází můj život už dloho a dosud jsem se nedobral k pro mě uspokojivé odpovědi. Nepatři to do tohoto vlákna a sám to odsunu(nebo spíš požádám Michala o odsun) do Hospůdky, jen toto vlákno zneužiju jako oslí můstek.
Hele, já vim, že jsem geront, dinosaur a bůví co dalšiho vyhynulēho nebo k vyhynutí odsouzeného ale zkuste přesto někdo staříkovi vysvětlit tu přidanou hodnotu těch vašich IG, FB, TW. Chápu oborově zaměřené virtuálni prostory (jako jsme třebas mi tady na jamce) ale jinak mi smysl naproto uniká. Nechci se nikodo dotknout natožpak urazit ale z mýho úhlu pohledu v podstatě jen dobrovolně předáváte ovladač od svejch životů do nějakýho Matrixu, kterýho z nějakých, mě skrytých, pohnutek toužíte být součástí. Možná jsem jen zaslepenej tupoun, ale fakt to nechápu.

Určitě, rozumím otázce a pokusím se vysvětlit. V dnešních době mají sociální sítě a hlavně Instagram opravdu velkou moc. Záleží na tom, jak to kdo umí uchopit (o tom viz výše). Je tam spousta osobností, ale i "celebrit", které si tím hodně dobře vydělávají a firmy přišly na to, že je to hodně dobrý business. Já osobně tuhle síť pro svůj život nepotřebuju a nemám touhu tam něco sdílet, ale chápu moc dobře např. firmy, které skrz IG propagují svůj business. Třeba kosmetické firmy to dělají dobře a využívají spolupráce s blogery nebo instagramery ("influencery" - nemám ráda ten pojem). A pak třeba mj. právě i sportovci z toho můžou mít dost fajn business díky těm spolupracím s firmami. Buď dostávají barterem různé věci, nebo mají placené spolupráce, příp. affiliate linky. Odvíjí se to od toho, kolik mají (relevantních) sledujících, na jakou oblast se zaměřují a jaký mají dosah atd. Je to skvělý nástroj, pokud chceš propagovat svoji firmu, svůj produkt. I my jsme tuhle spolupráci zkoušeli. Ovšem v oblasti golfového hřiště je hrozně těžké změřit, jaký to má dopad a co to té firmě reálně přineslo. Naproti tomu pokud chcete změřit, kolik se přes nějakou blogerku prodalo např. řasenek, je to jednoduchý, jasně prokazatelný, je vidět, ke kolika lidem se to dostalo a kolik lidí si ji nakoupilo. To třeba reklama v televizi neukáže.
 
Určitě, rozumím otázce a pokusím se vysvětlit. V dnešních době mají sociální sítě a hlavně Instagram opravdu velkou moc. Záleží na tom, jak to kdo umí uchopit (o tom viz výše). Je tam spousta osobností, ale i "celebrit", které si tím hodně dobře vydělávají a firmy přišly na to, že je to hodně dobrý business. Já osobně tuhle síť pro svůj život nepotřebuju a nemám touhu tam něco sdílet, ale chápu moc dobře např. firmy, které skrz IG propagují svůj business. Třeba kosmetické firmy to dělají dobře a využívají spolupráce s blogery nebo instagramery ("influencery" - nemám ráda ten pojem). A pak třeba mj. právě i sportovci z toho můžou mít dost fajn business díky těm spolupracím s firmami. Buď dostávají barterem různé věci, nebo mají placené spolupráce, příp. affiliate linky. Odvíjí se to od toho, kolik mají (relevantních) sledujících, na jakou oblast se zaměřují a jaký mají dosah atd. Je to skvělý nástroj, pokud chceš propagovat svoji firmu, svůj produkt. I my jsme tuhle spolupráci zkoušeli. Ovšem v oblasti golfového hřiště je hrozně těžké změřit, jaký to má dopad a co to té firmě reálně přineslo. Naproti tomu pokud chcete změřit, kolik se přes nějakou blogerku prodalo např. řasenek, je to jednoduchý, jasně prokazatelný, je vidět, ke kolika lidem se to dostalo a kolik lidí si ji nakoupilo. To třeba reklama v televizi neukáže.
Neboj, úplně tupej nejsem :D . Z hlediska bussinesu to chápu. Já jen nechápu, proč takový davy lidí jsou ochotný udělat bussines i ze svýho vlastního života, nitra, duše nebo jakkoliv to chceš nazvat.
 
@Jerry zrovna nedavno jsem mel podobnou debatku s kamaradem, co je neuzivatel techto vecicek vs ja uzivatel. Asi nejdulezitejsi je, ze ne vsichni lide uzivaji tyto matrixy stejne... facebook zacal jako prima pomocnik pro sharing dat/fotek s okruhy pratel. Nahrazoval rozesilani fotek, o kterych mnoho lidi (co na tech fotkach byli) ani netusilo, ze existuji (typicky fotky z ruznych akci...). Neexistovala zda komunikace s cizimi lidmi... dnes je to uz jakysi informacni internet, ktery navic ma tu nestastnou vlastnost, ze umi akcelerovat jakoukoliv blbost do kolosalnich rozmeru. Dava kridla lidem, kteri by se v realnem svete neumeli ani spolecne sejit v hospode. A muze se to lehce zvrhnout do apokaliptickych hrozeb. Ale to sem fakt nepatri :D Tak ci tak, na zvysovani povedomi o aktivite a cinnosti jsou socky super. Udelat golf jako cool sport a pomoci pretvorit jeho obraz na skockach tez lze dobre, protoze zajimavych videii a obsahu existuje dost i pro negolfisty.

@TatanaBel Ja skoro cely zivot delam v product managementu... a soucasna situace / rozdil mezi golfem a MMA je pomerne standardni i v jinych oborech. Mate produkt, ktery je cool a lidi ho chteji... marketing je super, prodava se to temer samo, pouze akcelerujete. Jedete na modni vlne. A pak mate produkt, co uz je trosku out... byval cool... a lidi po nem netouzi, nezajima je... ma svou cilovou skupinu, ale nedari se jej sirit. Tady uz je narust hodne prace a mkt musi byt naprosto spickovy, jinak jsou to vyhozene penize. U techto "prumernych veci" je casto situace, ze jsou vlastne super... ale musi je clovek vyzkouset... nejsou snadne na pochopeni (maji spatnou uvodni UX). A nejhorsi na tom je, ze pokud si udelate raw pruzkum, tak se vam celkem snadno stane, ze vam vyjde, ze o nej 15% lidi ma zajem (viz. @mkopcak ) a vy pak zijete v iluzi, ze target group a market je mnohem vetsi, nez ve skutecnosti je. Nicmene Golf prezil uz hodne pres sto let, jestli MMA bude existovat za 20 let je otazka.

Hodnotit CGF a jejich PR moc nechci... protoze ho ani moc neznam... coz je vlastne samo o sobe hodnoceni. To co jsem mel tu cest videt je b-huzel hodne soucasnemu upadajicimu trendu. Na druhou stranu recept na uspech nemam.
Osobne se mi velmi libi aktivity co delaji v Pyselich, co dela @mkopcak pro deti... a musim pochvalit treba i cernak jako celek (od hriste, pres skvele detske tabory po zazemi, lidi...). Tohle muze veci nekam posunout.

Ted vlastne premyslim, co jsem tu a proc napsal v tech 500 slovech... taky slusny :D
 
Lidé chtějí vidět show a „krev” - proto byla O2 vyprodaná.
To je pravda, ale jelikož ten večer většina zápasů skončila k.o. v prvním kole, tak tam na žádnou krev ani nedošlo. Počítám že průměrná cena lístku byla v řádu tisíců. Za tu cenu už budu chtít vidět pořádnou show...

Ta strategie reklamy je od začátku jasná. Tupohlav, jak píše Jerry, by tohle nevymyslel!
 
Je to skvělý nástroj, pokud chceš propagovat svoji firmu, svůj produkt. I my jsme tuhle spolupráci zkoušeli. Ovšem v oblasti golfového hřiště je hrozně těžké změřit, jaký to má dopad a co to té firmě reálně přineslo.

Tohle by mě docela zajímalo. Je něco, co podle podle tvé zkušenosti v golfu na sociálních sítích doopravdy funguje z pohledu golfového hřiště a propagace golfu? Dokážu si představit něco jako zeď - mix upoutávek na turnaje, novinek, ze života hřiště a klubu... atd. Ok, pro již hotové golfisty je to v pořádku, je to jejich bublina, kterou sledují.

Ale jak tento stejný feed navážeš na nováčky, tak, aby nebyli přehlceni pro ně ostatním "odbornějším" golfovým balastem? A tím zvětšíš danou klientelu, která skutečně na hřiště dorazí?

Oba víme, že počty sledovačů v našich podmínkách (resp. v řádech stovek či tisíců) nic nevypovídá. Je to pouze jeden z ukazatelů - pokud zrovna nevyděláváš na internetové reklamě.
 
Upraveno:
Tohle by mě docela zajímalo. Je něco, co podle podle tvé zkušenosti v golfu na sociálních sítích doopravdy funguje z pohledu golfového hřiště a propagace golfu? Dokážu si představit něco jako zeď - mix upoutávek na turnaje, novinek, ze života hřiště a klubu... atd. Ok, pro již hotové golfisty je to v pořádku, je o jejich bublina kterou sledují.

Ale jak tento stejný feed navážeš na nováčky, tak, aby nebyli přehlceni pro ně ostatním "odbornějším" golfovým balastem? A tím zvětšíš danou klientelu, která skutečně na hřiště dorazí?

Oba víme, že počty sledovačů v našich podmínkách (resp. v řádech stovek či tisíců) nic nevypovídá. Je to pouze jeden z ukazatelů - pokud zrovna nevyděláváš na internetové reklamě.

Pro golfisty - to je přesně, jak říkáš. Plus střídat se zábavným obsahem.
Pro negolfisty - zkoušeli jsme (a stále ta spolupráce běží) spolupráci s Youtuberem, se kterým spolupracuje i ČGF s cílem nalákat děti, aby se nebály vyzkoušet golf, viděly jak to probíhá, co je čeká na drivingu, na hřišti atd. Jenomže nejsou jasně prokazatelný výsledky, kolik dětí to přineslo. Já jsem za to (a jsem v tom asi sama :D), že je důležitý myslet do budoucna, budovat to povědomí v lidech (dětech) pomalu a postupně. Tak je důležitý samozřejmě vybrat na tu spolupráci správnýho člověka, který má opravdu tu moc a relevantní publikum, a to je taky v tomhle případě trochu diskutabilní.

Jinak (a to už nevím, jestli odpovídám na otázku, asi už skáču jinam) na jaře vždycky pořádáme Den otevřených dveří, který masivnějc propagujeme mezi negolfisty a lidi z okolí, ale určitě víc než sociální sítě má největší dopad osobní nábor. Vždycky cca měsíc před tím vyjížděli naši kluci Robert s Matesem (se kterýma jsme pak natáčeli i zábavná a informativní videa na sociální sítě + Youtube, další důležitý nástroj) do okolních škol, aby si děti mohly vyzkoušet golf, přišly na DOD a následně se zapsaly do jarních kurzů. To se dařilo skvěle. Osobně zjišťuju, a mám to potvrzeno i reakcemi v okolí, že nejvíc obecně na lidi - negolfisty funguje, když jim o tom povídá někdo uvolněnej, v pohodě, na nic si nehrající vcelku mladej člověk, který ten sport dělá proto, že ho má opravdu rád a je to na něm vidět. Myslím si, a nechci fakt nikoho urazit, ale pokud do školy přijde 60letej trenér, "stará škola", vyvoněnej, nažehlenej, tak prostě to nemá takový dopad a často může ty předsudky, který lidi o golfistech mají, akorát potvrzovat.

Tohle rozhodně funguje nejvíc s dětma. Jak nabrat dospělý golfisty, to je otázka. Zapojili jsme se do projektu Bav se golfem, měli jsme tam produkt za 100 Kč - kyblík míčků + 1 hod. s trenérem každou sobotu. Za celý rok na driving dorazili asi 3 lidi. Slovy tři lidi! Kdybych si stoupla před resort a oslovovala kolemjdoucí, tak mám stejný číslo za 5 minut. :D Ale jak ty lidi nabrat a následně je udržet i sledováním těch sociálních sítí, to je otázka. Určitě jsem pro zábavný obsah, který je trochu podceňovanej a sdílí ho třeba i PGA Tour, která chrlí jeden příspěvek za druhým a myslím si, že to člověk ani tolik nevnímá a sledujících má dost.
 
Pro golfisty - to je přesně, jak říkáš. Plus střídat se zábavným obsahem.
Pro negolfisty - zkoušeli jsme (a stále ta spolupráce běží) spolupráci s Youtuberem, se kterým spolupracuje i ČGF s cílem nalákat děti, aby se nebály vyzkoušet golf, viděly jak to probíhá, co je čeká na drivingu, na hřišti atd. Jenomže nejsou jasně prokazatelný výsledky, kolik dětí to přineslo. Já jsem za to (a jsem v tom asi sama :D), že je důležitý myslet do budoucna, budovat to povědomí v lidech (dětech) pomalu a postupně. Tak je důležitý samozřejmě vybrat na tu spolupráci správnýho člověka, který má opravdu tu moc a relevantní publikum, a to je taky v tomhle případě trochu diskutabilní.

Jinak (a to už nevím, jestli odpovídám na otázku, asi už skáču jinam) na jaře vždycky pořádáme Den otevřených dveří, který masivnějc propagujeme mezi negolfisty a lidi z okolí, ale určitě víc než sociální sítě má největší dopad osobní nábor. Vždycky cca měsíc před tím vyjížděli naši kluci Robert s Matesem (se kterýma jsme pak natáčeli i zábavná a informativní videa na sociální sítě + Youtube, další důležitý nástroj) do okolních škol, aby si děti mohly vyzkoušet golf, přišly na DOD a následně se zapsaly do jarních kurzů. To se dařilo skvěle. Osobně zjišťuju, a mám to potvrzeno i reakcemi v okolí, že nejvíc obecně na lidi - negolfisty funguje, když jim o tom povídá někdo uvolněnej, v pohodě, na nic si nehrající vcelku mladej člověk, který ten sport dělá proto, že ho má opravdu rád a je to na něm vidět. Myslím si, a nechci fakt nikoho urazit, ale pokud do školy přijde 60letej trenér, "stará škola", vyvoněnej, nažehlenej, tak prostě to nemá takový dopad a často může ty předsudky, který lidi o golfistech mají, akorát potvrzovat.

Tohle rozhodně funguje nejvíc s dětma. Jak nabrat dospělý golfisty, to je otázka. Zapojili jsme se do projektu Bav se golfem, měli jsme tam produkt za 100 Kč - kyblík míčků + 1 hod. s trenérem každou sobotu. Za celý rok na driving dorazili asi 3 lidi. Slovy tři lidi! Kdybych si stoupla před resort a oslovovala kolemjdoucí, tak mám stejný číslo za 5 minut. :D Ale jak ty lidi nabrat a následně je udržet i sledováním těch sociálních sítí, to je otázka. Určitě jsem pro zábavný obsah, který je trochu podceňovanej a sdílí ho třeba i PGA Tour, která chrlí jeden příspěvek za druhým a myslím si, že to člověk ani tolik nevnímá a sledujících má dost.

Golf je opravdu velmi těžké dostat mezi lidi, osvěta tu skoro nemá vliv.
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom