Chybná výše trestu - zjištěno po odevzdání skórekarty

mkopcak

Guru fóra
Rok ZK
2010
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
10,0
P/L
Pravák
Rozhodčí ČGF
II.třída
Golf. trenér
ČGF 3.třída
19.jamka:
Představení
WITB
Můj švih
Ve hře na rány hráč hraje PAR 3 a z odpaliště zahraje ránu na green, ale daleko od vlajky. Při příchodu k míči po označení balónek zvedne a vzteky s ním hodí tak, že zaletí do rybníka, odkud nejde vylovit. K markovátku dá jiný míč, který dá jednoputtem do jamky. Do scorekarty napíše 3 a odevzdá ji soutěžnímu výboru po turnaji. Je vše v pořádku? A pokud ne, jak mělo být řešeno a jaké jsou případné tresty?

Hráč obdrží 2 trestné rány dle pravidla 15-2 za nesprávně nahrazený míč.
Dále obdrží 2 trestné rány dle pravidla 6-6d za to, že podepsal a odevzdal scorekartu a zapomněl připočítat správnou výši trestu.
Celkové skóre na jamce je tedy 6 ran.

Situace popsána v rozhodnutí 6-6d/9.
 
Upraveno moderátorem:

karlos

Guru fóra
Rok ZK
2013
Klub
BENGK
HI (HCP)
10+
P/L
Pravák
Značka
Ping, Srixon, Cleveland
19.jamka:
Představení
WITB
V pořádku to není, měl mít 5( dvě trestné za nahrazený míč) 15-2
Edit : Neumím číst pořádně, je tam jednoput takže 4
 

alda

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
dve trestne jsou v poradku neboť vymenil micek, ale furt nevim ci mel jeden pat nebo dva paty. Ci ho zahodil když zasahl green v regulaci nebo az po prvním patu :)
 

doktordee

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze
Je to v zadání - první na grýn a jednopat.
 

mkopcak

Guru fóra
Rok ZK
2010
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
10,0
P/L
Pravák
Rozhodčí ČGF
II.třída
Golf. trenér
ČGF 3.třída
19.jamka:
Představení
WITB
Můj švih
Tak nějaké pokusy tu máme, ale ucelené řešení tedy zatím ne. Tak šup...
 

doktordee

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze
Řekl bych 15-2 nesprávně nahrazený míč +2 trestné. Tedy výsledek na jamce je 4. Ale protože odevzdal skórekartu se zapsaným nižším výsledkem (3 namísto 4) bude DQ.
 

alda

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
Jak si teda vysvětlit nove pravidlo pro rok 2016, ze hrac nevedel o trestnych ranach?
 
2) Výjimka v nutnosti diskvalifikovat hráče v případě, že podepsal skóre kartu s nižším výsledkem...
Pokud hráč odevzdal skóre kartu, ve které nejsou zapsány trestné rány, o nichž v době odevzdávání skóre karty nevěděl, nebude diskvalifikován, ale bude mu kromě chybějících trestných ran upraveno skóre o další 2 trestné navíc za chybně vyplněnou skóre kartu.


Trest diskvalifikace při odevzdání nižšího skóre na kartě z jiného důvodu, než z výše uvedeného, zůstává v platnosti.
 

doktordee

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze
No jo vlastně! Ty novinky... Takže bude mít na jamce zapsáno 6 (2 zahrané rány + 2 za nahrazený míč + 2 za dodatečný trest).  Ok?

Je ale minimálně na úrovni polemiky zda věděl či ne. A vzhledem k tomu, že si trest přičetl, byť v nesprávné výši, tak o "nějakém" trestu zcela určitě věděl. Že si to v pravidlech nezkontroloval je asi jen jeho chyba. Jak tedy obhájit jeho tvrzení, že o trestných rannách při odevzdání karty nevěděl? Osobně bych mu víc věřil, kdyby si v takovém případě nezapsal žádnou trestnou. "Prostě mi upadl míč do vody, poloha na grýnu byla označená tak jsem dohrál jiným... ".
 

mkopcak

Guru fóra
Rok ZK
2010
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
10,0
P/L
Pravák
Rozhodčí ČGF
II.třída
Golf. trenér
ČGF 3.třída
19.jamka:
Představení
WITB
Můj švih
Viděl bych to podobně - trest měl být 2 rány, tzn. ve scorekartě měl mít napsáno 4. To je asi jasné.
Kdyby nevěděl, že je za "ztracení" míče trest, tak napíše 2. Jenže napsal 3, takže tušil, že tam je něco špatně. A v tu chvíli by tedy dle mého novinku v pravidlech uplatnit nemohl a byl by po zásluze DQ. 
Takže doktordee správně!
 

doktordee

Guru fóra
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze
Díky. Už jsem se bál, že budu za zbytečně přísného...

Pokud by se hrálo na stableford pak bych mu to asi jen opravil bez DQ.
 

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
Kdyby nevěděl, že je za "ztracení" míče trest, tak napíše 2. Jenže napsal 3, takže tušil, že tam je něco špatně. A v tu chvíli by tedy dle mého novinku v pravidlech uplatnit nemohl a byl by po zásluze DQ.
Takže doktordee správně!
6-6d řeší právě tyto situace, takže DQ hráč nebude, ale dostane 2 trestné za "zahozený" míč + 2 trestné za zjištění po odevzdání.
Otázka jestli věděl nebo nevěděl... No on sice třeba věděl že je něco špatně, ale nevěděl přesnou výši trestu, tak si dal jenom jednu, protože nevěděl, že za to jsou dvě... A i toto tato výjimka právě řeší, když si hráč připočítá chybný počet trestných ran.
 

wasp

Mazák fóra
ad. Téma ( uzavřené ) chybná výše trestu. Nemyslím si, že výsledné finální řešení je správné. To, že hráč neznal přesnou výši trestu je jeho chyba, jeho neznalost pravidel a měl dostatek času se zeptat na správný trest, pokud si jím nebyl zcela jistý a to před odevzdáním skórkarty. Měl být tedy DSQ. Pravidlo 6-6d řeší nevědomost, ale ne neznalost. Pokud by platilo, to co je v řešení bylo by nejvýhodnější neznat žádné tresty v golfu, a tak si nedávat z neznalosti žádné trestné rány...
 

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
ad. Téma ( uzavřené ) chybná výše trestu. Nemyslím si, že výsledné finální řešení je správné. To, že hráč neznal přesnou výši trestu je jeho chyba, jeho neznalost pravidel a měl dostatek času se zeptat na správný trest, pokud si jím nebyl zcela jistý a to před odevzdáním skórkarty. Měl být tedy DSQ. Pravidlo 6-6d řeší nevědomost, ale ne neznalost. Pokud by platilo, to co je v řešení bylo by nejvýhodnější neznat žádné tresty v golfu, a tak si nedávat z neznalosti žádné trestné rány...
Bohužel to není jak píšeš. Danou situaci přesně popisuje rozhodnutí 6-6d/9 (str. 115), kde se jednoznačně píše jak o tebou zmíněné "nevědomosti" tak i "neznalosti"... Tzn. výjimka u 6-6d se uplatní i v případě, že si hráč zapíše jednu trestnou místo dvou... Nevím co by na tom co popisuješ bylo nejvýhodnější. Hráč "za blbost" dostává další dvě trestné, čímž došlo ke změkčení pravidel, aby každý hráč nebyl hned za každou neznalost nebo nevědomost DQ. Další dvě trestné hráč dostává za každou jamku, kde k tomu došlo, takže v tom opravdu nic výhodného nevidím. No a pokud chce někdo podvádět, tak to se pak bavíme úplně o něčem jiném ;-)...
 
WebGolf.cz
Velký dík za spolupráci a podporu 19.jamky v roce 2020 patří (více info):
Nahoru Bottom