1. Trefení praporkové tyče

Stav
Uzamčeno.

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
Zadání:

První rána soutěžícího na jamce PAR 3 skončí v plytkém greenovém bunkeru.
Soutěžící si odstraní praporkovou tyč a odloží ji bokem vedle jamkoviště do semiroughu.
Svou ránu z bunkeru však nezvládne a zahraje lehký socket.
Odehraný míč trefí odloženou praporkovou tyč a zůstane ležet na jejím praporku.
Soutěžící označí místo v trávě pod míčem pomocí teečka, míč zvedne a očistí, praporkovou tyč odstraní a
míč umístí na místo označené teečkem.
Soutěžící si před odehráním míče ještě prochází prostor zamýšlené rány a během toho odstraní z greenu a z foregreenu pomocí dlaně ruky písek, který sem dopadl po jeho nepodařené ráně z bunkeru.
Následně míč odehraje a tento dokonalý chip skončí přímo v jamce.

Do odpovědi uveďte následující:

Čísla všech pravidel, která se nám v situaci vyskytují a k nim i příslušnou výši trestu (uveďte případně i všechny pravidla, za které hráč není trestán).
Na kolik ran celkem hráč jamku zahrál.
Stručný komentář k celé situaci, co hráč udělal a bylo to beztrestné a které jeho akce vedli k porušení pravidel.

17-1 … 0
17-3 … 2
24-1, 20-7 … 2
13-2 … 2

Celkové skóre … 9 (1. do bunkeru, 2. z bunkeru, 6x trestná, chip-in)

Hráč mohl odstranit praporkovou tyč (17-1) v tom mu nic nebrání, její trefení (i když je mimo green) je však trestné (17-3).
Proces označení polohy míče, odstranění vlajky a očištění míče je v pořádku, míč však neměl hráč zpátky na označené místo umísťovat ale spustit (24-1, 20-7).
Odstranění písku z greenu je v pořádku, z foregreenu již bohužel ne (13-2, písek je volný přírodní předmět pouze na jamkovišti).
 

JanKostalCZE

Guru fóra
Tým 19.jamky
Jméno
Jan
Přijmení
Košťál
Rok ZK
2009
Klub
Prague City Golf
HI (HCP)
0,4
P/L
Pravák
Značka
Mizuno
19.jamka:
Představení
WITB
Můj švih
nevim presne cisla, i zda je to spravne, ale rekl bych, ze trest dostane pouze za zvednuti a ociste mice a pote za ocisteni greenu. Trefeni tyce z hry mimo greenu neni za trest. snad mam pravdu, kdyztak prosim o opraveni, az se vyjadri vice lidi, z duvodu zkouskoveho nestiham hledat a vypsat cisla :( celkem 5 nebo 6 ran??
 

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
Tak mám radost, že hned někdo začal řešit první zapeklitý případ :)... Bohužel Honzo, tvá odpověď je kompletně špatně. Uvidíme, kam se diskuze posune ;-)...
 

Zuziky

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
muj muz tvrdi, ze maximalni trest na jednu jamku jsou dve trestne rany.....ale nemam nejmensi predstavu, zda ma pravdu :)
nicmene jako prohresek ja osobne vnimam ocisteni micku po tom, co skonci na te tyci, pak ocisteni greenu, s trefenim tyce mimo green souhlasim s Honzou :)
 
Upraveno moderátorem:

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
Tvůj muž se plete a to jako že hodně :)... určitě může hráč během hraní jedné jamky získat výrazně více trestných ran než jen 2 ;-)... Počkáme až zareaguje víc lidí, ale tvá odpověď viz má reakce na Honzův příspěvek ;-)...
Jinak na rozjezd této sekce se jedná o poměrně složitou a zapeklitou situaci, která kombinuje několik trestů.
 

karlos

Guru fóra
Rok ZK
2013
Klub
BENGK
HI (HCP)
10+
P/L
Pravák
Značka
Ping, Srixon, Cleveland
19.jamka:
Představení
WITB
Jen tak to zkusím

Čísla pravidel netuším, dal bych dvě trestné za zvednutí a očištění míče(já osobně bych to neudělal ale zahrál z tý vlajky) tj jamka za 5, odstranění písku bych neviděl na trest pokud prokazatelně nezkoumá rychlost greenu. Asi úplnej paskvil ale toť můj velice amatérský názor.
 

jan

Guru fóra
Klub
Pysely
HI (HCP)
26.7
P/L
Pravák
Značka
Mizuno, Cobra, Cleveland, Bettinardi
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze
Zkusim ja:
Hrac zachazel s tyci jako s pohyblibou zavadou. Micek se v tomto pripade neumistuje, ale spousti neb neni na greenu.
Hrac odstranuje pisek z greenu rukou, coz muze byt vnimano jako testovani greenu? :p
 

jan

Guru fóra
Klub
Pysely
HI (HCP)
26.7
P/L
Pravák
Značka
Mizuno, Cobra, Cleveland, Bettinardi
19.jamka:
Představení
WITB
Mé recenze

Zuziky

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
jen OT, ale kdyz jsme u toho prokazatelneho testovani rychlosti greenu- zazila jsem na Morava Cupu napomenuti ditete rozhodcimn za to, ze si dite kleklo na green- ze to muze byt vnimano jako zkoumani rychlosti greenu..... tak nevim, koukala jsem jak vyr a detem z flightu rekla, ze rozhodcimu se neodporuje, ale prislo mi to...zvlastni :D
 

karlos

Guru fóra
Rok ZK
2013
Klub
BENGK
HI (HCP)
10+
P/L
Pravák
Značka
Ping, Srixon, Cleveland
19.jamka:
Představení
WITB
jen OT, ale kdyz jsme u toho prokazatelneho testovani rychlosti greenu- zazila jsem na Morava Cupu napomenuti ditete rozhodcimn za to, ze si dite kleklo na green- ze to muze byt vnimano jako zkoumani rychlosti greenu..... tak nevim, koukala jsem jak vyr a detem z flightu rekla, ze rozhodcimu se neodporuje, ale prislo mi to...zvlastni :D
Myslím si že je to kravina,neboť na PGA Tour si kedíci i lehají a trest nepřichází...:)
 

JanKostalCZE

Guru fóra
Tým 19.jamky
Jméno
Jan
Přijmení
Košťál
Rok ZK
2009
Klub
Prague City Golf
HI (HCP)
0,4
P/L
Pravák
Značka
Mizuno
19.jamka:
Představení
WITB
Můj švih
neprecetl jsem si dobre, ze micek zustal na praporku, to bych tim padem bral jako bez trestu, vlajka se musi odstranit, ale to cisteni greenu bych bral jako zkousku povrchu a rychlosti, za to bych trest dal
 

wasp

Mazák fóra
- zasažení tyče = 2 tr. rány, 17-3 a), zasažená obsluhovaná tyč
- leží na praporku mimo grýn = pohyblivá závada, míč musí spustit, ne umístit (20.5 ) = 2 rány
- očištění míče trestné není ( pr. 21 )
- odstranění písku na grýnu není trestné
- odstranění písku na foregrýnu trestné je, písek je volným přírodním předmětem jen na grýnu ( definice ) = 2 rány

1. rána do bankru
2. rána z bankru
3 a 4 zasažení tyče
5 a 6 umístění místo dropu
7 a 8 očištění foregrýnu
9 čip in
 

sucháč

Nováček+
Také bych souhlasil, že nakonec to bude 9 ran, akorát bych u 5 a 6 trestné rány volil spíše pravidlo 24.1.b, ale z hlediska trestu je to stejné.
 

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
Wasp odpověděl v podstatě správně, Sucháč to už jen doladil k dokonalosti, když upřesnil 24-1...

Pár z vás zde zmiňovalo čištění greenu jako zkoušení povrchu. Nebuďte zas až tak přísní :), pokud je to čistě za účelem odstranění volného přírodního předmětu (což písek na greenu je) není to trestné - hráč to může udělat klidně rukou, či ručníkem.

Na úvod jsme si dali docela zapeklitou a je vidět, že jen zkušenější borci to vzali za správný konec. Jedná se o modifikaci jedné z testových otázek pro získání licence III. třídy, takže ti co to "ještě nikdy nedělali" mají nyní představu :)...

Nechám zatím otevřeno pro případné další dotazy. Příští víkend nachystám něco dalšího ;-)...
 

Vašek

Nováček
19.jamka:
Představení
Ještě bych doplnil, že nebylo uvedeno, jestli to byla poslední jamka hřiště. Protože pokud by odehrál míček na následující jamce, bude DSQ, jeliokož pedtím hrál z neprávného místa (umístil misto dropoval), a nenapravil chybu před odehráním další rány na následující jamce.
 

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
Ještě bych doplnil, že nebylo uvedeno, jestli to byla poslední jamka hřiště. Protože pokud by odehrál míček na následující jamce, bude DSQ, jeliokož pedtím hrál z neprávného místa (umístil misto dropoval), a nenapravil chybu před odehráním další rány na následující jamce.
Vašku, děkuji za tvou poznámku, které je však milná :). Ale to nevadí, je dobré to tu zmínit.
Narážíš na znění pravidla 20-7c, kde se píše, že hráč je potrestán dvěma trestnými ranami... a dál se píše, že pokud nedošlo k závažnému porušení pravidel, musí jamku dohrát tak jak je, tedy s míčem zahraným z nesprávného místa. Dále v poznámce I. je uvedeno co je myšleno závažným porušením pravidel - primárně to, jestli hráč získal významnou výhodu či nikoliv... Určitě na to existují i rozhodnutí, která přesně a konkrétně popisují co je a co není závažné porušení a získání významné výhody, ale ty teď nemám u sebe, a opravdu z hlavy všechny neznám :), ale vím, že tato naše situace tam nepatří... Pokud by závažně porušil, tak musí - jak píšeš - napravit, jinak by byl DQ, to je jasné.
V naší situaci na 99% k závažnému porušení nedošlo (samozřejmě bychom mohli něco vykonstruovat, jako že si to tam podupal, uhladil nebo co já vím), ale umístění místo spuštění v semiroughu blízko greenu bude "stačit potrestat za 2 trestné" a není třeba napravovat...
 
Upraveno:

sucháč

Nováček+
Jen taková zajímavost, postřeh.
Téměř každý rok připravuji malý zimní test, kde se poznávají hřiště a jsou tam také tři otázky z pravidel. Pro správné respondenty mám připraveny fíčka a další ceny. Zajímavé je, že většina těch kteří se do toho pustí, skončí právě u pravidlových otázek. Né, že by odpověděli špatně, prostě to nedokončí, skončí a testu se dál neúčastní. I z toho si myslím, že lidi moc pravidla řešit nechtějí, vystačí si s tím základem a víc je to nezajímá.
 

RazoR

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
WITB
Svatou pravdu máš... Ale co si budeme nalhávat - je to trošku vopruz a lidi si chtějí golf hlavně užívat... I když jsem svým způsobem tradicionalista, tak se osobně těším, až se pravidla zjednoduší (snad to bude podařené zjednodušení)... Ale na to tu máme jiné téma v jiné sekci :)...
 

sucháč

Nováček+
Složitý jsou, o tom žádná, ale aspoň je to zajímavý!
Jak říká uhlobaron v Cimrmanovi "Mě to baví".... :D
 

Zuziky

Aktivní člen
19.jamka:
Představení
Jedná se o modifikaci jedné z testových otázek pro získání licence III. třídy, takže ti co to "ještě nikdy nedělali" mají nyní představu :)...
no ty kraaaso, ja se snad odhlasim :D reknete mi nekdo, ze test se dela az po vikendove nalejvarne, ze jo, ze jo ? :)
 
Stav
Uzamčeno.
WebGolf.cz
Velký dík za spolupráci a podporu 19.jamky v roce 2020 patří (více info):
Nahoru Bottom