Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Obchodování s fee, slevy, barter?

requo

Guru fóra
19.jamka
Jméno
Michal
Přijmení
Šatal
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
+- 17
Vzpomněl jsme si na jednou svoji debatu s přáteli ohledně voucherů a různých slev na fee. Nepřijde vám divné, že vlastně skoro nikdo nechodí na hřiště za klasické pultové ceny? Když to jenom vyjmenuji, co mě napadá:
  • běžná cena na dny v týdnu
  • dražší cena pro víkendy
  • jiná cena sunset, případně happy hours
  • jiná cena za plny flajt (při přepočtu na jednoho)
  • různé spec. slevy - alá narozeniny atp
  • klub - fee levnější, nebo zdarma
  • virtuály - úplně jiné ceny v denních limitech
  • slevy pro obchodní partnery či fee zdarma
  • obchodování s fee získanými bůchví kde
  • permanentky na vstupy (kolize s klubem)
Vždyť je to úplně virtuální měna. V podstatě jak bitcoin. Je to specofikum jenom u nás, nebo i v cizině? Běžné slevy typu sunset, happy hours - ok, prostě méně vhodné časy s nějakým omezením. Nicméně jak se vám pozdává, když se prodávají výrazně levnější fee, než je běžné klubové? Zpravidla je to něco stylem - dárek od resortu, výhra a pak se to přeprodá. Když občas vidím nabídky na větší odběr levnějších fee (také občas využívám), není to podezřelé? V podstatě pak ten prodejce bere zákazníky danému resortu, když to přeprodává pod cenou - což může mít pro provozovatele hřiště i negativní důsledek, dlouhodobě (krátkodobě třeba zvýšení zájmu).

Jak to vidíte vy? Celé tohle naše pokřivené (dle mého) prostředí se slevami, akčními nabídkami, obchodování s fee?



 
Me prijde, ze v CR je proste se slevou uz vsechno. Trh je zdeformovany a citim i na sobe, ze kdyz neco koupim za list price, tak jsem se vlastne okradl. Rozhodne si nemyslim, ze to je bezne vsude.
I hloupe potraviny dnes uz kupuji dle paternu slev: vim, ze ono zbozi proste bude v 50% akci (tablety do micky Finish, prasek Persil, Rio Mare tunak... i tu blbou Single Malt whiskey!!)... je to jen otazka tydne ci dvou. Proc mam kupovat za plnou?

A Feecka? Nechapu, proc neco stoji normalne X, ale bezne to koupim za X/3 (od banky). Nicmene nejsem z tech, co by se kvuli sleve trepali nekam pres pul republiky. Spise to ale potesi/nastve.
 
No, to je spíš otázka na nějakého provozovatele resortu ne?
Já to beru tak, že poukaz na fee vydává ten provozovatel /majitel hřiště ne? Pak ho nějak dostane do oběhu - vymění ho s jinými resorty za fee a ta nějak použije - třeba dá do turnajů jako cenu. Nebo je věnuje třeba tobě do tour jako cenu. Nebo jakkoliv jinak pošle dál.
Každopádně je to jeho volba, dělá to s nějakým záměrem.
Pokud to dá třeba velkému partnerovi a od něj se to dostane do prodeje dál, kde je problém? Pořád to fee obchodně použil ten, kdo ho vydal. Pokud přitom počítal s tím, že vydá 500 a přijde mu 50 lidí, jeho věc. Pokud jich přijde těch 500, pořád jeho věc.
Pokud počítal, že rozdá papíry a nikdo nepřijde, jeho věc. Ale co jsem zaslechl, voucherů se pošle do oběhu dále o víc, než se jich pak využije. Může to být závislé na lokalitě a ceně samozřejmě.
Není mi jasné, kde jsi přišel na pocit, že to jako hřišti bere kšeft? Vouchery byly vydány a poslány do oběhu vlastníkem/provozovatelem a tečka.
Co jsem se bavil s managerem Františkových lázní, kde platí 1fee2hraci každý den, jaký to má smysl, odpověď byla že jinak tam nedostane lidi. A těch pár lidí, co jdou sami nebo si toto nezjistí prostě platí víc ke své smůle / lenosti.

Co se slev zboží týče, chce to taky kouknout na ceny téhož zboží venku, pak ve spoustě případů zjistíš, že najít slevu zde znamená se aspoň trochu přiblížit ceně, kterou má Němec pořád.
Shop na golfové zboží z UK, jak se tady dělala objednávka, taky furt cpe slevy..
A černý pátek třeba v USA a zde?
Já to vidím tak, že hledáme slevy, abychom si nepřipadali odrbaní totálně ale jen trochu.
 
- podle mne je problematické, když hřiště spolupracuje s virtuálními kluby. Je to totiž neseriózní vůči členům klubu, který na hřišti působí a jehož členové jsou tedy ( v ročních poplatcích ) největším zákazníkem resortu a měli by tak mít nárok na nejlepší cenu fee.
- poznámka k prodeji fee a jiných vyhraných cen v turnaji - pokud někdo prodává fee nebo jinou vyhranou cenu s poznámkou, že jde o výhru v turnaji, není to moc chytré, riskuje totiž odebrání amatérského statusu, protože směna věcné výhry za peníze je porušením tohoto pravidla. Je přitom jedno za jak vysokou cenu se cena prodává.
 
Ano, virtualni kluby hoodne srazi cenu fee. Kdyz vidim, za kolik se prodava dokup fee pres cgk, tak to pro hriste asi nebude tak vyhodne, ale byla to volba toho daneho hriste, ze se rozhodlo do tohoto vstoupit. Po dokupech v cgk uz nejdem ochoten za fee v cr davat vic nez 1000, v cizine to tolik neresim, casto neni na vyber, ale stejne koukam na early bird, sunset, happy hours, studentske slevy atd.
 
Není mi jasné, kde jsi přišel na pocit, že to jako hřišti bere kšeft?

Tak já určitě si nemyslím, že by to nebyla něčí věc a samozřejmě, jaké si to kdo udělá, takové to má. Nicméně to beru jako zamyšlení a podnět k diskusi. Z tvé reakce jsem teď vybral tento dotaz - mám asi dva příklady z doslechu, kdy fee byla dána k užitku nějakému subjektu k soukromému využití jako dárek za nějakou službu jinou. Větší počet. V druhém případě pro zaměstnance dané firmy k reálnému využití na konkrétním hřišti, tzn. hře. V obou případech to dopadlo tak, že "obdarovaní" využili toto v podstatě z deseti procent, zbývající prodávali dál a samozřejmě pod cenou běžnou, než má daný resort nastavenou. Mluvím o desítkách fee, nikoli o jednotkách. Což se pak domnívám, že muže mít negativní efekt pro dané hřiště, protože prostě, i jak zaznělo výše - se už pak veřejně ví, že prostě pultová cena daného resortu je nesmyslná a nikdo za normální tam nechodí a možná za neuvážené "obdarování" potom resort spláče nad výsledkem. Ne vždy je "slevová" klientela ta pravá. Nemyslím to jako kritiku, jen zamyšlení a vcelku souhlasím, že každý je štěstím svého strůjcem - alespoň někdy.

Já třeba si postupem času víc a víc začínám vážit resortů (a i mimo golfových subjektů), které prostě jedou na kvalitu, a prostě mají cenu nějak pevně danou a čitelnou a nehrají se zákazníkem hru - nezjišťoval sis, přes koho bys to u nás sehnal levněji? Tak seš blbej. Tvůj problém. Nějak je pro mě pak i ta druhá strana celkově důvěryhodnější, čitelnějši. Je pro mě podstatnější dlouhodobá spolupráce a oboustraně "fér" přístup, než cena a nějaká jednorázová sleva nebo super výhodná nabídka (které ale samozřejmě taky využívám, prachy jsou prachy, ale prostě nejsem moc ten slevomatovej) :)
 
Upraveno:
Skoro jsi narazil na společensko-podnikatelské téma. :rolleyes:
- pro mě je samostatná kapitola "slevy v ČR" kdy většina lidí ani nekouká na "value for money", ale hlavně, že jsme nakoupili ve slevě. Neříkám, že do ní všichni místní patříme, ale podívejme se s otevřenou myslí okolo sebe - schválně co uvidíte. Až do loňského roku jsem pracoval v retailu různých oborů a vím co nám prodávalo ;-) (i když s tím osobně nemusím souhlasit a vlastně ani reálně chápat)
- a do tohoto mentálního nastavení spoluobčanů přijdou virtuálové a snaha hřišť trochu více naplnit kapacitu (ať od virtůálů nebo z jiných slev/voucherů). V principu chápu, že každé hřiště počítá se členy, nějakou fee návštěvností a potom si řekli, že když přijde ještě pár "slevařů" tak mi to vlastně pomůže, jelikož pokryjí část nákladů na provoz. A i dle komentářů provozovatelů některých hřišť se evidentně zvrhly počty v rozložení kategorií ;-) už máme tolik slev, že na vyrovnané rozpočty resortů nemůže klesat ceníkové fee, jelikož těch pár jedinců za plnou cenu musí dohnat co slevaři nezaplatili. A tak se z různých tajných/omezených/věrnostních/atd. nabídek stává běžný stav (byť ještě existuje ceník). Vím - neplatí to pro všechny hřiště.

Na jednu stranu jsem rád, že to tak je. S nástupem virtuálů přišla možnost levnější hry a vytvořilo to větší tlak na resorty. Souhlasím s tím, že dopátrat se někdy všech možností pro dané hřiště je složité a nevím jestli to někdo opravdu hledá.
Na druhou stranu lidsky budu fandit provozovatelům, kteří si budou stát za svou hodnotou a pod "svou cenu" nepůjdou. A když mi jejich cena přijde adekvátní k poskytovaným službám/kvalitě hřiště budu je mít raději než slevy od jiných.

Všeobecně jsem optimista a věřím, že se již začalo narovnávat šílenství po slevách a celé prostředí, včetně golfového, se trochu změní....výhledově.....:up:
 
Tak já určitě si nemyslím, že by to nebyla něčí věc a samozřejmě, jaké si to kdo udělá, takové to má. Nicméně to beru jako zamyšlení a podnět k diskusi. Z tvé reakce jsem teď vybral tento dotaz - mám asi dva příklady z doslechu, kdy fee byla dána k užitku nějakému subjektu k soukromému využití jako dárek za nějakou službu jinou. Větší počet. V druhém případě pro zaměstnance dané firmy k reálnému využití na konkrétním hřišti, tzn. hře. V obou případech to dopadlo tak, že "obdarovaní" využili toto v podstatě z deseti procent, zbývající prodávali dál a samozřejmě pod cenou běžnou, než má daný resort nastavenou. Mluvím o desítkách fee, nikoli o jednotkách. Což se pak domnívám, že muže mít negativní efekt pro dané hřiště, protože prostě, i jak zaznělo výše - se už pak veřejně ví, že prostě pultová cena daného resortu je nesmyslná a nikdo za normální tam nechodí a možná za neuvážené "obdarování" potom resort spláče nad výsledkem. Ne vždy je "slevová" klientela ta pravá.
No jestli to tady mělo dopad na provoz tak si říkám, že to byla dobrá škola pro provozovatele resortu. A je dobře, že proběhla. 10% využití je asi reálný vzorek hrající populace. Dle mého názoru s tím měl počítat, jelikož se to běžně děje a lidi v principu chtějí zpeněžit to co dostali. Jedni tím, že fee využijí a nemusí platit a druzí tím, že jej za nějaký zlomek ceny prodají. (neříkám, že souhlasím - jen popisuji co vidím okolo sebe) Vidíš to i tady v inzerátech na prodej výher a dárků.
Věřím, že si příště resort jinak napočítá návratnost rozdaných voucherů nebo vouchery vystaví nepřenosné na jména nebo cokoli jiného. A jestli se nepoučili, tak škoda...on nás život učí a myslí to v dobrém :up:
 
No jestli to tady mělo dopad na provoz tak si říkám, že to byla dobrá škola pro provozovatele resortu. A je dobře, že proběhla. 10% využití je asi reálný vzorek hrající populace. Dle mého názoru s tím měl počítat, jelikož se to běžně děje a lidi v principu chtějí zpeněžit to co dostali. Jedni tím, že fee využijí a nemusí platit a druzí tím, že jej za nějaký zlomek ceny prodají. (neříkám, že souhlasím - jen popisuji co vidím okolo sebe) Vidíš to i tady v inzerátech na prodej výher a dárků.
Věřím, že si příště resort jinak napočítá návratnost rozdaných voucherů nebo vouchery vystaví nepřenosné na jména nebo cokoli jiného. A jestli se nepoučili, tak škoda...on nás život učí a myslí to v dobrém :up:

jj, s tím souhlasím, myslím, že už to dál neudělají, ani v jednom případě. Dával jsem to jen jako ilustrativní případ. Domnívám se však, že některým resortům to možná je jedno - pokud nejsou přímo na fíčkařích závislí a prostě ty finance tam tečou jinými zdroji, pak toto chování přeci pokřivuje celý obor a funguje nekorektně i ke konkurenci, která tak je konkurencí takto jen obrazně, protože to podkopává ceny, redukce a konkurence je potřebná, ale asi by to nemuselo být likvidační.
 
Každý, kdo prodává darovené fee zaslouží příště nic nedarovat!
 
Jaké vysoké / nízké jsou dokupové ceny v porovnání se standardní cenou fee?
Cca 30 - 50% ceny běžného fee. V příloze ceny dokupu v týdnu.
 

Přílohy

  • ČGK dokup.png
    ČGK dokup.png
    4,2 KB · Zobrazení: 312

Přílohy

  • C60A7310-331F-44BE-9738-E50C8DD1D764.png
    C60A7310-331F-44BE-9738-E50C8DD1D764.png
    36,2 KB · Zobrazení: 334
  • 61D226C3-1AA5-4B11-B11A-7D071D12A9D2.png
    61D226C3-1AA5-4B11-B11A-7D071D12A9D2.png
    31,3 KB · Zobrazení: 303
Diky:up:
;-)

Admin pruda: pánové, přesně k těmto příspěvkům slouží "To se mi libí. Shot!" :) Dík.

---

Máme tu teď vánoce a různé vánoční nabídky. Když vidím někde ty ceny, hrozně by mě zajímalo, jaký to má dlouhodobý efekt. Třeba Štiřín, tam těch nabídek a balíčku (slevomat před sezónou) prodají mraky, koupí si tam vůbec někdy hru někdy jinak? Pro mě třeba to má teď už punc, že prostě za běžné fee tam nepůjdu, počkám si, až někdy někde bude sleva.
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom