Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Anketa Nabídka v restauraci online?

Jak nahlížíte na online podobu jídelního lístku?

  • Přijde mi to zajímavé a originální, určitě bych to využil a doporučil/ zmínil se o tom dalším.

    Hlasy: 7 43,8%
  • Snažím se technologiím v průběhu jídla vyhýbat, takže jejich "vynucování" mi nevyhovuje.

    Hlasy: 3 18,8%
  • Asi bych se na to podíval, ale papír je papír, v tomhle jsem konzervativní.

    Hlasy: 6 37,5%

  • Hlasovalo
    16

mkopcak

Guru fóra
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
7,4
Sešlo se mi několik bodů dohromady (COVID, nutnost vyrobit nové jídelní lístky, pokrok doby, změna koncepce restaurace,...) a proto uvažuji nad inspirací ze zahraničí, kde jsem v minulosti několik takových případů viděl. Nahrazení celého jídelního lístku tabletem jsem v mezidobí zamítl, ale uvažuji nad variantou, že bych klasické jídelní lístky alespoň částečně nahradil obyčejným QR kódem, který by zákazník dostal na stůl. Výhodu spatřuji nejen v tolik dnes proklamované hygienické rovině, ale i v dalších:
  • Je to stále relativně originální (alespoň u nás v zapadákově) a tudíž to vzbuzuje zvědavost a zlepšuje "brand"
  • Je to ekonomické - jakákoli nová nabídka se jen pinkne na internet, nemusí se řešit tisk, likvidace, opotřebení,...Nemusí se vyrábět velké množství klasických jídelních lístků.
  • Rozšiřuje to nabídku - na internet lze umístit mnohem podrobnější informace (fotky, receptury, videa,...)
Jak na takovou formu jídelního lístku nahlížíte vy?
 
V dnešní době, 21st, bys mohl jít s dobou i když píšeš “na zapadákově”, zakomponovat bych ho do stolu, tablet-nebo jen vzdálenou dotykovou plochu, s kompletní nabídkou a možností vzdáleného objednání a placeni jako terminálem.
Ono to zpočátku bude otravné, sedne si to, lidé si zvyknou, nebudeš nic tisknout , budeš mit přehled o všem , jednodušší účtování zákazníkům, totéž můžeš zavést i nahotelové pokoje. Doplnit o možnost dálkově objednat z hřiště pro zvýšení komfortu golfistu.
 
Podle mě super nápad, tahle se dá např. objednat jídlo v Číně ve vlacích, naskenuješ QR, objednáš, zaplatíš a steward to donese.
 
Jako částečná alternativa - ok, super.
Jako kompletní náhrada - za mě špatně.

Ve městě je mi to jedno, ale abych někam, kam jedu na výlet byl nucen používat telefon kvůli přečtení jídeláku, mi přijde nešťastné. Neříkám, že do Hoře pojedu jinak, než autem, ale v okolí chaty, když jdeme na procházku, nebo někam i na túru, tak si mobil často nebereme, pak si neobjednám? Případně problém se signálem, vybití baterka atd. Např. moje maminka, ale i pár dalších lidí v mém okolí chytrý telefon nemají, a nebo i mají ale neumí/nechtějí QR používat. Pokud budou nuceni, budou se v daném podniku cítit blbě a možná i "méněcenně" a příště prostě nepřijdou. Takže jako vylepšení dobré, ale měla by být možnost zachována alternativního a dle mého i hlavního běžného papíru, pro případy, kde je to vhodné. Osobně bych za sebe ani nechtěl jít s rodinou nebo přáteli do restaurace, abychom si všichni sedli a teď se začali koukat každý do svého mobilu, co si dáme k jídlu, mezitím se zakecat na chatu, nebo messengeru atd... Ale to je už vedlejší - můj pocit (restaurace i jako společenská událost je pro mě něco jiného, než fast food - ale ani tam z toho nejsem nijak na větvi). To předchozí mi přijdou praktické důvody - proč bych to příliš agresivně nesunul. Jen jako možnost.

Jinak nabídku restaurace online, aktuální a přehlednou vnímám velmi pozitivně. Často se podle toho rozhodujeme, kam zajedeme na jídlo. Prostě, co právě kde mají dobrého - tzn. i denní nabídku, třeba i jen na FB (u pár restaurací se mi líbí zveřejňování týdenní denní nabídky) :)
 
Upraveno:
V dnešní době, 21st, bys mohl jít s dobou i když píšeš “na zapadákově”, zakomponovat bych ho do stolu, tablet-nebo jen vzdálenou dotykovou plochu, s kompletní nabídkou a možností vzdáleného objednání a placeni jako terminálem.
Ono to zpočátku bude otravné, sedne si to, lidé si zvyknou, nebudeš nic tisknout , budeš mit přehled o všem , jednodušší účtování zákazníkům, totéž můžeš zavést i nahotelové pokoje. Doplnit o možnost dálkově objednat z hřiště pro zvýšení komfortu golfistu.
@mkopcak prodáš hřiště a vybavíš restauraci a hotel dle návrhu @bohumil.koval
To bude vejvar 🤭

Ale v podstatě souhlasím s @requo - částečná alternativa OK.

Jinak, když už si to nakousl - dal bych na jídelníček QR, kdo bude chtít (a bude to umět), tak si otevře webový jídelníček s fotkami atd.
A po nějakém čase můžeš vyhodnotit, zda je to cesta pro další období ;)
 
Pro @requo a @Mirek_62 - určitě je to myšleno jako alternativa. V podstatě by to bylo na rozhodnutí obsluhy, která by měla být schopna vycítit, kdo je pro kterou podobu jídelního lístku vhodný. Mám zkušenost, že řada návštěvníků v mezičase čekání na obsluhu beztak mobil vytahuje a může to být tak příjemný icebreaker.

@bohumil.koval - jak jsem psal na začátku, koncept kompletního přechodu na virtuální podobu jídelního lístku v podobě tabletu jsem zamítl a to především z ekonomických důvodů - pořizovací cena, náklady na údržbu, napojení na existující systémy,...to vše hovoří proti této variantě. Byť ano, na začátku se mi velmi líbila.
 
určitě je to myšleno jako alternativa
S tímhle souhlas.
Lidi by neměli být nuceni to používat, oni by to měli chtít používat. Takže pokud u stolu jeden vezme papírovej jídelák a ten vedle něj si cvakne QR a na webu uvidí nejen jídelák, ale třeba i fotky surovin, 30s shot, jak se jídlo připravuje, finální podobu jídla apod., tak příště si cvakne QR i ten první. ;)
 
S tímhle souhlas.
Lidi by neměli být nuceni to používat, oni by to měli chtít používat. Takže pokud u stolu jeden vezme papírovej jídelák a ten vedle něj si cvakne QR a na webu uvidí nejen jídelák, ale třeba i fotky surovin, 30s shot, jak se jídlo připravuje, finální podobu jídla apod., tak příště si cvakne QR i ten první. ;)

Jj. Taky bych to viděl přirozenou evoluci. Pro mě ideál mít na stole oboje. Na dlouhodobou a stabilní empatičnost žádné obsluhy moc nevěřím. I když věřím, že jsou vysoce profesionální výjimky - které se pak dají vyvažovat zlatem.

Já nevěřím technice, resp. resim pracovně běžně X výpadků a nefunkčností z různých důvodů - a ne vždy za to může jen lidský faktor. A řešit pak v provozu výzvy, že není dostupná URL adresa, tenhle tel to neumí, nebo zrovna teď dobrý signál a pořád dokola to vysvětlovat.. Ale pokud je schopný (plus ochotný) a erudovany personál i toto vše řešit v silnějším provozu nerudných zákazníků bez ztráty hvězdičky, plus vstřícně vysvětlovat, jak na to, pak proč ne. Jen si myslím, že u zájezdniho hostince bych měl tu exkluzivitu a jinakost řešit co nejvíce kvalitou jídel, surovin, vlidnym, všímavým a dobře naladěným personálem. O což se v Hoře myslím Martin snaží. A ta technika - tohle je něco dle mého navíc, jako alternativa a možnost. A jednu k tomu přirozeně všichni nejspíše dojdeme - je dobré být připraven, ale otázkou může být, jestli je efektivní být v tomto průkopníkem, jestli případný přínos za to stojí. Ale dokud se to nějak nezkusí, je to vše jen teorie.

A jednou.... budeme pak platit za tu exkluzivitu zážitkové gastronomie, kde bude jen jídelní lístek na papíru - staré dobré a "pomalé" offline časy, živý milý personál a tak. A dokonce si budeme muset i živě přímo mezi sebou povídat! :)
 
Upraveno:
Hlasoval jsem pro to, že bych to využil, mám rád takové vychytávky, nicméně mám rád i papírové jídelní lístky, asi se mi v tom lépe listuje. Většinou je to tak nějak o náladě v tom okamžiku.
Mě se spíše líbí ten přesah dále, pokud to zavedeš, třeba objednání jídla ze hřiště (pokoje), kdy třeba za 15 minut přijde člověk si sednout a relativně rychle jí. Bohužel tady se asi bude možná někdy narážet na obsazenost restaurace, aby si bylo kam sednout (ale určitě se to dá řešit, ale budou to další náklady a úkony).
Jednoznačně to ale bude jednodušší a levnější pro provozovatele.
 
Grosseto tě předběhlo. 😉 Jídelní lístek jen v QR (link na web), papírové vůbec.
 

Přílohy

  • IMG_20201210_114723.jpg
    IMG_20201210_114723.jpg
    72,1 KB · Zobrazení: 194
  • Screenshot_2020-12-10-11-51-41-368_com.xiaomi.scanner.jpg
    Screenshot_2020-12-10-11-51-41-368_com.xiaomi.scanner.jpg
    15,5 KB · Zobrazení: 190
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom