Nové
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

Co mi konkrétně říkají tato čísla z měření?

requo

Guru fóra
19.jamka
Jméno
Michal
Přijmení
Šatal
Klub
Hořehledy
HI (HCP)
+- 17
Zdar. Protože jsem nikoho jiného na to nepřemluvil, půjdu na trh s kůží sám. V rámci sobotního Longest Drive v Hoře jsem si nechal poslat změřené hodnoty mého švihu u Driveru. Obrázky jsou slepené z více fotek z mobilu - proto ty nepřesnosti, ale mělo by to být čitelné. Může někdo znalejší statistik a údajů k tomu něco říct? Které hodnoty jsou podstatnější a které méně, co se zdá jako nejvýznamnější slabina?

Prosím s citem. :) Sám vím, že to není ještě úplně ono a co jsem se k driveru odhodlal až po několika letech, je tohle výsledovka cca půl roční snahy tomu klacku konečně nějak kontrolovaně přijít na kloub. V tuto chvíli vím, že plus minus nacházím drive někde na úrovni těch 210-220 metrů, protože zpravidla skončí vpravo v rafu, tzn. moc neběží. Snažím se zpravidla mířit na levou stranu ferveje, abych v případě mírného vyhození byl ještě nějak hratelně. Zároveň bych tento příklad chtěl tu uvést jako určitou motivaci i pro ostatní, že se není potřeba bát sdílet se svá čísla a zeptat se.

drive.png


Díky :up:

Edit: V obrázku je chyba, je tam špatný popisek modelu driveru. Hraju s Nike Vapor Flex (ale bez 440, což je úplně jiná hůl), na stiffu 60g Diamana, 9,5°.
 
Upraveno:
Smash factor, je to podíl ball speed/club speed. Takže čím vyšší, tím lepší. Další ukazatel pro long drive je spin (u driveru 2500-3000rpm), launch angle (úhel vzletu míče), attack angle (jestli jdeš holí zeshora nebo zespod, u driveru by tato hodnota měla být obecně "+", ale PGA tour averages můžou být i "-" z důvodu kontroly letu míče) a samozřejmě carry distance.

Například Bryson má u granátů spin 2200rpm a attack angle +3 stupně. Nicméně nutno zdůraznit, že má opravdu hodně nízký loft, skoro blížící se putteru.

A pro zajímavost longest hitter Kyle Berkshire má club speed 250kmh. :D
 
Upraveno:
Jestli tohle zvládneš s driverem který dle hodnocení je jeden z nejméně odpouštějících a ještě na xstiffu, tak slušná práce :up:
 
Smash factor, je to podíl ball speed/club speed. Takže čím vyšší, tím lepší. Další ukazatel pro long drive je spin (u driveru 2500-3000rpm), launch angle (úhel vzletu míče), attack angle (jestli jdeš holí zeshora nebo zespod, u driveru by tato hodnota měla být obecně "+", ale PGA tour averages můžou být i "-" z důvodu kontroly letu míče) a samozřejmě carry distance.
Jen bych dodal, že poměrně důležitý údaj je „spin axis”, který společně se spinem rozhoduje o tom jak moc a jakým směrem bude míček točit. Typicky tvůj 4. úder - 23.6° R (pravý) vygeneruje Slice, navíc „Launch H” (boční úhel startu) máš 6.7° R (vpravo) takže vypušovaná rána. Takže pokud máš tendenci míč vypouštět vpravo, měl by ses „jako kompenzaci” snažit o levý úhel otáčení a budeš hrát Draw.
Tebou zmiňovaná kompenzace mířením nalevo jen znásobí chybu a šlajs bude ještě větší, zkus to naopak - stoupni si k pravému kameni a miř na pravou stranu ferveje, podvědomí ti zabrání (většinou) míček poslat doprava s pravou osou otáčení 😉
Jinak ten boční úhel startu nabývá na důležitosti s délkou rány, stačí si vzpomenout na Pythagora 😉
Co se týče té osy otáčení (axis spin), tak čím větší spin (rozuměj backspin), tím více bude míček točit při stejné ose otáčení.
Pokud tedy má někdo možnost těchto výstupů z LM při tréninku, tak je třeba je umět i interpretovat. Pomůže to totiž pochopit, proč míček letěl jak letěl a čím to bylo způsobeno. Navíc můžeš zkoušet různé údery a sledovat co to dělá s čísly. A pokud máš problém např. se šlajsem, tak se při tréninku vykašleš na vzdálenost a rychlost a budeš se snažit o optimální údaje vypuštění míče (Lanch angle H i V, spin, spin axis), až tyto údaje budou akceptovatelné, tak postupně začneš zrychlovat rychlost švihu a snažit se o udržení uvedených údajů. V momentě, kdy se ti začnou „rozjíždět”, tak lehce zpomalíš a budeš chvíli drilovat touto rychlostí, pak zase můžeš postupně zrychlovat. A tak dokola, až najdeš svou optimální rychlost.
Launch monitory dávají skvělou zpětnou vazbu a můžeš tak zkoušet, jaký vliv na let míčku mají různé úpravy švihu.
 
Jestli tohle zvládneš s driverem který dle hodnocení je jeden z nejméně odpouštějících a ještě na xstiffu, tak slušná práce :up:

Ha, díky! Je tam chyba, je tam automaticky předvyplněn v popisku driver @doktordee, neměnili jsme to pořád, a já si toho úplně na první pohled nevšiml, protože můj driver je taky Nike Driver Flex, ale bez toho 440, takže "klasický" a jen na stiffu. Loft 9,5. Ale čísla jsou moje, Davidova jsou mnohem lepší.

Omlouvám se za matení, opravil jsem to i u původního příspěvku, alespoň textově doplnil. Obr upravím (odříznu to) až zítra v práci.

@davidfara, @Mirek_62: Super, díky!

Ještě otázka - uvažoval jsem, že bych driver přešteloval zpátky na 10,5. Bohužel při dřívejším pokusu jsem to vyhazoval mnohem víc. Má to nějaké zdůvodnění, nebo je to možné? Myslel jsem, že 10,5 by mělo být více odpouštěcí, ale v mém případě se to projevuje přesně naopak. A dokud se nějak nezastabilizuji, tak úplně nechci měnit vlastnosti hole...
 
Ještě otázka - uvažoval jsem, že bych driver přešteloval zpátky na 10,5. Bohužel při dřívejším pokusu jsem to vyhazoval mnohem víc. Má to nějaké zdůvodnění, nebo je to možné? Myslel jsem, že 10,5 by mělo být více odpouštěcí, ale v mém případě se to projevuje přesně naopak. A dokud se nějak nezastabilizuji, tak úplně nechci měnit vlastnosti hole...
Při změně loftu může dojít i ke změně Lie , takže pak při založení můžeš začít hůl otvirat (zavírat), což může mít vliv na boční úhel startu.
Ale právě v tomto by ti měl pomoci LM, protože bys měl vidět, která čísla se změnila (tedy za předpokladu alespoň částečně konzistentního švihu).
Ale nesleduj jednotlivé údery, nýbrž průměr z určitého počtu a také směrodatnou odchylku nebo tendenci.
Odpal např. 10 úderů, vyřaď ty úplně nepovedené, pak přenastav driver a opakuj, atd.
 
Jen bych dodal, že poměrně důležitý údaj je „spin axis”, který společně se spinem rozhoduje o tom jak moc a jakým směrem bude míček točit. Typicky tvůj 4. úder - 23.6° R (pravý) vygeneruje Slice, navíc „Launch H” (boční úhel startu) máš 6.7° R (vpravo) takže vypušovaná rána. Takže pokud máš tendenci míč vypouštět vpravo, měl by ses „jako kompenzaci” snažit o levý úhel otáčení a budeš hrát Draw.
Tebou zmiňovaná kompenzace mířením nalevo jen znásobí chybu a šlajs bude ještě větší, zkus to naopak - stoupni si k pravému kameni a miř na pravou stranu ferveje, podvědomí ti zabrání (většinou) míček poslat doprava s pravou osou otáčení 😉
Jinak ten boční úhel startu nabývá na důležitosti s délkou rány, stačí si vzpomenout na Pythagora 😉
Co se týče té osy otáčení (axis spin), tak čím větší spin (rozuměj backspin), tím více bude míček točit při stejné ose otáčení.
Pokud tedy má někdo možnost těchto výstupů z LM při tréninku, tak je třeba je umět i interpretovat. Pomůže to totiž pochopit, proč míček letěl jak letěl a čím to bylo způsobeno. Navíc můžeš zkoušet různé údery a sledovat co to dělá s čísly. A pokud máš problém např. se šlajsem, tak se při tréninku vykašleš na vzdálenost a rychlost a budeš se snažit o optimální údaje vypuštění míče (Lanch angle H i V, spin, spin axis), až tyto údaje budou akceptovatelné, tak postupně začneš zrychlovat rychlost švihu a snažit se o udržení uvedených údajů. V momentě, kdy se ti začnou „rozjíždět”, tak lehce zpomalíš a budeš chvíli drilovat touto rychlostí, pak zase můžeš postupně zrychlovat. A tak dokola, až najdeš svou optimální rychlost.
Launch monitory dávají skvělou zpětnou vazbu a můžeš tak zkoušet, jaký vliv na let míčku mají různé úpravy švihu.
teorie je super, kez by to bylo tak jednoduche i v praxi :)
 
Ja byl na Trackmanovi v Citygolf za ucelem poznat a srovnat driver. Cerveny cisla pred diskuzi a zmenou nastaveni, modry pak po. Od ty doby jsem s driverem rozhodne jistejsi :).

 
teorie je super, kez by to bylo tak jednoduche i v praxi :)
Právě rychlá zpětná vazba ti ulehčí ten přenos teorie do praxe, ale je třeba té praxi věnovat čas (dost času) 😉
K čemu ti je „vybouchat” na drivingu „kýbl míčků”, když nevíš, proč to začlo šlajzovat, když to včera lítalo rovně? Takže je dobré znát alespoň základy, proč asi ten míč letěl jak letěl. Jinak jdeš cestou pokus - omyl.
Vzhledem k růstu výkonu elektroniky, rostoucí konkurenci v oblasti Launch Monitorů (a klesajícím cenám) není, dle mého, daleko doba, kdy LM budou běžnou výbavou golfisty jako lasery nebo golf. hodinky.
 
@requo , nic neměň na švihu ani postavení natož na nastavení hlavy hole.
Vezmi si čistý ručník a klíčenku co se nosí klícě na krku a tam ten ručník připni , aby ti nepadal na zem.
Na drivingu si ho dej pod levou paži , první drive budou nic moc s ručníkem , protože na něj budeš myslet aby ti nevypadl, postupně na něj zapomeneš a drive bude dosažené .
Před tréninkem procvičit rotaci trupu , následovně , v předpažení uděláš z rukou půlkruh a budeš rotovat až do max úvratí, je to proto aby ti šli ramena a nehrál jsi úder pouze “ rukama”.
Místo ideálního impaktu najdeš při cvičném švihu, tam se ti hlava dotkne podložky, posunutím míče vpřed( doleva) poletí vlevo a naopak.
ps není nadto , když drive letí rovně
 
Místo ideálního impaktu najdeš při cvičném švihu, tam se ti hlava dotkne podložky, posunutím míče vpřed( doleva) poletí vlevo a naopak.

Není „nadto” (či spíše nad to) dělat driverem řízky 🤭

To, co popisuje Bohouš vede k tomu, že se naučíš tlusťochy nebo topinky. A při postoji do kopce nebo z kopce to nebude fungovat už vůbec.
Pro čistý kontakt potřebuješ u želez trefovat míč v sestupném oblouku a u driveru ideálně ve vzestupném oblouku (čili Atack of Angle «AoA» u želez mínusová hodnota, u driveru plusová).
 
Vrátím se zpět k číslům

Smach Factor je tedy podíl ball speed/club speed. Jaký průměrně je nějaký ideál? Někde jsem dohledal, že 1.5. Je to skutečně tak? A platí tento poměr u všech holí? S tím, že když je menší, tak to znamená, že hůl pořád příliš kontroluji a nenechám jí dostatečně švihnout? Dlouhodobě odbourávám to, že k tomu rukama přidávám a že sem tam pořád je příliš silná pravá ruka při švihu.
 
Vrátím se zpět k číslům

Smach Factor je tedy podíl ball speed/club speed. Jaký průměrně je nějaký ideál? Někde jsem dohledal, že 1.5. Je to skutečně tak? A platí tento poměr u všech holí? S tím, že když je menší, tak to znamená, že hůl pořád příliš kontroluji a nenechám jí dostatečně švihnout? Dlouhodobě odbourávám to, že k tomu rukama přidávám a že sem tam pořád je příliš silná pravá ruka při švihu.
Nene, pro každou hůl je to jinak, pro driver například 1,48 a pro 8i 1,32. Ostatní hole jsou zhruba 0,1-2 mezi. Pro třeba PW nebo SW už jsou ty hodnoty výrazně nižší.

A mám pocit, že Mickelson drží nejlepší smash :D, nebo aspoň dřív měl... (1,52)
 
Není „nadto” (či spíše nad to) dělat driverem řízky 🤭

To, co popisuje Bohouš vede k tomu, že se naučíš tlusťochy nebo topinky. A při postoji do kopce nebo z kopce to nebude fungovat už vůbec.
Pro čistý kontakt potřebuješ u želez trefovat míč v sestupném oblouku a u driveru ideálně ve vzestupném oblouku (čili Atack of Angle «AoA» u želez mínusová hodnota, u driveru plusová).
Pokud @requo , dával tabulky s čísly pro drive, měl jsem za to, že odpaliště jsou rovná🤔🤭😳😂😂😂.
Řešil jsem pouze jeho hru doprava a radit někomu aby se postavil vedle pravého kamenů nic neřeší . @requo ma problém s dokončením úderu.
Proč tady taháš železa, když se hovoří o drive??
 
Vrátím se zpět k číslům

Smach Factor je tedy podíl ball speed/club speed. Jaký průměrně je nějaký ideál? Někde jsem dohledal, že 1.5. Je to skutečně tak? A platí tento poměr u všech holí? S tím, že když je menší, tak to znamená, že hůl pořád příliš kontroluji a nenechám jí dostatečně švihnout? Dlouhodobě odbourávám to, že k tomu rukama přidávám a že sem tam pořád je příliš silná pravá ruka při švihu.
Smash faktor vlastně vyjadřuje, jak efektivně jsi předal energii do dopředného pohybu míčku. S ohledem na pravidly daná konstrukční omezení holí a míčků je max. Smash faktor 1,5 a to u driveru, který má ze všech holí (vyjma patru) nejmenší loft .
A jak už psal @davidfara s rostoucím loftem se smash faktor snižuje. Je to dáno tím, že část energie se přenese do rotace míčku a úhlu startu.
Představ si to jako 2 vektory, kdy jeden vychází z pohybu těžistě hole přímo k cíli a druhý jde v úhlu startu.
 
Upraveno:
Řešil jsem pouze jeho hru doprava a radit někomu aby se postavil vedle pravého kamenů nic neřeší .
Právě, že řeší (i když jsi uvedl jen půlku mé odpovědi - jde to ruku v ruce k míření na pravou stranu ferveje), ale tobě to nemá cenu vysvětlovat.
Na to, že jsi měl na mysli s určením ideálního místa impaktu driver, mě zmátla zmínka o doteku hlavy hole o podložku - já (a myslím, že nejen já) totiž běžně o zem driverem při úderu nemlátím 🙈
 
Zajímavá teorie jak se odnaučit hrát většinu míčů doprava, postavit se k pravému kameni na odpališti.
Jestli se odnaučit zatáčení míče vpravo někdo se nechce odnaučit a raději bude hrát míče vlevo je jeho věc.
A kdo čím hraje z odpaliště a jestli mu to zatáčí vpravo je potom jedno jestli železem nebo driverem má/ dělá pořád stejnou chybu, nedokončil řádně úder.
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Back
Nahoru Bottom